چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟ صفر تا صد

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟ صفر تا صد

اگر شما هم قصد اخذ ویزای ایتالیا را دارید به طور حتم در پی این هستید که اطلاعات کافی نسبت به پروسه اخذ ویزای این کشور به دست آورید.

یکی از مراحل مهم جهت اخذ ویزای شینگن ایتالیا گرفتن وقت سفارت است و با توجه به تعداد بالای متقاضیان تا حدی دشوار می باشد. وقت های سفارت ایتالیا در ماه چهار بار باز می شود اما با این وجود به سرعت در عرض چند دقیقه تمامی وقت ها پر می شوند و متقاضی به ناچار باید حتی ماه ها منتظر بماند.

در این مقاله با نحوه گرفتن وقت سفارت آشنا شده و به شما خواهیم گفت چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرید. همچنین می توانید جهت اخذ وقت سفارت ایتالیا از طریق موسسه مهاجرتی ادب خواه نیز اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چگونه از سفارت ایتالیا وقت بگیریم؟

وقت سفارت ایتالیا به صورت آنلاین و به دو روش زیر قابل انجام است:

از طریق سایت سفارت ایتالیا

گرفتن وقت از طریق سایت سفارت ایتالیا می توان گفت تقریبا دشوار می باشد. زیرا سایت نوبت دهی کنسولگری ایتالیا هفته ای یک بار باز شده و در عرض چند دقیقه تمام وقت های آن پر می شود. بدین ترتیب متقضی باید یک هفته دیگر منتظر مانده تا سایت مجدد باز شود و بتواند نوبت خود را اخذ نماید. به همین خاطر این روش را توصیه نمی کنیم.

از طریق کارگزاری ویزامتریک ایتالیا

یکی دیگر از روش های دریافت وقت سفارت ایتالیا از طریق دفاتر کارگزاری ویزامتریک انجام می شود. کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران تحت عنوان شرکت CKGS شناخته شده و خدمات اخذ انواع ویزای ایتالیا و گرفتن وقت سفارت و بررسی مدارک را بر عهده دارد. متقاضیان باید به این سایت مراجعه کرده و با ایجاد اکانت و ثبت اطلاعات مورد نیاز در فرم تعیین وقت سفارت، نسبت به رزرو وقت اقدام نمایند. شاید در ظاهر فرایند ساده ای باشد اما توصیه می کنیم حتما با کارشناسان مجرب در حوزه مهاجرت مشورت کنید. در این سایت علاوه بر خدمات وقت سفارت خدمات تخصصی و ویژه (PRIME) نیز ارائه می گردد.

نحوه گرفتن وقت سفارت ایتالیا از سایت ویزامتریک

اخذ وقت سفارت ایتالیا شامل مراحل زیر می باشد:

پرداخت هزینه گرفتن وقت سفارت

جهت رزرو وقت سفارت اولین کاری که باید انجام دهید پرداخت مبلغ مورد نیاز به حساب شرکت ویزامتریک می باشد. این مبلغ با توجه به نوع ویزا متغیر بوده و پس از واریز، یک روز بعد می توانید برای دریافت وقت خود اقدام کنید. البته این زمان به روش پرداختی شما نیز بستگی دارد. رسید پرداختی را نزد خود نگه دارید. حداکثر برای ۶ نفر امکان رزرو وقت در یک جلسه وجود دارد.

انتخاب نوع ویزا

پس از پرداخت مبلغ روی گزینه نمایش قرار ملاقات کلیک کرده و تایم های خالی سفارت را مشاهده فرمایید. در این مرحله باید نوع ویزای خود را نیز مشخص نمایید.

رزرو وقت سفارت

پس از انتخاب گزینه تعیین وقت سفارت از VFS ایتالیا باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، محل تولد، شماره پاسپورت، شماره تلفن، ایمیل، تاریخ سفر، هدف از سفر به ایتالیا و مدت اقامت خود در این کشور را وارد نمایید. سپس با وارد کردن شماره کارت و تاریخ پرداخت منتظر تایید اطلاعات باشید. پس از تایید اطلاعات شخصی، وقت سفارت ایتالیا برای شما رزرو خواهد شد.

مراجعه حضوری به ویزامتریک

سپس در تاریخ مشخص شده همراه با مدارک خود به کارگزاری مراجعه کنید. ضمن تحویل مدارک از متقاضی انگشت نگاری نیز به عمل خواهد آمد. همچنین هنگام مراجعه حضوری به سفارت حدود ۱۰۰ یورو پول نقد نیز همراهتان باشد.

جهت واریز وجه سفارت، اگر کارت بانکی بین المللی ندارید نگران نباشید. تیم ادب خواه در تمامی مراحل اخذ ویزا از مشاوره مهاجرت، گرفتن وقت سفارت، جمع آوری مدارک و صدور ویزا همراه شما عزیزان خواهند بود. کافیست با ما تماس بگیرید.

وقت سفارت ایتالیا چقدر طول می کشد؟

رسیدگی به درخواست متقاضی مبنی بر رزرو وقت سفارت در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می شود. اما عوامل متعددی مانند تعداد درخواست، تعداد متقاضی و شلوغی سایت نیز موثر بوده، اما معمولا بیش از دو روز طول نمی کشد.

وقت سفارت ایتالیا طی ۳۰ الی ۴۵ روز برای متقاضیان رزرو می شود. بنایراین باید حداقل دو ماه زودتر از تاریخ مورد نظر خود برای گرفتن وقت سفارت اقدام نمایید. در صورتی که زمان کافی ندارید می توانید نسبت به گرفتن وقت فوری اقدام کنید. کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چگونه وقت سفارت ایتالیا بگیرم؟ صفر تا صد

وقت فوری سفارت ایتالیا؛ وقت ویژه سفارت ایتالیا

برخی مواقع شرایطی پیش می آید که به طور مثال تاریخ دعوتنامه در حال اتمام است، یا متقاضی جهت شرکت در یک کنفرانس یا همایش باید خود را به ایتالیا برساند و فرصت چندانی ندارد. در این گونه موارد با ارائه دلایل منطقی می توان جهت گرفتن وقت فوری سفارت اقدام کرد. وقت فوری سفارت نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارد. اما بین ۳ الی ۷ روز، وقت سفارت برای شما رزرو شده و بررسی مدارک شما نیز در سریع ترین زمان ممکن صورت می پذیرد. اخذ ویزای ایتالیا در حالت کلی ۳ الی ۴ هفته طول می کشد و در صورت گرفتن وقت فوری این زمان نیز کاهش پیدا می کند.

وقت فوری سفارت ایتالیا به دلیل تعداد درخواست بالا در حال حاضر فعال نیست و متقاضیان تنها می توانند نسبت به دریافت وقت عادی و ویژه سفارت اقدام نمایند. دقت کنید که رزرو وقت عادی با وقت ویژه فرقی ندارد و فقط در رزرو وقت ویژه، شخص در صف های طولانی منتظر نخواهد بود و در اتاق خاصی انتظار می کشند تا نوبت آن ها فرا رسد. بنابراین گرفتن وقت و بررسی مدارک در هر دو شکل یکسان بوده و بدین صورت نیست که به متقاضیان وقت ویژه زودتر نوبت داده شود.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا

به این نکته توجه داشته باشید که هر گونه ناقصی و کسری در مدارک باعث تاخیر در روند پرونده شما خواهد شد. حتی نقص در برخی مدارک باعث ریجکت درخواست ویزا شده و به متقاضی فرصت داده نمی شود تا آن را تکمیل یا اصلاح نماید. بنابراین دقت کافی را داشته باشید و حتما از مشاورین باتجربه در این زمینه کمک بگیرید. مدارکی که باید به سفارت ایتالیا ارائه دهید عبارتند از:

  • دریافت فرم درخواست ویزا و تکمیل آن
  • پاسپورت دارای حداقل ۶ ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • پرینت برگه تعیین وقت سفارت
  • شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط هواپیما و مشخصات محل اقامت در ایتالیا

در تهیه مدارک سفارت جهت اخذ ویزای ایتالیا به نکات زیر توجه فرمایید:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا باید به زبان انگلیسی انجام شود.
  • اطلاعات متقاضی مانند نام و شماره پاسپورت مندرج در فرم تعیین وقت باید مطابق با اصل مدارک وی باشد.
  • مدارک باید ترجمه شده و شامل مهر و امضای مترجم، آدرس و تلفن تماس باشد.
  • گرفتن وقت سفارت باید به صورت جدا جدا برای اعضای خانواده انجام شود.
  • رزرو وقت سفارت براساس شماره پاسپورت متقاضی صورت می گیرد و غیر قابل انتقال به فرد دیگری ست.
  • حداقل یک ماه قبل از تاریخ سفر خود جهت گرفتن وقت اقدام نمایید.

آدرس سفارت ایتالیا در تهران

  • سفارت: تهران، خیابان نوفل لوشاتو پلاک ۶۸/۷۹
  • بخش کنسولی: تهران، جردن، خیابان فرزان شرقی، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن‌بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵
  • کارگزاری ویزامتریک: تهران ولنجک، خیابان سیزدهم، پاساژ گالریا طبقه چهارم

جمع بندی

یکی از دغدغه های متقاضیان سفر به اروپا و اخذ ویزای شینگن، گرفتن وقت سفارت است و اینکه بتوانند در تاریخ موردنظر در کشور مقصد حضور داشته باشند. با ما دیگر جایی برای نگرانی وجود ندارد.

موسسه مهاجرتی ادب خواه با سالها تجربه و سابقه موفق در امور مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف آماده خدمت رسانی به متقاضیان گرامی می باشد. ادب خواه با بهره گیری از وکلای حرفه ای و مجرب خود به شما کمک می کند در سریع ترین زمان و کمترین هزینه ویزای خود را دریافت نمایید. جهت گرفتن وقت سفارت و مشاوره تخصصی رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

تمکن مالی ایتالیا با ارز دولتی یا آزاد حساب می شود؟

تمکن مالی ایتالیا برای ویزای تحصیلی

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.