جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد؟

جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد؟

افرادی که قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن از جمله ایتالیا را دارند ابتدا باید نسبت به اخذ ویزای شینگن ایتالیا اقدام نمایند. پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز و تحویل آن به سفارت نیز باید منتظر دریافت جواب سفارت باشند.

مدت زمانی که طول می کشد درخواست متقاضی بررسی شده و جواب ویزای او اعلام شود در سفارت کشورهای مختلف و با توجه به شرایط فرد متفاوت می باشد.

علاوه بر آن نیز سفارت ضمن رسیدگی به درخواست متقاضی باید امکان پیگیری ویزا را نیز توسط متقاضی فراهم کند. پیگیری ویزا از طریق روش های مختلفی قابل انجام است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

همچنین این نکته که جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد موضوع اصلی صحبت ما در این مقاله می باشد. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد؟

دریافت جواب سفارت ایتالیا و مدت زمان پردازش ویزا با توجه به نوع ویزای درخواستی متقاضی، شلوغی و تعداد پرونده های سفارت و شرایط متقاضیان مختلف متفاوت می باشد.

جواب ویزای ایتالیا به طور معمول بین ۱۴ تا ۲۱ روز کاری اعلام می شود. به طور کلی در مورد جواب سفارت نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • نوع ویزا

مدت زمان پردازش و رسیدگی به انواع ویزاهای مختلف توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین دقت داشته باشید نوع ویزا در مدت دریافت جواب سفارت تاثیرگذار خواهد بود.

  • شرایط کاری سفارت

مدت زمان پردازش و رسیدگی به انواع ویزاهای مختلف توریستی، تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری با یکدیگر متفاوت می باشد. بنابراین دقت داشته باشید نوع ویزا در مدت دریافت جواب سفارت تاثیرگذار خواهد بود.

  • بازه های زمانی خاص

در برخی از فصول پر تردد سال مانند تابستان و زمان تعطیلات، تعداد متقاضی جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا افزایش می یابد و همین عامل باعث می شود سفارت زمان بیشتری را صرف رسیدگی به پرونده ها نموده و بدین ترتیب جواب ویزا نیز دیرتر از زمان معمول صادر شود.

  • مسائل امنیتی

برخی مواقع پرونده متقاضیان به دلیل برخی شرایط امنیتی نیاز به بررسی بیشتر داشته و مامور سفارت نیاز به تحقیق بیشتری درباره پیشینه متقاضی دارد. در این موقع نیز پیش بینی اینکه جواب سفارت چند روزه میاد امکان پذیر نبوده و صدور جواب ویزا طول خواهد کشید. ناقص بودن مدارک نیز باعث تاخیر در روند بررسی پرونده ویزا می شود.

پیگیری جواب سفارت ایتالیا

بیشتر سفارتخانه‌ها امکان پیگیری وضعیت درخواست از طریق وب‌سایت یا سیستم آنلاین را فراهم کرده‌اند. با استفاده از کد پیگیری که هنگام ثبت درخواست دریافت می‌کنید، می‌توانید وضعیت پرونده خود را به صورت آنلاین بررسی کنید. همچنین امکان پیگیری درخواست از طریق کد ملی و شماره پاسپورت نیز وجود دارد.
بهتر است قبل از ارائه درخواست، اطلاعات کامل و به روز را از وب‌سایت سفارت ایتالیا یا مرکز خدمات ویزا دریافت کنید تا از روند دقیق و زمان‌بندی مطلع شوید.

کارگزاری ایتالیا در تهران

شرکت ckgs یا کاکس اند کینگز نماینده رسمی سفارت ایتالیا در ایران بوده و خدمات مربوط به انگشت نگاری، اسکن چهره، گرفتن وقت سفارت و جمع آوری مدارک را بر عهده دارد. بنابراین ارائه خدمات به متقاضیان به آسانی و با سرعت بیشتری صورت گرفته و از ازدحام و شلوغی در سفارت نیز جلوگیری می شود.

جواب ویزای ایتالیا چقدر طول می کشد؟

زمان دریافت جواب از سفارت ایتالیا برای درخواست ویزا بستگی به نوع ویزا و شرایط خاص هر پرونده دارد. با این حال، می‌توان چند نکته کلی در این زمینه بیان کرد:

ویزای شینگن کوتاه مدت ایتالیا

معمولاً بین ۱۵ تا ۳۰ روز کاری طول می‌کشد. در بعضی موارد، ممکن است جواب زودتر (تا ۱۰ روز کاری) یا دیرتر (تا ۶۰ روز کاری) نیز داده شود که بستگی به تعداد درخواست‌ها و وضعیت خاص پرونده دارد.

ویزای تحصیلی، کاری و بلند مدت ایتالیا

پروسه بررسی این نوع ویزاها ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. معمولاً بین ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا جواب داده شود.
برای برخی موارد خاص، این زمان ممکن است تا ۶ ماه نیز افزایش یابد.

جواب ویزای شینگن

پس از ارائه مدارک به سفارت توسط متقاضی و انگشت نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک، جواب ویزا ۱۴ الی ۲۱ روز کاری برای متقاضی ارسال می شود. توجه داشته باشید اگر داخل پاکت فقط پاسپورت باشد به این معنی است که شما ویزا شده اید. اما اگر نامه ای هم همراه پاسپورت برایتان ارسال شود به معنی ریجکت پرونده شماست.

معمولا به این صورت است که متقاضی برای گرفتن جواب سفارت ایتالیا باید حضورا به دفتر کارگزاری یا کنسولگری مراجعه کند اما می توان تقاضا داد که جواب ویزا با پست نیز ارسال شود.

جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد؟

پیگیری ویزای شینگن ایتالیا

جهت پیگیری جواب سفارت و وضعیت ویزای خود می توان از طریق سایت سفارت ایتالیا اقدام کرد. به این صورت که وارد سایت شده و با وارد کردن تاریخ تولد، شماره ارجاع ویزا و شماره فرم وارد صفحه رهگیری ویزای شینگن ایتالیا می شوید.

در صورتی که اطلاع رسانی درباره پرونده خود را از طریق پیامک فعال کرده باشید وضعیت ویزا از طریق پیامک به شماره تلفنی که در فرم درخواست نوشته اید به شما اطلاع داده می شود و از این طریق می توانید از جواب سفارت ایتالیا مطلع شوید. اگر در فرم درخواست ویزا اطلاع رسانی از طریق ایمیل را دریافت کرده باشید وضعیت درخواست شما از طریق ایمیل برایتان ارسال خواهد شد.

جمع بندی مطالب

در این مطلب سعی کردیم نکات جامعی را در مورد اینکه جواب سفارت چند روزه میاد به شما عزیزان ارائه کنیم و نکات مورد نیاز را برایتان بازگو کنیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم ابهامات شما عزیزان را برطرف کنیم.

جهت دریافت راهنمایی بیشتر در این زمینه و دریافت مشاوره تخصصی و رایگان مهاجرت و اخذ ویزا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چگونه جواب سفارت ایتالیا را پیگیری کنم؟

با مراجعه به سایت سفارت ایتالیا و وارد کردن شماره ارجاع، تاریخ تولد و شماره فرم می توانید وضعیت درخواست ویزای ایتالیا را پیگیری نمایید.

جواب درخواست برای وقت سفارت چند روز طول می کشد؟

تعداد درخواست، تعداد متقاضی و شلوغی سایت در رسیدگی به درخواست وقت سفارت تاثیر می گذارد. اما معمولا بیش از ۴۸ ساعت طول نمی کشد.

گرفتن وقت سفارت ایتالیا چقدر طول می کشد؟

سفارت ایتالیا طی ۳۰ الی ۴۵ روز بعد از درخواست به متقاضی وقت مصاحبه می دهد. البته در صورت گرفتن وقت فوری پس از یک هفته به متقاضی نوبت داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مصاحبه سفارت ایتالیا دانشجویی چگونه است؟

مصاحبه سفارت ایتالیا توریستی چگونه است؟

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.