گرفتن وقت سفارت هلند فوری و آسان

فهرست مطالب

هلند یکی از کشورهای زیبای اروپایی در حوزه شینگن است و با جاذبه های طبیعی که دارد هر ساله افراد بسیاری را خصوصا در فصل تابستان به خود جذب می کند. اما چگونه می توان به هلند سفر کرد؟ می دانیم که ایرانیان برای دریافت سفر به هلند و سایر کشورهای اروپایی نیاز به اخذ ویزا دارند. جهت دریافت ویزای هلند ابتدا باید نوع ویزای خود را مشخص کرده و سپس به گرفتن وقت از سفارت اقدام کنید. در این مقاله می خواهیم درباره وقت سفارت هلند و مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت هلند با شما عزیزان صحبت کنیم.

به طور کلی حساسیت سفارت هلند را در بررسی پرونده متقاضیان آسیایی نباید نادیده گرفت. اما جای نگرانی نیست.

موسسه مهاجرتی ادب خواه دارای سال ها سابقه موفق در امور مهاجرتی و اخذ ویزای کشورهای مختلف اروپایی و آمریکایی با بهره گیری از کارشناسان زبده آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیز می باشد. با سپردن کارهای مربوط به مهاجرت خود از جمله، پیکاپ پاسپورت و گرفتن وقت سفارت هلند به مجموعه ادب خواه، با خیالی آسوده خود را برای سفر آماده کنید.

دریافت وقت سفارت هلند

هلند مقصدی جذاب از لحاظ گردشگری، تحصیل و تجارت است و این کشور هرساله با حجم زیادی از متقاضی روبرو است. اولین کاری که برای گرفتن وقت از سفارت هلند باید انجام دهید مشخص کردن نوع ویزا است: ویزای توریستی کوتاه مدت و ویزای اقامت بلند مدت.

برای انجام امور مربوط به ویزای توریستی و ویزاهای کوتاه مدت باید به کارگزاری های VFS مراجعه کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد فرق آن ها با سفارت هلند چیست. اما اگر به قصد تحصیل، کار و دیدار با خانواده می خواهید بیش از ۹۰ روز در هلند بمانید باید نسبت به دریافت ویزای بلند مدت (MVV) اقدام نمایید. برای اخذ مجوز اقامت دائم، شما به اسپانسر نیاز دارید تا برای شما درخواستی شبیه دعوتنامه ارسال کند. مثلا پذیرش از دانشگاه، پیشنهاد کاری از کارفرمای هلندی و ارسال دعوتنامه از طریق آشنایان شما در هلند. دقت کنید که این درخواست باید سه ماه قبل از زمانی که قصد دارید در هلند باشید برای کنسولگری ارسال شود.

پس از تایید درخواست سه ماه فرصت دارید نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید و در تاریخ مشخص شده مدارک خود را جهت رسیدگی حضورا به سفارت تحویل دهید. پس از سه ماه درخواست اقامت بلند مدت شما فاقد اعتبار است و باید درخواست جدید دهید. علاوه بر ارائه مدارک، انگشت نگاری و احراز هویت نیز در سفارت انجام می شود.

VFS Global چیست؟

VFS Global چیست؟

شرکت وی اف اس گلوبال نوعی کارگزاری است که با برخی دولت های خارجی همکاری کرده و خدمات خاصی را برای سفارت آن کشورها ارائه می کند. در گذشته به این صورت بود که متقاضیان همیشه با مشکل شلوغی وقت های سفارت و طولانی بودن زمان انتظار روبرو بودند. برخی مواقع نیز پیش می آمد به دلیل روابط دیپلماتیک بین دو کشور کنسولگری آن کشور تعطیل بود. از همین رو سفارت خانه ها تصمیم گرفتند قسمتی از کارهای خود را به کارگزاری های رسمی بسپارند و بدین ترتیب باعث سرعت و نظم بیشتری در انجام امورات خود شوند. خدماتی که شرکت های vfs ارائه می دهند عبارتند از:

  • رسیدگی به امور درخواست ویزای شینگن در کمتر از ۹۰ روز
  • مصاحبه حضوری با متقاضی
  • دریافت مدارک لازم برای ویزا
  • انگشت نگاری و دریافت اطلاعات بیومتریک

به هریک از شعبه های vfs، وک ( VAC ) گفته می شود که مخفف Visa Application Center می باشد. توجه داشته باشید این مراکز نقشی در پذیرش یا ریجکت درخواست ویزا ندارند و تصمیم نهایی بر عهده افسر سفارت است.

انواع وقت سفارت هلند

دریافت وقت از سفارت هلند به دو صورت انجام می شود:

  • وقت عادی
  • وقت فوری

وقت عادی سفارت هلند

جهت اخذ ویزای توریستی هلند گرفتن وقت عادی از سفارت هلند گزینه مناسبی است. در این روش متقاضی فرصت کافی دارد برای اینکه مدارک خود را به طور کامل و بدون نقص آماده کند. علاوه بر آن گرفتن وقت عادی هزینه کمتری نسبت به وقت فوری دارد و اگر می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید بنابراین گرفتن وقت عادی به صرفه تر خواهد بود. مگر زمان هایی خاص که نوبت دهی خیلی دیر انجام شده یا مانند دوران کرونا انجام نشود که در این صورت اگر سفر شما ضروری باشد می توانید وقت فوری سفارت هلند بگیرید.

وقت فوری سفارت هلند

اگر دعوتنامه کاری به هدف بیرینس برای شما ارسال شده، یا اقدام به ویزای تحصیلی کرده اید و در تاریخ مقرر برای شروع سال تحصیلی باید در هلند حضور داشته باشید، پیشنهاد می کنیم برای گرفتن وقت فوری سفارت هلند اقدام کنید. در وقت فوری حدود ۱ الی دو هفته بعد به شما وقت سفارت داده می شود. البته توجه داشته باشید اخذ ویزای کاری تنها با دعوتنامه از سوی شرکت یا موسسه تجاری امکان پذیر است. در غیر این صورت وقت دیرتری به شما داده می شود و زودتر از این تاریخ نمی توانید به کارگزاری مراجعه کنید. وقت فوری سفارت، اگر چه هزینه بیشتری در بر دارد اما حداقل زمان را از دست نمی دهید.

نحوه گرفتن وقت از سفارت هلند

کشور هلند نیز مانند سایر کشورهای اروپایی جهت جلوگیری از ازدحام، امور مربوط به اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت را به کارگزاری VFS سپرده که از طریق سایت رسمی این کارگزاری و ایجاد حساب کاربری می توانید نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام نمایید. پس از ایجاد اکانت کاربری، باید کشور مبدا خود را ایران و کشور مقصد را هلند انتخاب کنید. پس از آن وقت های موجود و شرایط تعیین وقت به شما نمایش داده می شود. یک آدرس ایمیل مشخص وجود دارد که شما باید طبق قوانین موجود، درخواست خود را به این ایمیل ارسال کنید.

پس از آن که اطلاعات مورد نیاز را به درستی ایمیل کردید تاییدیه ای از VFS global دریافت می کنید ( appointment confirmation ) مبنی بر اینکه باید برای رزرو وقت سفارت اقدام نمایید. دقت کنید پس از گرفتن وقت، امکان کنسل کردن و تغییر آن وجود ندارد. همچنین اگر نتوانید در تاریخ مشخص شده در سفارت حضور داشته باشید تا یک ماه امکان اینکه مجدد وقت بگیرید وجود ندارد.

همچنین از طریق مراجعه حضوری نیز می توان از سفارت هلند وقت گرفت و در زمانی مشخص برای انگشت نگاری مراجعه کرد. جهت دریافت ویزای هلند ( ویزای شینگن ) در اکثر موارد نیازی به مصاحبه نیست و در سفارت فقط تحویل مدارک و انگشت نگاری انجام می شود.

آدرس سفارت هلند در تهران

آدرس سفارت هلند در تهران

  • سفارت پادشاهی هلند در تهران در این آدرس واقع شده است: تهران، خیابان دیباجی شمالی، خیابان ارغوان غربی، شماره ۶۰

ساعت کاری سفارت هلند در تهران:

یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۶ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰
روزهای تعطیل رسمی خدماتی ارائه نمی شود.

آدرس کارگزاری vfs سفارت هلند:

تهران، میدان هروی، مجتمع هروی سنتر، طبقه ششم

ساعت کاری کارگزاری VFS هلند در تهران:

روزهای کاری یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ بوده و در تعطیلات رسمی تعطیل می باشد.

ویزای هلند

شرایط اخذ ویزای هلند

پس از گرفتن وقت سفارت هلند متقاضی باید در تاریخ مشخص شده همراه مدارک خود در کارگزاری حضور داشته باشد. پس از انگشت نگاری و رسیدگی به پرونده، نتیجه اعلام می شود و اینکه آیا فرد صلاحیت دریافت ویزا را دارید یا خیر؟ در صورت داشتن شرایط زیر به راحتی می توانید موفق به اخذ ویزای هلند شوید:

  • برخورداری از تمکن مالی مناسب
  • سابقه سفر به کشورهای خارجی
  • عدم سوء پیشینه و سابقه کیفری
  • مدارکی که ثابت کند شما پس از اتمام ویزا به میهن خود بازخواهید گشت.

دقت کنید مدارکی که ارائه می دهید باید آفیسر اداره مهاجرت را قانع کند که شما صلاحیت دریافت ویزا را دارید. به طور مثال عدم توانایی مالی می تواند باعث رد شدن درخواست ویزای شما شود. زیرا برای دولت هلند این موضوع مهمی است که شما بتوانید مخارج اقامت خود در این کشور را تامین کنید. پس سعی کنید حتما با یک متخصص امور مهاجرت مشورت کنید تا شما را در آماده سازی و تهیه مدارک راهنمایی کند.
کارشناسان ادب خواه با تجربه ای که طی این سال ها به دست آوردند می توانند به بهترین شکل شما راهنمایی کرده و مسیر اخذ ویزای هلند را برایتان هموار کنند. کافیست با ما تماس بگیرید.

دریافت وقت فوری سفارت هلند

دقت کنید برخی از موسسات تحت عناوینی مانند گرفتن وقت فوری سفارت سعی در کلاهبرداری و اخاذی از مردم دارند. افراد نیز به دلیل آنکه دانش کافی در این زمینه ندارند به این موسسات اعتماد کرده و هزینه گزافی را از این بابت به آن ها پرداخت می کنند که اغلب بی فایده است.
در واقع تعیین وقت سفارت هلند و کشورهای دیگر تنها در اختیار سفارت و نماینده قانونی آن است و هیچ کارشناس و موسسه ای قدرت این را ندارد که در آن دخالت کند و وقت کسی را جلو بیندازد. پس قبل از هر گونه اقدام و هزینه کردن بهتر است از منابع معتبر تحقیق کنید و با آگاهی و اطمینان خاطر قدم در این راه بگذارید.

با بهره مندی از خدمات آژانس مهاجرتی ادب خواه در زمینه مشاوره و گرفتن وقت از سفارت، فرایند دریافت ویزای شینگن خود را با اطمینان بیشتری پیش ببرید.

مدارک لازم برای گرفتن وقت سفارت هلند

با توجه به نوع ویزای درخواستی شما ( تحصیلی، توریستی، کاری) مدارک متفاوتی از شما خواسته می شود. دقت کنید که عدم تکمیل مدارک باعث تاخیر در روند پرونده شده یا حتی باعث رد شدن درخواست ویزای شما خواهد شد. به صورت کلی مدارکی که برای اخذ ویزای هلند مورد نیاز است به صورت زیر می باشد:

  • ترجمه و اصل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت
  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار ۶ ماهه به اضافه پاسپورت قدیمی
  • عکس تازه گرفته شده، رنگی و زمینه سفید ۳/۵*۴/۵
  • تکمیل فرم های درخواست ویزا
  • پرینت برگه وقت سفارت
  • پرینت گردش حساب بانکی ۶ ماه اخیر
  • ارائه اسناد تمکن مالی ( اسناد خونه، ماشین، اوراق و…)
  • مدارک شغلی یا بازنشستگی
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و دانش آموزان
  • سند ازدواج یا طلاق
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه نامه مسافرتی
  • دعوتنامه، نامه پذیرش از دانشگاه و یا دعوت به کار
  • اجازه کتبی والدین و سرپرست برای کودکان زیر سن قانونی

نکات لازم در دریافت وقت سفارت

  • ویزای هلند اغلب نیاز به مصاحبه ندارد و فقط انگشت نگاری و ارائه مدارک در سفارت انجام می شود.
  • کلیه مدارک شما باید ترجمه رسمی شود و نیازی به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه نیست.
  • جهت مسافرت به هلند نیاز به دریافت ویزای شینگن است و شما باید تمام شرایط اخذ ویزای شینگن را دارا باشید.

برای دریافت ویزای شینگن و کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و مدارک لازم با مشاورین ادب خواه تماس بگیرید.

نکات مراجعه به سفارت هلند

  • در تاریخ مشخص شده حتما در سفارت حضور داشته باشید.
  • سعی کنید ۳۰ دقیقه قبل از ساعتی که تعیین شده آنجا باشید.
  • ظاهری آراسته داشته باشید و بدون دوست و همراه وارد سفارت شوید.
  • در صورت همراهی با کودکان و سالمندان، قبل از ورود کارمندان حفاظت را مطلع سازید.
  • یک کپی از مدارک ارسال شده همراه خود داشته باشید.
  • پیش از ورود تلفن همراه خود را در حالت سایلنت یا ویبره قرار دهید.
  • برای انجام انگشت نگاری انگشتان شما نباید زخم یا خراش داشته باشد.
  • جهت عکس برداری بیومتریک نباید کلاه و عینک داشته باشید ( مگر در موارد خاص و پزشکی)
  • کودکان کمتر از ۱۲ سال نیاز به انگشت نگاری ندارند.
  • عکسبرداری، ضبط صدا و فیلمبرداری در سفارت ممنوع است.
  • از بردن وسایل الکترونیکی، اشیای تیز و مواد قابل اشتعال به داخل سفارت خودداری کنید.

هزینه دریافت وقت سفارت هلند

هزینه های اخذ ویزای هلند و گرفتن وقت سفارت به نوع ویزا و کارگزاری ای که از طریق آن اقدام می کنید بستگی دارد. قیمت دریافت وقت سفارت هلند حدود ۶۰ یورو می باشد و برای دریافت وقت فوری ۴۰ یورو به آن اضافه می شود. البته این هزینه تنها برای گرفتن وقت است و علاوه بر آن هزینه های داخلی سفارت هم باتوجه به نوع ویزا توسط متقاضی باید پرداخت شود. مثلا برای ویزای توریستی مبلغ ۸۰ یورو باید به سفارت هلند پرداخت شود. دقت کنید که هزینه گرفتن وقت سفارت قابل استرداد نمی باشد.

گرفتن وقت سفارت هلند چقدر طول می کشد؟

وقت سفارت هلند معمولا یک الی دو هفته کاری طول می کشد. اما در حال حاضر با توجه به حجم بالای درخواست ها این زمان ممکن است به یک ماه تا سه ماه هم برسد. بنابراین ضروری است که اتفاقات غیرمنتظره را نیز پیش بینی کنید و با توجه به آن ها قدم بردارید. بدین ترتیب شانس موفقیت خود را در دریافت ویزا برای تایم موردنظر بالا برده و احتمال هرگونه تاخیر و خطایی را در روند پرونده خود کاهش می دهید.

همچنین هنگام گرفتن وقت از سفارت هلند ممکن است با ازدحام و ترافیک VFS مواجه شوید و در تایم مورد نظر نتوانید وقت گرفته و ویزای خود را دریافت کنید. برای جلوگیری از این اتفاق و عدم تاخیر در برنامه ریزی های شخصی، توصیه می کنیم حداقل سه ماه قبل از زمانی که قصد دارید در هلند باشید اقدام به تعیین وقت سفارت کنید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه با دارا بودن سال ها تجربه در حوزه امور پیکاپ پاسپورت، اخذ ویزای هلند، آمریکا، کانادا و سایر کشورهای خارجی همواره سعی در جلب رضایت شما عزیزان داشته و علاوه بر ارائه اطلاعات کافی درباره جزییات پرونده و قوانین سفارت، با کمک وکلای حرفه ای خود مطمئن ترین و سریع ترین روش ها را به متقاضیان گرامی ارائه می کند. با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.