گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

فهرست مطالب

دریافت وقت سفارت کانادا معمولا برای مصاحبه و انجام انگشت نگاری جهت اخذ ویزا ضروری می باشد. اما به دلیل اینکه سفارت کانادا در ایران وجود ندارد افراد متقاضی ویزای کانادا باید برای انجام این فرایند به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنند. گرفتن وقت سفارت کانادا به دو شکل حضوری و آنلاین امکان پذیر است که در این نوشتار به طور کامل به آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

ضرورت دریافت وقت سفارت کانادا

پس از درخواست اخذ ویزای کانادا از نوع توریستی، کاری، تحصیلی یا سرمایه گذاری باید برای انگشت نگاری به سفارت کانادا مراجعه کنید. بدون انجام انگشت نگاری درخواست شما مورد بررسی قرار نخواهد گرفت و امکان دریافت ویزا وجود ندارد. ثبت نام شما چه حضوری انجام شده باشد چه آنلاین، انجام فرایند انگشت نگاری مستلزم اخذ وقت از سفارت کانادا می باشد. به این ترتیب متقاضیان در تاریخ و ساعت مشخص به آن جا مراجعه کرده و ازدحام و تشکیل صف های طولانی مقابل سفارت جلوگیری می شود.

لازم به ذکر است که انگشت نگاری برای کلیه متقاضیان الزامی نیست و برای افراد زیر نیازی به انگشت نگاری نمی‌باشد:

  • کودکان زیر ۱۴ سال و افراد سالمند بالای ۸۰ سال
  • افرادی که ویزای کشورهای دیگر را دارند.
  • کسانی که قبلا دارای اقامت کانادا بودند.
  • کارمندان دولتی و دیپلمات ها

از کجا وقت سفارت کانادا بگیرم؟

اگر قصد گرفتن وقت سفارت کانادا را دارید کار خود را به ما بسپارید و با خیال راحت و بدون دردسر وقت سفارت کانادا بگیرید. زیرا در این روش کارشناس امور مهاجرتی شما با تمرکز و دقت بیشتری عمل می کند و آماده سازی و ارسال مدارک با کمترین درصد خطا انجام خواهد شد. اما در صورتی که به روش حضوری مدارک خود را تحویل سفارت دهید اگر نقصی وجود داشته باشد باید به ایران برگشته و مدارک را مجدد تکمیل کنید که باعث اتلاف وقت و هزینه خواهد شد.

برای گرفتن وقت سفارت کانادا با مشاورین و متخصصین امور مهاجرتی در موسسه ادب خواه تماس بگیرید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید. ما در زمان مورد نظر و هر کشوری که بخواهید در سریع ترین زمان ممکن برای شما وقت سفارت می گیریم. همچنین دریافت ویزای کانادا خود را هم به ما بسپارید و با خیالی آسوده برای یک سفر هیجان انگیز آماده شوید. برای مشاوره رایگان همین حالا با ما تماس بگیرید

گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

چگونه از سفارت کانادا وقت بگیرم؟

گرفتن وقت سفارت کانادا کمی متفاوت از کشورهای دیگر می باشد. به این شکل که بیشتر کشورهای دنیا مرجع صادرکننده ویزای خود را سفارت خانه های خود معرفی می کنند. اما کانادا انجام امور ویزای کشور خود را از طریق کارگزاری هایی تحت عنوان وک (VAC) انجام می دهد که در اکثر کشورهای دنیا فعالیت دارند و متقاضیان از این طریق می توانند نسبت به اخذ وقت سفارت کانادا اقدام کنند.

اما در مورد ایران! کارگزاری های وک در ایران دایر نیستند و به همین خاطر ایرانیان متقاضی ویزای کانادا باید به دفاتر وک موجود در یکی از کشورهای ترکیه ( استانبول، آنکارا )، امارات ( دبی، ابوظبی) یا ارمنستان ( ایروان ) برای انگشت‌نگاری و امور مرتبط به ویزای کانادا مراجعه کنند.

آدرس دفاتر VAC

  • آدرس دفتر VAC استانبول

۲۰۹ Buyukdere ave , Tekfen Tower , Levent 4 , Istanbul , Turkey , 34394  

  • آدرس دفتر VAC آنکارا

Cinnah Caddesi No: 58 – ۰۶۶۹۰, Cankaya – Ankara, Turkey

  • آدرس دفتر VAC دبی
  • Canada Visa Application Centre
    Wafi Mall, 3rd Floor, Falcon, Phase 2
    Umm Hurair 2 – Dubai – UAE
  • آدرس دفتر VAC ابوظبی

 Embassy of Canada in Abu DhabiAbu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall) West Tower9th & 10th Floors

  • آدرس دفتر VAC ایروان

Vazgen Sargsyan – Yerevan – Armenia 10

روش های گرفتن وقت سفارت کانادا

کسانی که تجربه سفر به کشورهای خارجی را دارند می دانند برای اینکه بتوانند به کشور دیگری وارد شوند نیاز به مجوز یا همان ویزا می باشد. پروسه دریافت ویزای هر کشور قانون مخصوص به خود را دارد که متقاضی باید نسبت به آن ها اطلاعات کاملی داشته باشد و هدف و مدارک خود را با توجه به شرایط و مقررات آن کشور تنظیم و آماده کند. پس از ثبت درخواست ویزا و بررسی مقدماتی مدارک متقاضی، نوبت به گرفتن وقت سفارت جهت انگشت نگاری می باشد. برای وقت سفارت کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری می توانید اقدام کنید:

گرفتن وقت سفارت به صورت حضوری

در روش حضوری همان طور که می دانید نوبت دهی از طریق مراجعه به سفارت انجام می شود و از آن جایی که سفارت کانادا در ایران فعالیت ندارد این روش امکان پذیر نیست. البته می توانید با مراجعه به یکی از دفاتر وک کشورهای همسایه به صورت حضوری وقت بگیرید. اما زمان بر بوده و هزینه اضافی بر دوش شما خواهد گذاشت. بنابراین پیشنهاد می کنیم به صورت آنلاین جهت گرفتن وقت سفارت کانادا اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر در این باره با کارشناسان ما در تماس باشید.

گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین

جهت تعیین وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین متقاضی ابتدا باید فرم الکترونیکی درخواست ویزا را تکمیل کرده و مدارک خواسته شده را آپلود نماید. پس از آن یک کد رهگیری برای او ارسال می شود. چند روز بعد نیز از طرف سفارت نامه ای برای شخص یا موسسه مهاجرتی که وکالت متقاضی را عهده دار است ارسال شده و فرد یک ماه فرصت دارد جهت انگشت نگاری ( یا بیومتریک کانادا ) به یکی از دفاتر وک یا VFS  مراجعه کند. ضروری است که متقاضی در این مرحله شخصا و حضورا به سفارت کانادا مراجعه کند. در غیر این صورت درخواست ویزای او ثبت نشده و پیگیری نمی شود.

توجه داشته باشید چه به صورت حضوری وقت سفارت بگیرید چه به صورت انلاین، برای انگشت نگاری باید حضورا به دفاتر وک مراجعه کنید. دقت کنید که برگه نوبت گیری خود را دانلود کرده و هنگام مراجعه به سفارت همراه خود داشته باشید.

روش دیگر دریافت وقت سفارت کانادا بدون دردسر این است که کار های خود را به ما بسپارید. تیم مهاجرتی ادب خواب در سریعترین زمان برای شما وقت خواهد گرفت. کافبست با ما تماس بگیرید و شماوره رایگان دریافت کنید.

گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

مراحل گرفتن وقت سفارت کانادا

آماده کردن مدارک

در مرحله اول باید با توجه به نوع ویزای خود و آگاهی از مدارک خواسته شده توسط سفارت، نسبت به آماده سازی و ترجمه مدارک خود اقدام نمایید. هر ویزا ( توریستی، تحصیلی، کاری و …) مدارک استاندارد مربوط به خود را دارد و برخی مدارک نیز در تمام انواع ویزا مشترک هستند. مدارک عمومی که در این مرحله باید داشته باشید شامل اوراق شناسایی (گذرنامه، شناسنامه و …)، عکس رنگی سه در چهار، مدارک تمکن مالی، سند مالکیت، گواهی اشتغال به تحصیل، گواهی اشتغال به کار، گواهی بازنشستگی، دعوتنامه رسمی و گواهی سلامت می باشد.

ترجمه مدارک

مدارک ارائه شده به سفارت باید ترجمه شده و دارای مهر رسمی دارالترجمه باشد. اگر هدف شما از سفر به کانادا تنها برای گردشگری است و به قصد مهاجرت نیست نیازی به مهر دادگستری نمی باشد. اما در هر صورت درج مهر دارالترجمه روی مدارک الزامی می باشد.

تعیین محل انگشت نگاری

همان گونه که می دانید و پیش تر نیز بیان کردیم در ایران سفارت خانه کانادا فعالیتی ندارد و برای پیگیری مراحل اخذ ویزای کانادا باید از طریق کشورهای همسایه اقدام کنید. در این مرحله کشور مورد نظر خود را انتخاب کرده  و به مرحله بعد می روید. برای سفر به ترکیه، دوبی و ارمنستان نیاز به اخذ ویزای جداگانه نمی باشد و اجازه ورود شما به این کشورها همان لحظه در فرودگاه صادر می شود. بنابراین نگرانی بابت انجام امور سفارت نداشته باشید. به راحتی می‌توانید به یکی از شهرهای زیر سفر کنید و علاوه بر تفریح و گردشگری کارهای مربوط به ویزای کانادا را نیز به انجام برسانید:

  • وقت سفارت کانادا از آنکارا
  • وقت سفارت کانادا از استانبول
  • وقت سفارت کانادا از دبی
  • وقت سفارت کانادا از ابوظبی

تعیین وقت سفارت کانادا

مرحله آخر گرفتن وقت سفارت است که با آپلود مدارک و اطلاعات متقاضی صورت می گیرد. این مرحله نیاز به تجربه و مشاوره دارد. سعی کنید با افرادی که تجربه دریافت ویزای کانادا دارند یا مشاورین امور مهاجرتی مشورت نمایید. کوچک ترین اشتباه می تواند باعث ریجکت درخواست شما شود. کافیست با ما تماس بگیرید. مشاورین مجرب ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و به بهترین شکل شما را راهنمایی خواهند کرد.

گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

مدارک لازم برای وقت سفارت کانادا

برای دریافت وقت سفارت کانادا به مدارک خاصی نیاز نیست. چرا که شما قبلا هنگام ثبت نام و درخواست ویزا فرم های مربوطه را تکمیل کرده و مدارک خواسته شده را آپلود نمودید. پس از آن ایمیلی مبنی بر انجام انگشت نگاری از سفارت برای شما ارسال می شود که به معنی بررسی اولیه مدارک شما و تایید آن ها می باشد. به همین خاطر نیازی به ارسال مجدد مدارک نیست و فقط اطلاعاتی مانند تاریخ تولد، آدرس ایمیل فعال و شماره تماس مورد نیاز است.

مدارک لازم برای ویزای کانادا

  • تکمیل فرم های درخواستی application form ( فرم ثبت نام ) و family form ( فرم اطلاعات خانوادگی )
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه آن
  • اصل گذرنامه که دارای حداقل ۶ ماه اعتبار باشد و پاسپورت های قبلی
  • عکس رنگی و زمینه سفید ۳.۵ * ۴.۵
  • ارائه تمکن مالی
  • ترجمه سند مالکیت خانه، ماشین و …
  • حکم کارگزینی برای کارمندان بخش دولتی
  • فیش حقوقی برای کارمندان بخش خصوصی
  • ارائه جواز کسب برای مشاغل ازاد
  • کارت دانشجویی ترجمه شده برای دانشجویان
  • گردش مالی سه ماه آخر حساب بانکی متقاضی همراه با مهر لاتین بانک
  • رسید رزرو هتل در صورت نداشتن دعوتنامه
  • رسید بلیط رفت و برگشت هواپیما

همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم تمامی مدارک باید ترجمه شود و مهر رسمی دارالترجمه نیز روی آن درج شود تا پس از آپلود مورد قبول سفارت کانادا قرار گیرد.

هزینه ویزای کانادا

برای دریافت ویزای کانادا نیاز است هزینه هایی پرداخت شود که باید تماما بدون کم و کاستی واریز شود و فیش پرداختی همراه مدارک شما ارسال شود. در صورت گرفتن وقت سفارت به صورت آنلاین پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی از طریق مسترکارت بین المللی انجام می شود. پس از پرداخت هزینه ویزا به طور کامل پرونده شما به جریان خواهد افتاد. توجه داشته باشید مقدار هزینه ای که باید واریز شود بستگی به سن متقاضیان ویزای کانادا دارد.

به طور مثال سالمندان بالای هشتاد سال و افراد کمتر از ۱۴ سال از پرداخت هزینه انگشت نگاری معاف هستند. در صورتی که باقی افراد باید مبلغی حدود ۸۵ دلار بابت هزینه انگشت نگاری بپردازند. البته این مرحله تنها شامل انگشت نگاری نمی باشد. بلکه کلیه موارد بایومتریک مانند رنگ چشم متقاضی، سایز و … مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سایر هزینه های صدور ویزا نیز مبلغی در حدود ۱۸۰ دلار می باشد که کلیه افراد متقاضی بدون در نظر گرفتن سن، موظف به پرداخت آن هستند.

گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

وقت سفارت کانادا چقدر طول می کشد؟

همان طور که مطلع هستید کشور کانادا در ایران دارای سفارت خانه ( کنسولگری ) نیست و افرادی که در خواست ویزای کانادا می دهند برای انجام امور مرتبط باید با گرفتن وقت از سفارت کانادا در یکی از کشورهای اطراف، به آن جا سفر کرده و روند کار خود را پیگیری نمایند.

وقت سفارت کانادا به تعداد متقاضیان و میزان درخواست ویزا در آن بازه زمانی بستگی دارد. بنابراین نمی توان زمان دقیقی را تعیین کرد. اما معمولا در شرایط عادی ۱-۳ ماه به طول می انجامد.

وقت فوری سفارت کانادا

سفارت کانادا برای متقاضیانی که عجله دارند و در تاریخ مشخصی باید در کانادا حضور داشته باشند با ارائه مدارک کافی این امکان را فراهم کرده است که نسبت به گرفتن وقت فوری اقدام نمایند. به طور مثال شما قصد دارید در مناسبت مشخصی برای شرکت در یک نمایشگاه یا کنفرانس علمی در کانادا باشید و اگر منتظر وقت های معمولی سفارت بمانید شرکت در این مراسمات را از دست می دهید. اما می توانید با ارسال مدارک کافی و معتبر، وقت فوری بگیرید و زمان مراجعه به سفارت و انجام انگشت نگاری را جلو بیندازید. برای وقت فوری سفارت کانادا هزینه بیشتری باید پرداخت شود اما در مقابل از اتلاف وقت و انتظار جلوگیری می شود.

پیکاپ ویزا

اگر پاسخ سفارت به درخواست ویزای کانادای شما مثبت باشد ظرف یکماه به یکی از روش های زیر باید جهت اخذ ویزای خود اقدام نمایید:

  • روش اول به این صورت می باشد که همراه با مدارک خود حضورا به کارگزاری وک مراجعه کرده و و ویزای خود را دریافت کنید.
  • در روش دوم نیز می توانید از سرویس پیکاپ پاسپورت کانادا استفاده کنید. به این صورت که از طریق قرارداد حقوقی، اخذ ویزای خود را به شرکتی معتبر بسپارید و در منزل خود منتظر ویزا باشید. این روش علاوه بر صرفه جویی در زمان هزینه های شما را نیز به شدت کاهش می دهد و شما می توانید آن هزینه را برای سفر خود خرج کنید.

هزینه پیکاپ ویزا خیلی کمتر از هزینه رفتن به یکی از کشورهای همسایه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیکاپ ویزا توسط موسسه مهاجرتی ادب خواه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

گرفتن وقت سفارت کانادا؛ فوری و تضمینی

رزرو وقت سفارت کانادا به صورت حضوری

در این روش به دلیل این که سفارت کانادا در ایران نیست باید با در دست داشتن مدارک خود + فیش واریزی به یکی از کارگزاری های وک در کشورهای اطراف مراجعه کنید. مدارک خود را تحویل داده و فرم مربوطه را نیز تکمیل می نمایید. سپس باید در تاریخ و ساعت مشخص شده مجدد برای انگشت نگاری حضور بهم رسانید. پس از پرداخت هزینه، انگشت نگاری شما انجام شده و باید منتظر جواب ویزای کانادای خود باشید.

رزرو وقت سفارت کانادا به صورت آنلاین

در روش آنلاین با مراجعه به سایت VFS Global برای خود یک اکانت کاربری بسازید. یک لینک جهت فعالسازی حساب کاربری به ایمیل شما ارسال می شود که با کلیک روی آن می توانید اکانت خود را فعال نمایید. پس از تکمیل فرم و آپلود مدارک از طرف سفارت یک کد رهگیری دریافت می کنید. سپس باید کشوری که قصد دارید برای انگشت نگاری به آن جا سفر کنید انتخاب کرده و هزینه ویزای کانادا و انگشت نگاری را آنلاین پرداخت نمایید و منتظر نامه سفارت مبنی بر تعیین روز انگشت نگاری باشید.

از مزایای روش آنلاین این است که می توانید در صورت ناقصی، مدارک خود را تکمیل کنید و تنها برای انگشت نگاری به سفارت بروید. توجه داشته باشید هنگام انتخاب کشور مورد نظر برای انجام انگشت نگاری سخت گیری نکنید. دفاتر وک کشورهای مختلف هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و در نهایت زمان بررسی مدارک شما و اینکه در کدام دفتربررسی خواهد شد هیچ گاه مشخص نخواهد بود.

جمع بندی

موسسه مهاجرتی ادب خواه کلیه خدمات مربوط به دریافت ویزای کانادا، گرفتن وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزا ( ویزای توریستی، ویزای کاری و سرمایه گذاری) و اخذ ویزای تحصیلی به همراه دعوتنامه رسمی از این کشور، با بهره گیری از تیم مجرب و متخصص ارائه می کند. همچنین کارشاسان ما با ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان بهترین مسیر را به شما نشان داده و شما را در رسیدن به هدف یاری می نمایند.

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.