گرفتن وقت سفارت آلمان فوری و بدون دردسر

فهرست مطالب
گرفتن وقت سفارت آلمان

آلمان کشوری با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار است. نمایشگاه های بین المللی بسیاری در انواع زمینه ها در این کشور برگزار شده و میزبان برندهای معتبر جهانی است. همچنین وجود دانشگاه های برتر جهان در این کشور باعث شده آلمان جزو مقاصد ایده آل جهت تحصیل و کار به شمار رود. به همین خاطر سفارت آلمان در تهران یکی از شلوغ ترین کنسولگری هایی است که در ایران مشغول به فعالیت هستند.

آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده و از قوانین موجود در کشورهای محدوده شینگن تبعیت می کند. بنابراین ورود به این کشور مانند ۲۵ کشور دیگر عضو شینگن نیاز به اخذ ویزا دارد و یکی از مراحل دریافت ویزای آلمان مراجعه به سفارت و تحویل مدارک است. جهت مراجعه به سفارت نیز ضروری است که از قبل نسبت به دریافت وقت سفارت آلمان اقدام نمایید. در این مطلب به جزییات بیشتری درباره گرفتن وقت سفارت آلمان پرداخته و شرایط آن را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تعیین وقت سفارت آلمان

دریافت وقت سفارت آلمان از طریق سایت رسمی سفارت به صورت آنلاین قابل انجام است. جهت اخذ ویزاهای توریستی، نمایشگاهی، تحصیلی و کاری از طریق سایت ویزامتریک می توانید اقدام کرده و وقت سفارت بگیرید. اما برای انواع دیگر ویزای آلمان مانند ویزای پیوستن به خانواده باید از سایت سفارت امور مربوطه را انجام دهید. بنابراین شما ابتدا هدف خود از سفر به آلمان را مشخص کرده و براساس آن نسبت به اخذ یکی از انواع ویزا اقدام نمایید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه ارائه کننده صفر تا صد خدمات اخذ ویزا در خدمت شما دوستان گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت تعیین وقت سفارت آلمان با کارشناسان ادب خواه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

سفارت آلمان در تهران، دفاتر ویزامتریک و VFS گلوبال

اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند هلند، فرانسه، اتریش و جمهوری چک که در ایران سفارت فعال دارند قسمت عمده ای از خدمات خود را از طریق کارگزاری های VFS گلوبال انجام می دهند. سفارت آلمان نیز در ایران در استان تهران دایر و مشغول به فعالیت است اما از یک شرکت کارگزاری مخصوص به نام ویزامتریک برای سرعت بخشیدن و سهولت در ارائه خدمات خود مانند تعیین وقت سفارت و اخذ ویزای شینگن آلمان استفاده می کند.

کارگزاری های وی اف اس گلوبال و ویزامتریک از طرف سفارت انجام خدمات وقت سفارت، دریافت فرم درخواست ویزا، تحویل مدارک ویزا، تحویل گذرنامه و مواردی از این قبیل را بر عهده دارند. بدین ترتیب رسیدگی به پرونده ها به شکلی بهینه و با سرعت بیشتری در سفارت انجام خواهد شد. البته دقت داشته باشید ویزامتریک مسئول رسیدگی به امور مربوط به ویزای کوتاه مدت آلمان است و جهت درخواست و اخذ ویزای بلند مدت آلمان باید مستقیم از طریق سفارت آلمان در تهران اقدام کرد.

نکته قابل توجه دیگری که در رابطه با کارگزاری ها وجود دارد این است که VFS گلوبال و ویزامتریک هیچ کدام در تصمیم گیری نهایی، قبول یا رد پرونده متقاضیان نقشی ندارند و رسیدگی و تصمیم نهایی بر عهده کنسولگری آلمان می باشد.

گرفتن وقت سفارت آلمان

معرفی کارگزاری ویزامتریک

ویزامتریک یا رهیاب گذر آرتا یک شرکت خدماتی طرف قرارداد با سفارت است و از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است و به متقاضیان اخذ ویزای آلمان خدمات زیر را ارائه می دهد:

  • درخواست ویزای شینگن کوتاه مدت
  • تعیین وقت سفارت
  • ارائه مدارک
  • انجام امور بیومتریک
  • پیگیری درخواست
  • تحویل پاسپورت

آدرس سفارت آلمان در تهران

سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران در آدرس زیر واقع شده است:

  • تهران، چهارراه استانیول، خیابان فردوسی، شماره ۳۲۴-۳۲۰

Tehran Province, Tehran, Javadiyeh، No. 324, Ave، Ferdowsi

بخش حقوقی و خدمات کنسولی جدید سفارت آلمان نیز به این آدرس منتقل شده است:

  • تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم پلاک ۷، ساختمان آرین

ساعت کاری سفارت آلمان در تهران

  • بخش ویزا: روزهای یکشنبه تا پنج شنبه (جز روزهای تعطیل رسمی) از ساعت ۶:۴۵ الی ۱۴:۳۰
  • بخش تایید مدارک ویزا: روزهای یکشنبه تا پنج شنبه (جز روزهای تعطیل رسمی) از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۰:۳۰

آدرس ویزامتریک در تهران

  • تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی ( وزرا )، نبش خیابان ۲۱، پلاک ۱۳۷، ساختمان شیراز، طبقه اول

Tehran District 6 Shiraz Building 1st Floor, No 137, Cross 21st Street, Khaled Islambouli, 15139

ساعت کاری ویزامتریک

  • خدمات درخواست ویزا: روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰
  • تحویل پاسپورت: شنبه تا یکشنبه جز ایام تعطیل از ساعت ۸ الی ۱۷

انواع وقت سفارت آلمان

وقت فوری سفارت آلمان

در شرایط کنونی جهت اخذ ویزاهای تحصیلی و توریستی آلمان امکان گرفتن وقت فوری سفارت وجود ندارد. وقت فوری تنها در مواقع اضطراری مانند درمان های پزشکی، زایمان و… با ارائه مدارک پزشکی صادر می شود. همچنین افراد متخصصی که از طرف شرکت آلمانی جاب آفر دریافت کرده اند می توانند بدون رزرو وقت، مدارک خود را جهت بررسی به کارگزاری ویزامتریک تحویل دهند. وقت فوری سفارت تنها از طریق ویزامتریک قابل انجام است و توسط دفاتر و موسسات مهاجرتی امکان پذیر نمی باشد.

وقت VIP سفارت آلمان

اگر وقت های عادی سفارت پر شده باشد و تایم خالی موجود نباشد برای اینکه زمان را از دست ندهید می توانید از گزینه وقت VIP سفارت استفاده کنید. درست است که هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید، اما در مقابل می توانید از خدماتی نظیرعکاسی، کپی مدارک، اطلاع از وضعیت پرونده از طریق اس ام اس به صورت رایگان بهره مند شوید. همچنین در محیطی شیک و آرام امور مربوط به اخذ ویزای خود را به انجام برسانید.

توجه داشته باشید خدمات وی آی پی ویزامتریک به این معنی نیست که برای متقاضی ملاقات حضوری زودتر تعیین می شود یا به پرونده او سریع تر رسیدگی می شود. بلکه تنها به معنی فراهم کردن محیطی راحت با امکانات بیشتری برای متقاضی است.

خرید وقت سفارت آلمان

وقت های سفارت آلمان به صورت هفتگی از طریق ویزامتریک به متقاضی نمایش داده می شود و به سرعت هم پر می شوند. در این شرایط فرد باید هفته ها و ماه ها منتظر بماند تا بتواند وقت سفارت را رزرو نماید. به همین خاطر برخی از شرکت هایی که خدمات مهاجرتی ارائه می دهند می توانند نسبت به خرید وقت سفارت اقدام کنند. هزینه ای که متقاضی بابت خرید وقت سفارت می پردازد شاید زیاد باشد اما با مسائلی مانند انتظار برای رزرو وقت و از دست رفتن زمان روبرو نمی شود.

گرفتن وقت سفارت آلمان

مراحل تعیین وقت سفارت آلمان

گرفتن وقت سفارت شامل مراحل زیر می باشد:

پرداخت هزینه جهت رزرو وقت

هنگام گرفتن وقت سفارت باید هزینه ای را بابت رزور وقت بپردازید. این هزینه به حساب شرکت ویزامتریک واریز شده و در صورت عدم پرداخت وقتی برای شما رزرو نخواهد شد.

تعیین تاریخ موردنظر

یک روز پس از اینکه هزینه را واریز کردید وقت های خالی سفارت برای شما به نمایش درخواهد آمد و شما مجاز به مشخص کردن نوبت خود هستید. بدین ترتیب که پس از ورود به سایت ویزامتریک روی گزینه رزرو قرار ملاقات کلیک کرده و با وارد شدن به بخش مراحل انتصاب وارد بخش تعیین نوبت شوید.

مشخص کردن نوع وقت سفارت

در قسمت بعدی باید نوع وقت خود را مشخص نمایید.( وقت ویزای دانشجویی، ویزای توریستی یا تایید مدارک) توجه داشته باشید برای تعیین وقت سفارت آلمان نیازی نیست در سایت ویزامتریک اکانت داشته باشید و تنها از طریق شماره کارتی که با آن هزینه را پرداخت می کنید می توانید وارد بخش دریافت نوبت شوید.

انتظار برای دریافت ایمیل تایید

پس از اینکه تاریخ مورد نظر خود برای مراجعه به سفارت را مشخص کردید باید منتظر ایمیل تایید از طرف سفارت باشید. تا هنگامی که ایمیل تاییدیه را دریافت نکردید رزرو وقت شما قطعی نشده است.

چک کردن وقت رزرو شده

در مرحله بعد می توانید از طریق سایت ویزامتریک در قسمت “تغییر تاریخ قرارملاقات” وضعیت نوبت خود را چک کنید و در صورت لزوم آن را تغییر دهید.

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن وقت سفارت

جهت گرفتن وقت سفارت نیاز به مدارک خاصی نمی باشد و فقط کارت بانکی جهت پرداخت هزینه نیاز است. روز مراجعه به سفارت رسید واریزی رزرو وقت به اضافه پاسپورت و سایر مدارک ویزای شینگن آلمان همراهتان باشد. مدارک مورد نیاز برای انواع ویزا متفاوت است. اما به طور کلی ارائه مدارک عمومی زیر در همه ویزاها ضروری می باشد:

  • کپی و اصل پاسپورت و داشتن حداقل دو صفحه خالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • شناسنامه
  • عکس جدید بیومتریک در ابعاد ۳/۵*۴/۵
  • تکمیل پرسشنامه امنیتی
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو
  • کپی ویزاهای قبلی
  • رزرو بلیط هواپیما
  • مشخصات محل اقامت در آلمان مانند هتل یا منزل دوستان
  • صورت حساب بانکی ۳ ماه گذشته
  • ارائه تمکن مالی و اسناد مالکیت خانه و ماشین و…
  • فیش حقوقی
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا کارت دانشجویی
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • گواهی اشتغال به کار یا بازنشستگی
  • مدارک بیمه

دقت کنید که کلیه مدارک خود را کامل و به ترتیبی که طبق قانون سفارت است آماده کنید. عدم رعایت ترتیب مدارک و وجود هرنوع ایرادی ممکن است روند رسیدگی به پرونده شما را مختل کند و حتی منجر به ریجکت درخواست شما شود. توصیه می کنیم قبل از آماده سازی مدارک خود با کارشناسان امور مهاجرتی مشورت کرده و راهنمایی های لازم را کسب نمایید.

گرفتن وقت سفارت آلمان

هزینه دریافت وقت سفارت آلمان

تعیین وقت سفارت المان با توجه به نوع ویزای متقاضی می تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی کارگزاری ویزامتریک بابت خدماتی که عرضه می کند ۳۰ یورو به صورت نقدی دریافت می کند. هزینه ثبت درخواست ویزای توریستی یا تحصیلی آلمان نیز ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می باشد. همچنین مبلغ ۱ میلیون تومان نیز بابت رزرو وقت ملاقات سفارت باید به حساب کارگزاری ویزامتریک واریز نمایید. علاوه بر آن جهت رزرو وقت وی آی پی نیز باید مبلغ ۷۵ یورو به حساب ویزامتریک پرداخت کنید. این مبالغ پس از حضور در سفارت و ثبت اطلاعات بیومتریک، به شما عودت داده خواهد شد.

جهت اطلاع دقیق از قیمت ها و رزرو وقت سفارت آلمان با مشاورین ادب خواه در ارتباط باشید.

گرفتن وقت سفارت چقدر طول می کشد؟

پس از اینکه درخواست ویزای خود را ثبت می نمایید ۲۱ الی ۳۰ روز طول می کشد تا سفارت جواب تعیین روز انگشت نگاری را برای متقاضی ارسال کند. این زمان انتظار به نوع ویزا بستگی دارد. برای ویزای توریستی آلمان و شرکت در دوره های آموزشی کوتاه مدت ۲ تا ۴ هفته و برای ویزای دانشجویی و کالج ها ۱ الی ۳ سال و ویزاهای کاری نیز ۱ سال به طول می انجامد.

همان طور که قبل تر نیز اشاره کردیم در مورد ویزاهای پزشکی و شرایط اضطراری، با ارائه مدارک معتبر، تعیین وقت سفارت به صورت فوری انجام خواهد شد.

گرفتن وقت سفارت آلمان

چگونه از سفارت وقت بگیرم؟

دریافت وقت سفارت آلمان روند زمان بری دارد و با توجه به حجم بالای پرونده ها و تعداد زیاد مقاضیان برای مهاجرت به آلمان ممکن است ماه ها به طول بیانجامد. از همین رو سفارت آلمان از طریق همکاری با دفاتر کارگزاری ویزامتریک انجام بخشی از وظایف خود مانند قرار ملاقات ها و تحویل مدارک ویزای شینگن کوتاه مدت را بر عهده این دفاتر گذاشته است.
بدین ترتیب متقاضیان جهت اخذ ویزای شینگن کوتاه مدت و بلند مدت آلمان باید از طریق سایت رسمی ویزامتریک اقدام کرده و با پرداخت هزینه، تاریخ قرار ملاقات خود را مشخص کنند. توجه داشته باشید که در اخذ ویزای طولانی مدت آلمان نیاز به گرفتن وقت سفارت می باشد و متقاضی باید در تاریخ مشخص شده در سفارت حضور یابد. اما در ویزاهای طولانی مدت آلمان باید ملاقات حضوری در دفاتر ویزامتریک صورت می گیرد.

نحوه گرفتن وقت سفارت

مراجعه به سایت ویزامتریک از طریق آدرس زیر صورت گرفته و مراحل زیر باید انجام شود:

visametric.com/iran/Germany/fa

ثبت نام و رزرو وقت

  • در ابتدا برای ثبت درخواست ویزای شینگن خود باید هزینه ای را به صورت ریالی به حسابی که معرفی شده واریز نمایید. در صورتی که درخواست ویزا به صورت خانوادگی یا گروهی ثبت می شود هزینه نیز باید به طور یکجا واریز شود.
  • پس از ۲۴ ساعت می توانید از طریق شماره کارت و تاریخ واریزی خود، برای ثبت نام در سایت اقدام کنید. در این مرحله باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، ادرس ایمیل، شماره تلفن و شماره گذرنامه را وارد کنید.
  • پس از اینکه اطلاعات شخصی شما تایید شد مجدد آن را بادقت چک کنید و در صورت مغایرت اصلاح نمایید. سپس با توجه به تقویم و روزهای خالی موجود، یک روز را برای مراجعه به دفتر ویزامتریک یا سفارت آلمان ( برای ویزاهای طولانی مدت) انتخاب نمایید. توجه کنید که فاصله تاریخ قرار ملاقات تا روز سفر باید کمتر از ۹۰ روز باشد و زودتر از آن امکان دریافت نوبت وجود ندارد.
  • انتخاب وقت ملاقات جهت مصاحبه، انگشت نگاری و ارائه مدارک به صورت VIP نیز از طریق سایت ویزامتریک قابل انجام است. در صورت انتخاب این گزینه هزینه بیشتری باید بپردازید اما به این معنی نیست که وقت زودتری به شما اختصاص داده می شود یا پرونده شما سریع تر مورد رسیدگی قرار می گیرد.
  • پس از تایید وقت، ایمیلی از طرف ویزامتریک دریافت می کنید. و باید ظرف ۷ روز زمان مصاحبه خود را تایید کنید. در غیر اینصورت تایم شما لغو شده و نوبت خود را از دست خواهید داد. همچنین دو روز مانده به تاریخ قرار ملاقات نیز مجدد ایمیلی جهت یادآوری برای شما ارسال خواهد شد.

کنسل کردن وقت سفارت

از طریق سایت ویزامتریک می توانید یکبار و سه روز قبل از تاریخ مشخص شده قرار ملاقات خود را تغییر دهید. همچنین امکان کنسل کردن وقت سفارت تا سه روز قبل از تاریخ رزرو شده وجود دارد و در صورتی که فرم بازگشت وجه را پر کرده باشید مبلغ پرداختی شما عودت داده خواهد شد. در صورتی که در تاریخ مشخص شده در سفارت یا کارگزاری حضور نداشته باشید قرار ملاقات را از دست داده و هزینه واریزی نیز عودت داده نخواهد شد و مجدد باید برای رزرو وقت جدید اقدام کنید.

مراجعه به کارگزاری یا سفارت

  • هنگام مراجعه به کارگزاری در تاریخ تعیین شده کلیه مدارک مورد نیاز و فرم درخواست ویزا همراهتان باشد. دقت کنید که قبل از روز مراجعه به سفارت باید فرم بازگشت وجه برای ضمانت اولیه را پر کنید و در تاریخ تعیین شده همراه سایر مدارک خود به سفارت تحویل دهید. مبلغ واریزی پس از ۵ روز کاری به حساب شما عودت داده خواهد شد.
  • از طریق وارد کردن شماره پاسپورت و تاریخ تولد، امکان نمایش اطلاعات، تغییر یا لغو وقت سفارت از طریق سایت ویزامتریک وجود دارد. پس از مراجعه، چهار هفته بعد می توانید وضعیت درخواست خود را از طریق سایت پیگیری نمایید. نکته ای که وجود دارد این است که اطلاعات انگشت نگاری و بیومتریک شما تا ۵ سال اعتبار دارد و برای درخواست مجدد ویزا نیاز به تکرار این مراحل نمی باشد.

نکات مراجعه به سفارت آلمان

ظاهری مرتب و آراسته داشته باشید و سعی کنید ۳۰ دقیقه قبل از ساعت مقرر در محل کارگزاری حضور داشته باشید. همچنین به دلیل مسائل امنیتی از بردن وسائل ممنوعه زیر به دفاتر ویزامتریک پرهیز نمایید:

  • تلفن همراه
  • مواد قابل اشتعال
  • اشیای نوک تیز
  • سلاح و مواد منفجره
  • حیوانات به دلیل واکنش‌های آلرژیک
  • پاکت‌ و بسته‌های مهر و موم شده
  • مواد خوردنی و آشامیدنی
  • کیف های بزرگتر از چمدان

جمع بندی

امیدواریم مطالبی که در این مقاله بیان کردیم برای شما عزیزان مفید بوده باشد. جهت گرفتن وقت سفارت آلمان می توانید از طریق شرکت ویزامتریک اقدام کرده یا انجام این امور را به دفاتر مهاجرتی معتبر بسپارید. موسسه مهاجرتی ادب خواه ارائه کننده صفر تا صد خدمات اخذ ویزا در خدمت شما دوستان گرامی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت تعیین وقت سفارت آلمان با کارشناسان ادب خواه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.