تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

در سال های اخیر، علاقمندان به تحصیل در کشورهای توسعه یافته جهان افزایش یافته اند. یکی از روش های ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان، اخذ پذیرش به شمار می رود. افرادی که قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه ها را دارند، باید تمکن مالی داشته باشند.

عدم داشتن تمکن مالی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزاهای دانشجویی به شمار می رود. با این وجود، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است. اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید، با ما همراه باشید.

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

اثبات تمکن مالی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکا به حساب می آید. گواهی تمکن مالی نشان می دهد که شما توانایی پرداخت هزینه های ماهیانه تحصیل، رفت و آمد و مسکن در کشور آمریکا را دارید. البته، این اثبات مالی باید بدون کادر نظر گرفتن درآمد در کشور مقصد (به عنوان مثال، آمریکا) باشد.

افرادی که به همراه همسر یا فرزندان خود به آمریکا مهاجرت می کنند، باید توانایی پرداخت هزینه زندگی اعضای خانواده خود را هم داشته باشند.

مبلغ تمکن مالی معمولاً بر اساس هزینه های زندگی هر فرد در کشور آمریکا طی یک سال تعیین می شود. به این نکته توجه داشته باشید که این مبلغ برای همه افراد و همه دانشگاه های آمریکا یکسان نیست. مبلغ تمکن مالی بر اساس رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی تعیین می شود. البته، نوع دانشگاه یا موسسه آموزشی نیز بر مقدار این مبلغ تاثیر می گذارند.

به طور کلی، مبلغ تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بین ۲۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار تغییر می کند. زمانی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مختلف کشور آمریکا اقدام می کنید، مبلغ تمکن مالی به شما اطلاع داده می شود. در واقع، گواهی تمکن مالی از مهم ترین مدارکی محسوب می شود که متقاضیان باید برای اخذ ویزای تحصیل و پذیرش از دانشگاه های مورد نظر خود تحویل دهند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

عوامل موثر بر تمکن مالی مورد نیاز سفارت آمریکا برای ویزای تحصیلی

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حقوق و درآمد بر اساس فرصت های شغلی متقاضی در آمریکا
  • مخارج مربوط به زندگی در آمریکا شامل مسکن، مراقبت های پزشکی، بیمه درمانی و سایر هزینه های زندگی در آمریکا
  • پشتوانه مالی ازقبیل: حساب بانکی، سرمایه گذاری ها یا وام های معتبر
  • بیانیه درآمد سازمان تامین اجتماعی (SSA)

مبلغ تمکن مالی بر اساس این فاکتورها تعیین می شود. به همین دلیل است که نمی توان یک مبلغ ثابت برای اثبات تمکن مالی تمام افراد در نظر گرفت.

آیا امکان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بدون اثبات تمکن مالی وجود دارد؟

همانطور که گفته شد، گواهی تمکن مالی از مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشورهای توسعه یافته به حساب می آید. به عبارت دیگر، بدون وجود آن در پرونده نمی توان برای اخذ ویزا درخواست داد. پرونده افرادی که گواهی تمکن مالی را به سفارت ارائه نمی دهند، صد در صد ریجکت خواهد شد. پیش از تصمیم گیری، روش های مختلف اثبات مالی را بررسی کنید.

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی

اکنون که می دانید تمکن مالی چیست و چه کاربردی دارد، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه باید گواهی آن را دریافت کرد. برای دریافت گواهی تمکن مالی به مدارک مختلفی نیاز خواهید داشت. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصل و کپی مدارک شناسایی متقاضی ازجمله: کارت ملی و شناسنامه
  • اصل و کپی گذرنامه متقاضی
  • ارائه فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا
  • اصل وکالت نامه نماینده قانونی متقاضی (در صورت وجود)
  • مدارک بورسیه تحصیلی

با داشتن این مدارک می توانید به بانک مراجعه کنید و گواهی تمکن مالی را دریافت نمایید. پیش از مراجعه به بانک حتماً از کامل بودن مدارک خود اطمینان حاصل کنید. البته، پول کافی باید در حساب بانکی شما وجود داشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

ارائه مدارک زیر برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا ضروری خواهد بود:

  • تاییدیه مالی: این تاییدیه شامل گردش حساب بانکی و اسناد مالی مربوط به خانواده و حامیان مالی است. تاییدیه مالی نشان می دهد که شما می توانید هزینه هایی ازقبیل: شهریه، کتاب ها، مسکن، خوابگاه و غیره را پرداخت کنید. تاییدیه مالی را از بانک دریافت خواهید کرد.
  • هزینه های تحصیلی و زندگی: این هزینه های شامل هزینه های زندگی روزمره هر فرد در آمریکا می شوند، ازجمله: مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد. اطلاعات کامل در مورد مبلغ اثبات تمکن مالی در سایت دانشگاه های مختلف وجود دارند. علاوه بر این، سازمان های مهاجرتی نیز می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.
  • فرم I-20 برای ویزای تحصیلی آمریکا: این فرم برای دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا شده اند، داده می شود. دانشجویان باید این فرم را تکمیل کنند و به همراه سایر مدارک تحویل سفارت یا کنسولگری آمریکا دهند.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر بورسیه تحصیلی دارید یا از طرف یکی از شهروندان آمریکا کمک مالی می شوید، مدارک مربوطه را با خود به همراه داشته باشید.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟

نکات مهم برای دریافت گواهی تمکن مالی

برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند، داشتن گواهی تمکن مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از مهم ترین نکات در رابطه با اخذ این گواهی به شرح زیر می باشند:

  • افتتاح حساب بانکی حداقل ۶ ماه پیش از ارائه درخواست تمکن مالی
  • صدور گواهی تمکن مالی برای ویزای آمریکا به نام متقاضی یا همسر او (در صورت تاهل)
  • دارا بودن سربرگ بانک
  • ذکر اطلاعاتی ازقبیل: شماره تماس و اطلاعات مربوط به صورت حساب

اگر می خواهید هیچ مشکلی در روند صدور گواهی تمکن مالی به وجود نیاید، کمی بیشتر از مبلغ تمکن مالی در حساب خود پول داشته باشید. علاوه بر این، به موجودی حساب خود تا زمان صدور ویزای تحصیلی آمریکا به هیچ عنوان دست نزنید. با رعایت این نکات می توانید گواهی تمکن مالی خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

اثبات تمکن مالی از موارد مهم در مبحث اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به حساب می آید. این گواهی توسط بانک های داخل کشور صادر می شود و نشان می دهد که فرد می تواند از پس هزینه های زندگی در آمریکا برآید. مبلغ تمکن مالی بر اساس فاکتورهای مختلفی ازقبیل: دانشگاه، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی و غیره تعیین می شود. اگر می خواهید احتمال ریجکت شدن درخواستتان به حداقل برسد، ارائه گواهی اثبات تمکن مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، همین امروز به ما تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منابع: travel.state.gov و yocket و studyinthestates

بیشتر بخوانید:

کلیرنس ویزای آمریکا چقدر طول می کشد؟

چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است؟

ویزای توریستی آمریکا چند روزه است؟

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.