تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی در سال ۲۰۲۴

تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی در سال 2024

یکی از مدارک مهم در سفر به کشورهای خارجی و اخذ انواع ویزا، تمکن مالی می باشد. میزان تمکن مالی مورد نیاز سفارت با توجه به نوع ویزا و مدت زمان اقامت متقاضی متغیر بوده و مقدار ثابتی ندارد.

در واقع می توان گفت گواهی تمکن مالی توانایی فرد را در تامین هزینه های خود در مدتی که در کشور مقصد اقامت دارد ثابت می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمکن مالی مورد نیاز سفارت ایتالیا برای ویزای تحصیلی این کشور بپردازیم و سایر شرایط آن را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان بوده و به همین خاطر مورد استقبال افراد بسیاری قرار دارد. علاوه بر آن دانشگاه های ایتالیا با اعطای بورسیه های تحصیلی مختلف به دانشجویان شرایط را برای ادامه تحصیل در این کشور آسان تر کرده است.

اما توجه داشته باشید این به معنی سهولت در اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیست و سفارت این کشور طبق قوانین و دستورالعمل های مرتبط، سخت گیری های مخصوص به خودش را در مورد متقاضیان اعمال می کند. به عنوان مثال یکی از شروط مهم جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، اثبات تمکن مالی می باشد که موضوع بحث ما در این مقاله است.

تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی به معنی اثبات توانایی پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه اقامت در ایتالیا در مدت تحصیل می باشد. این گواهی به این منظور صادر می گردد که نشان دهد دانشجو در طول تحصیل از عهده مخارج و هزینه های تحصیل خود برمی آید. ارائه این گواهی به قدری حائز اهمیت است که بدون آن ویزای تحصیلی متقاضی ریجکت می شود.

لازم به ذکر است ارائه این گواهی شرایطی دارد و مبلغ آن نیز هر ساله متفاوت بوده و توسط سفارت ایتالیا مشخص می شود.

همچنین شما می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کشورهای مختلف، به صورت مستقیم با مشاورین ما در ارتباط باشید. سوالات خود را بپرسید و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی

تمکن مالی چه کاربردی دارد؟

تمکن مالی یکی از مهم ترین و ضروری ترین مدارک جهت اخذ ویزای شینگن می باشد. ایتالیا نیز جزو کشورهای حوزه شینگن بوده و سفر یا مهاجرت به این کشور مستلزم اخذ ویزا و ارائه تمکن مالی می باشد.

گواهی تمکن مالی (Proof of Funds(POF تحت عنوان «Certificate of Financial Ability» نیز شناخته می شود و سندی است که ثابت می کند متقاضی از سرمایه کافی برای تامین مخارج و هزینه های تحصیل خود برخوردار است. علاوه بر موجودی حساب تراکنش های مالی نیز در نامه تمکن مالی درج می شود.

از دیگر دلایلی که متقاضی ملزم به ارائه تمکن مالی می باشد این است که وابستگی های مالی خود را به دولت ایتالیا نشان داده و ثابت می کند به خاطر منابع مالی خود به کشور بازگشته و قصد پناهندگی ندارد.

میزان تمکن مالی برای سفارت ایتالیا

میزان تمکن مالی علاوه بر نوع ویزا به مدت زمانی که دانشجو قصد دارد در ایتالیا اقامت داشته باشد بستگی دارد. منظور از نوع ویزا، ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت ایتالیا بوده که تمکن مالی مورد نیاز در هر یک متفاوت می باشد. ویزای بلند مدت یا نوع D اغلب برای اهداف تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری صادر شده و مبلغ تمکن مالی در آن ها یکسان می باشد.

ویزای کوتاه مدت ایتالیا ( ویزای شینگن) نیز که از نوع C می باشد مختص اقامت های کوتاه مدت بوده و تمکن مالی مخصوص به خود را دارند و برای اهدافی مانند سفر یا گذراندن دوره های آموزشی کوتاه مدت برای متقاضی صادر می گردند.

از طریق مراجعه به سایت سفارت یا تماس با کارشناسان ما می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید. در ادامه تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

میزان تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی

دارندگان ویزای تحصیلی ایتالیا این اجازه را دارند که بیش از ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند. اما با این وجود برای اینکه ثابت کنند توانایی مالی کافی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا را نیز دارند باید گواهی تمکن مالی صادر شده از طرف بانک را به سفارت این کشور تحویل دهند.

اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا بدون بورسیه تحصیلی به تمکن مالی به صورت زیر نیاز دارد:

  • تمکن مالی به ازای هر ماه ۵۰۶،۵۹ یورو
  • تمکن مالی به ازای یک سال ۶,۰۷۹،۴۹ یورو

در صورت داشتن اسپانسر و حمایت مالی دانشجو در مدت تحصیل، این گواهی باید توسط اسپانسر به سفارت ایتالیا ارائه گردد.

نحوه محاسبه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

جهت ادامه تحصیل در ایتالیا و اخذ ویزای تحصیلی این کشور گواهی تمکن مالی مهم ترین مدرکی است که باید ارائه شود. میزان مبلغ درج شده در این گواهی نیز با توجه به مدت اقامت و نوع ویزای درخواستی دانشجو تعیین می شود.

حال نحوه محاسبه تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا را با هم ببینیم. شما باید هزینه سفر خود به مدت ۵ روز برای سه نفر در ایتالیا را داشته باشید که تقریبا ۶۹۵.۲۲ یورو می شود.

در صورتی که سفر شما بیشتر از ۵ روز، یعنی ۶ تا ۱۰ روز طول بکشد باید مبلغ ۴۴.۹۳ یورو برای خودتان به صورت روزانه + ۲۶.۳۳ یورو برای همراه خود در حسابتان موجودی داشته باشید.

جهت ارزیابی شرایط خود به منظور مهاجرت یا اخذ انواع ویزای کشورهای مختلف از جمله ویزای تحصیلی ایتالیا با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

مدارک لازم جهت اخذ تمکن مالی

  • کارت ملی
  • اصل و کپی پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست گواهی تمکن مالی
  • وکالت نامه اصل در صورت وکالت به غیر

توجه داشته باشید نامه تمکن مالی باید به زبان انگلیسی صادر شود. در صورت دریافت گواهی به زبان فارسی باید آن را ترجمه کنید.

شرایط صدور گواهی تمکن مالی ایتالیا

نامه تمکن مالی به این صورت است که مبلغ مورد نیاز در سربرگ بانک صادر می گردد به صورت یورو درج می شود. توجه داشته باشید معادل یورویی مبلغ مورد نظر با توجه به نرخ دولتی ارز مشخص می گردد.

علاوه بر آن این گواهی به نام متقاضی و بر اساس گردش مالی طی ۶ ماه اخیر صادر شده و ممهور به مهر و امضای مدیر شعبه می باشد. پیشنهاد می کنیم مبلغ مورد نیاز تا زمان مشخص شدن وضعیت ویزای تحصیلی ایتالیا از حساب متقاضی خارج نشود.

لازم به ذکر است موجودی حساب شما جهت تحصیل در ایتالیا بلوکه نمی شود. ذکر آدرس، شماره تلفن بانک و ایمیل بانک نیز در این گواهی الزامی می باشد.

تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی

چگونه می توان تمکن مالی را ثابت کرد؟

متقاضی تمکن مالی خود را به روش های زیر می تواند ثابت کند:

  • یک نسخه از اظهارات بانکی به صورت کپی از موجودی و میانگین حساب متقاضی طی یک ماه گذشته که توسط یکی از مقامات رسمی بانک مهر و امضا شده باشد.
  • اصل گواهی حساب پس انداز به همراه یک نسخه کپی از آن می تواند به عنوان تمکن مالی به سفارت ایتالیا عرضه شود.
  • کپی کارت بانکی که نام و نام خانوادگی متقاضی مشخص باشد به اضافه فیش دریافتی از دستگاه خود پرداز که طی سه روز اخیر آن را دریافت کرده اید.
  • در صورتی که متقاضی اسپانسر داشته باشد که از او حمایت مالی می کند باید کپی مدارک بانکی اسپانسر و نسخه اصلی امضا شده آن به عنوان تمکن مالی تحویل سفارت گردد.

سفارت برخی از کشورها اسناد ملکی را نیز به عنوان گواهی تمکن مالی از متقاضی قبول می کنند. همانطور که در قسمت قبل نیز ذکر کردیم تمکن مالی علاوه بر اثبات توانایی مالی متقاضی، نشان دهنده وابستگی او به کشور نیز می باشد.

تمکن مالی برای تمدید ویزای تحصیلی ایتالیا

نامه تمکن مالی و مبلغی که در آن درج می شود متناسب با دوره تحصیلی دانشجو است. اما اگر دانشجو در این مدت نتواند تحصیلات خود را به پایان برساند باید نسبت به تمدید ویزای تحصیلی خود اقدام نماید.

مدارک لازم جهت تمدید ویزای تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

  • کیت های درخواست تمدید اقامت که در اداره SASS یا توسط اداره پست جمع آوری می شود.
  • کپی صفحه اول پاسپورت شامل اطلاعات شخصی متقاضی و صفحه آخر که شامل مهر مقامات مرزی می باشد.
  • یک کپی از کارنامه متقاضی که نشان دهنده نتیجه مثبت در حداقل یکی از امتحانات دانشگاه می باشد.
  • نامه تمکن مالی که تایید کننده توانایی مالی متقاضی برای تمدید اقامت و حضور بیشتر او در ایتالیا می باشد. مبلغ مورد نیاز توسط سفارت مشخص می گردد.
  • کپی بیمه نامه درمانی، مجوز اقامت و کد مالی متقاضی نیز از دیگر مدارک ضروری جهت تمدید ویزای تحصیلی ایتالیا می باشد.

  • موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به ایتالیا
  • آیا به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته بهره‌مند شوید؟
  • موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.
  • ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.
  • ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ادب خواه در تماس باشید.

سوالات متداول

مبلغ تمکن مالی چه مدت زمانی باید در حساب متقاضی مسدود بماند؟

دانشجویان می توانند پس از طی پروسه اخذ ویزا مبلغ مورد نظر را به صورت کامل برداشت نمایند.

در صورت دریافت بورسیه از دانشگاه های ایتالیا، نیاز به ارائه تمکن مالی می باشد؟

با توجه به میزان پوشش بورسیه دریافتی از میزان مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی کاسته خواهد شد. در صورت پوشش کل هزینه های تحصیل نیاز به ارائه تمکن مالی نمی باشد.

ارائه حساب بانکی به صورت سپرده بلند مدت به عنوان گواهی تمکن مالی مورد قبول است یا گردش حساب مدنظر است؟

گواهی تمکن مالی متقاضی باید متعلق به حسابی باشد که گردش مالی کافی طی ۶ ماه اخیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

چگونه از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنیم

چه رشته هایی برای مهاجرت به آلمان خوب و پرتقاضا است

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.