تمکن مالی ایتالیا با ارز دولتی یا آزاد حساب می شود؟

تمکن مالی ایتالیا با ارز دولتی یا آزاد حساب می شود؟

توانایی و وضعیت مالی خوب از موارد مهمی است که در اخذ ویزا باید توسط متقاضی اثبات شود که اصطلاحا به آن تمکن مالی گفته می شود. تمکن مالی به روش های مختلفی قابل اثبات است که در این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

موضوع این مقاله اختصاص به این موضوع دارد که گواهی تمکن مالی به نرخ آزاد ارز یا نرخ دولتی محاسبه می شود؟ و تفاوت نرخ آزاد و دولتی در چیست؟ اگر شما هم قصد مهاجرت یا سفر به کشورهای حوزه شینگن مانند ایتالیا را دارید ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تمکن مالی ایتالیا به ارز دولتی محاسبه می شود یا ارز آزاد؟

ارائه گواهی تمکن مالی توسط بانک ها براساس نرخ دلار با نرخ دولتی محاسبه می شود. اما دقت کنید که سفارت خانه ها اطلاعات کافی نسبت به نرخ ارز آزاد نیز دارند.

به همین خاطر توصیه می کنیم موجودی حساب ریالی خود را با توجه به نرخ ارز آزاد تبدیل نمایید. کشور ایتالیا نیز مانند سایر کشورها مبنای تمکن مالی متقاضی را نرخ ازاد ارز قرار می دهد.

همان طور که می دانید نرخ دولتی ارز ارزان تر بوده و بیشتر برای خرید دارو یا مصارف دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما جهت اخذ ویزای تحصیلی، توریستی و مهاجرت به روش های مختلف نیاز به ارائه تمکن مالی براساس ارز آزاد می باشد.

زیرا ارز دولتی به صورت رسمی شناخته شده نیست و سرمایه شما پس از تبدیل، جوابگوی هزینه های شما در کشور مقصد نخواهد بود.

  • در هر صورت بهتر است قبل از اخذ نامه تمکن مالی نسبت به کشور مقصد خود اطلاعات کافی را کسب کرده و مطمئن شوید آن کشور برای تمکن مالی متقاضیان ارز آزاد را قبول دارد یا ارز دولتی. همچنین از طریق بانک های داخل کشور نیز می توانید اطلاعات لازم را بدست آورید تا با ریجکت ویزا مواجه نشوید.
تمکن مالی ایتالیا با ارز دولتی یا آزاد حساب می شود؟

ارز آزاد و ارز دولتی چه تفاوتی با هم دارند؟

  • ارز آزاد در بورس ارز، سکه و همچینین در صرافی ها قابل خرید و فروش می باشد. اما ارز دولتی به دلیل اختلاف قیمت زیادی که با ارز آزاد دارد فقط توسط دولت عرضه می شود.
  • ارز دولتی از قیمت بسیار پایین تری نسبت به ارز آزاد برخوردار بوده و بیشتر در خرید دارو، واردات محصولات خاص و مصارف دولتی استفاده می شود.

بنابراین افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی یا سفر به کشورهای خارجی از جمله ایتالیا را دارند بهتر است تمکن مالی خود را با توجه به نرخ ارز آزاد محاسبه نمایند.

استفاده از ارز دولتی در تمکن مالی ایتالیا

اگر متقاضی جزو افرادی باشد که جهت اثبات تمکن مالی خود می تواند از ارز دولتی استفاده کند و از طرفی سفارت ایتالیا نیز مشکلی با آن نداشته باشد توجه به این نکته نیز ضروری می باشد که ارز دولتی به تعداد محدودی به اشخاص عرضه می شود و فرد نمی تواند کل سرمایه خود را تبدیل به ارز دولتی نماید.

از سوی دیگر باید دقت شود که پس از تامین ارز هنگامی که می خواهید آن را در کشور مقصد مورد استفاده قرار دهید این مبلغ باید هزینه های شما را پوشش دهد. از همین رو بهتر است جهت جلوگیری از مشکلات این چنینی از ارز آزاد استفاده شود.

میزان تمکن مالی ایتالیا

گواهی تمکن مالی سندی است که نشان می دهد متقاضی از توانایی مالی کافی برای انجام معامله ای خاص برخوردار می باشد که به صورت سهام، اوراق بهادار، موجودی حساب و غیره قابل اثبات می باشد. علاوه بر آن دارایی های شخص باید قابل استفاده و در دسترس باشد.

لازم به ذکر است مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی با توجه به نوع ویزا، سیاست ها و هزینه های زندگی در کشور مقصد متفاوت می باشد و این گواهی نشان دهنده این است که متقاضی در مدت سفر و اقامت خود در آن کشور از عهده مخارج خود برمی آید. در صورت ناکافی بودن تمکن مالی درخواست ویزای متقاضی ریجکت خواهد شد.

تمکن مالی ایتالیا با ارز دولتی یا آزاد حساب می شود؟

از کجا تمکن مالی بگیریم؟

برای دریافت نامه تمکن مالی می توان به کلیه بانک های خصوصی و دولتی مراجعه کرد. مانند بانک ملت، بانک ملی، سپه، پارسیان و غیره. ضمن درخواست نامه تمکن مالی از بانک مورد نظر دقت کنید که موجودی حساب شما باید براساس نرخ روز ارز کشور مقصد درج شود.

گواهی نیز باید به زبان انگلیسی صادر شده و ممهور به مهر وامضای رئیس بانک باشد. به طور مثال تمکن مالی جهت اخذ ویزای ایتالیا باید به نام متقاضی و با توجه به هزینه های زندگی در این کشور و مدت اقامت شما براساس نرخ ارز یورو مشخص شده باشد.

نکته دیگر اینکه آیا امکان دارد تمکن مالی از چند حساب بانکی استعلام شده و به سفارت ارائه گردد؟ باید بگوییم استعلام موجودی حساب از چندین حساب بانکی به سفارت و سیاست ها کشور مقصد بستگی دارد.

ممکن است دستورالعمل سفارت برخی از کشورها به این صورت باشد که موجودی خود را به جای چند حساب در یک حساب بانکی متمرکز کرده و یک گواهی تمکن مالی ارائه نمایید.

قوانین برخی کشورها نیز به این صورت است که متقاضی گواهی تمکن مالی خود را باید از یکی ازبانک های کشور مقصد دریافت کرده و تحویل سفارت آن کشور نماید. به طور کلی همه این ها به قوانین مهاجرتی و دستورالعمل های مرزی کشور مقصد بستگی دارد.

روش های اثبات تمکن مالی

  • اثبات شغل
  • اسناد مالکیت
  • ارائه نامه معتبر از بانک
  • گردش مالی ۴ ماه اخیر متقاضی
  • حواله بانکی قابل تبدیل در کشور مقصد
  • رسید پرداخت هزینه های تحصیل برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت
  • مشخصات حساب بانکی در خارج از کشور در صورت وجود
  • نامه حمایت مالی

گواهی تمکن مالی شامل چه اطلاعاتی می باشد؟

  • تمکن مالی یک فرم رسمی با سربرگ رسمی بانک است و شامل اطلاعات متقاضی و موجودی حساب او می باشد.
  • شماره حساب شخص دقیق و درست در گواهی قید شود.
  • این گواهی به نام متقاضی صادر شده و در صورت تاهل می تواند به نام همسر نیز ارائه گردد.
  • آدرس، شماره تلفن و ایمیل متقاضی نیز باید در فرم تمکن مالی ذکر شود.
  • حساب متقاضی حداقل طی ۶ ماه گذشته افتتاح شده باشد.
  • تاریخ اخذ گواهی تمکن مالی مطابق با تاریخ موجودی حساب و در یک روز باشد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی را خلاصه وار در اختیار شما عزیزان قرار داده و امیدواریم این مطالب پاسخگوی سوالات متقاضیان گرامی باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تمکن مالی مورد نیاز ایتالیا با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ادب خواه تماس بگیرید. وکلای حرفه ای ما از تخصص کافی در کلیه امور مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف برخوردار بوده و به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به ایتالیا

آیا به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته بهره‌مند شوید؟

موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ادب خواه در تماس باشید.

بیشتر بخوانید:

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی در سال ۲۰۲۴

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.