ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

ویزای مالتیپل آمریکا که با نام ویزای مولتی نیز شناخته می شود، از رایج ترین ویزاهایی است که توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا صادر می شود. ویزای مولتی آمریکا از ویزاهای توریستی این کشور به شمار می رود.

با اخذ این ویزا می توانید وارد خاک آمریکا شوید و برای مدت زمان معین در این کشور اقامت داشته باشید. دارندگان ویزای مولتیپل کشور آمریکا می توانند در مدت زمان معین چندین مرتبه به این کشور سفر کنند و از خاک این کشور خارج شوند.

اگر می خواهید بیشتر با ویزای مالتیپل آمریکا، شرایط، مدارک و مراحل اخذ آن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

آشنایی با ویزای مولتیپل آمریکا

ویزای مولتیپل آمریکا که با نام های دیگر ازقبیل: ویزای چند ورودی یا ویزای ورود چندگانه نیز شناخته می شود، از مهم ترین ویزاهای این کشور محسوب می شود. همانطور که می دانید، برای ورود به خاک آمریکا باید ویزا دریافت کنید. ویزای مولتی آمریکا برای کسانی مناسب است که باید در یک دوره زمانی مشخص، چندین مرتبه به این کشور سفر کنند.

با اخذ این ویزا دیگر نیازی به ارائه درخواست برای دریافت مجدد ویزا نخواهد بود. به طور کلی، ویزای مولتی آمریکا به افرادی داده می شود که برای دیدار با آشنایان یا پروژه های کاری باید به آمریکا بروند. به این نکته توجه داشته باشید که ویزای مولتی مختص کشور آمریکا نیست و بسیاری از کشورها، این نوع ویزا را به واجدین شرایط اعطا می کنند.

تفاوت های اساسی بین ویزای سینگل و مولتی آمریکا

ویزای سینگل و ویزای مولتیپل آمریکا به عنوان مهم ترین ویزاهای توریستی و غیرمهاجرتی این کشور شناخته می شوند. کلیت هر دو ویزا یکسان است. با این وجود، ویزای سینگل و مولتی در تعداد دفعات ورود به خاک کشور آمریکا طی مدت زمان اعتبار ویزا با یکدیگر تفاوت دارند. افراد دارنده ویزای سینگل تنها یکبار اجازه ورود به این کشور را دارند و ویزای آن ها بعد از ورود باطل می شود.

با داشتن ویزای مولتیپل، شما اجازه دارید تا در مدت زمان اعتبار ویزا چندین مرتبه به کشور آمریکا وارد و خارج شوید.

به این نکته توجه داشته باشید که در قسمتEntries ویزای سینگل آمریکا، عدد یک نوشته می شود که نشان دهنده یکبار اجازه ورود به خاک این کشور است.

در مقابل، حرف M در قسمتEntries ویزای مولتی کشور آمریکا ثبت می شود که نشان می دهد ویزای متقاضی از نوع چند بار ورود است.

از دیگر تفاوت های بین ویزای سینگل و مولتی آمریکا می توان به مدت زمان اعتبار آن ها اشاره کرد. اعتبار ویزای سینگل آمریکا حداکثر ۶ ماه است در حالی که ویزای مولتیپل آمریکا می تواند تا ۱۰ سال هم اعتبار داشته باشد.

شرایط دریافت ویزای سینگل آمریکا در مقایسه با مولتی بسیار ساده تر است. متقاضیان ویزای مولتی آمریکا باید ثابت کنند که به چند مرتبه ورود به کشور آمریکا در یک مدت زمان معین نیاز دارند.

ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

شرایط اخذ ویزای مولتیپل آمریکا چیست؟

اکنون که با ویزای مولتی و تفاوت آن با ویزای سینگل آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اخذ این ویزا چه شرایطی دارد.

ویزای مولتیپل آمریکا از ویزاهای توریستی به حساب می آید که در شرایط خاص و برای افراد خاص صادر می شود. به طور کلی، افرادی که مراودات کاری با آمریکا دارند و چندین بار در سال باید به این کشور سفر کنند، شرایط اخذ ویزای مولتی را دارا می باشند.

این افراد در مدت زمان اعتبار ویزا مجبور هستند چندین مرتبه برای شرکت در جلسات و عقد قراردادهای مختلف به کشور آمریکا بروند. البته، صلاحیت اخذ ویزای مولتی آمریکا توسط افسر مصاحبه کننده در سفارت یا کنسولگری این کشور بررسی می شود. علاوه بر این، مدت زمان اعتبار ویزای مولتی آمریکا نیز بر عهده افسر مصاحبه کننده است.

از دیگر شرایط مهم برای اخذ ویزای مولتیپل کشور آمریکا می توان به نداشتن سوءسابقه در سفرهای قبلی به این کشور اشاره کرد. به عبارت دیگر، پرونده فرد ازنظر سابقه اخراج از کشور آمریکا و نداشتن سابقه کیفری باید پاک باشد.

برای اخذ ویزای مولتی کشور آمریکا باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کنید و تحویل سفارت دهید. به این ترتیب، پرونده درخواست ویزای شما مورد بررسی قرار می گیرد.

آشنایی با محدودیت های ویزای مولتی آمریکا

اگر قصد اقدام برای اخذ ویزای مولتی آمریکا را دارید، حتماً باید با محدودیت های آن آشنا شوید. اولین محدودیت مربوط به فاصله زمانی بین سفرها به کشور آمریکا است.

به عبارت دیگر، فاصله زمانی بین سفرهای کاری به کشور آمریکا در مدت زمان اعتبار ویزا باید منطبق با بازه زمانی مشخص شده توسط کشور مبدا باشد. از سوی دیگر، دارندگان ویزای مولتیپل آمریکا موظف به سپری کردن مدت زمان مشخص در خاک آمریکا بعد از هر بار ورود هستند.

به این نکته توجه داشته باشید که ویزای مولتیپل آمریکا در حال حاضر شامل حال ایرانیان نمی شود. از آنجایی که هیچگونه روابط دیپلماتیک بین کشور ایران و آمریکا وجود ندارد، ایرانیان نمی توانند برای اخذ این نوع ویزا درخواست دهند. البته، امکان اخذ ویزای سینگل کشور آمریکا برای شهروندان ایرانی وجود دارد.

ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی آمریکا

برای ارائه درخواست ویزای مولتی و سینگل آمریکا، مدارک زیر را باید جمع آوری کنید:

  • برگه CONFIRM فرم DS160  
  • عکس جدید و استاندارد
  • رسید پرداخت هزینه سفارت
  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت) به همراه ترجمه رسمی
  • برگه دریافت وقت سفارت
  • مدارک شغلی (رزومه کاری و سوابق بیمه)
  • اثبات تمکن مالی ۶ ماه گذشته
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی، اجاره نامه، سند ازدواج، سند طلاق برای مطلقین، سند خودرو و گواهی عدم سوپیشینه

به این نکته توجه داشته باشید که اصل و کپی تمام مدارک را باید در روز مصاحبه تحویل سفارت دهید. هرگونه نقص در مدارک تاثیر منفی بر روند بررسی درخواست ویزای آمریکا می گذارد. از سوی دیگر، کامل بودن مدارک مذکور باعث تسریع روند بررسی درخواست می شود. در نتیجه، پیش از مراجعه به سفارت از کامل بودن مدارک خود اطمینان خاطر پیدا کنید.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی آمریکا

مدت زمان اعتبار ویزای مولتیپل آمریکا از دیگر موارد مهم پیش از ارائه درخواست به شمار می رود. ویزای مولتی آمریکا معمولاً به صورت ۱۰ ساله یا ۵ ساله به متقاضیان واجد شرایط داده می شود.

البته، مدت زمان اعتبار ویزای مولتی آمریکا به شرایط متقاضی نیز بستگی دارد. اعتبار ۱۰ ساله ویزای مولتی آمریکا به متقاضی اجازه می دهد تا برای ۱۰ سال بدون نیاز به اخذ مجدد ویزا به آمریکا برود.

به این نکته توجه داشته باشید که افرادی که ویزای مولتی ۱۰ ساله آمریکا را دارند، نمی توانند برای ۱۰ سال در این کشور اقامت کنند.

افرادی که بیشتر از زمان تعیین شده در خاک آمریکا بمانند، مجرم محسوب می شوند و مشمول اعمال قانون خواهند بود. مدت زمان اقامت بعد از هر بار ورود به خاک آمریکا توسط افسر کنسولگری مشخص می شود. در نتیجه، مدت زمان اعتبار ویزای مولتی آمریکا را با مدت زمان اقامت مجاز در خاک این کشور اشتباه نگیرید.

اخذ ویزای مولتی آمریکا چه مدت طول می کشد؟

به طور کلی، مدت زمان بررسی اخذ ویزای مولتیپل آمریکا در حالت استاندارد، ۹ روز تخمین زده می شود. البته، متقاضیانی که عجله دارند، با پرداخت هزینه بیشتر می توانند این مدت زمان را به ۷ روز کاهش دهند.

در شرایطی که اخذ ویزای مولتی آمریکا فوری است، مدت زمان بررسی پرونده را می توان تا ۵ روز نیز کاهش داد. البته، چنین شرایط اضطراری نیازمند پرداخت هزینه زیادی هستند. در نتیجه، زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی کشور آمریکا به فوریت، شرایط متقاضی و هزینه پرداختی بستگی دارد.

ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

هزینه اخذ ویزای مولتی کشور آمریکا

هزینه اخذ ویزای مولتیپل آمریکا با توجه به موارد مختلف، تغییر می کند. این هزینه شامل موارد مختلف است که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه درخواست ویزا
  • هزینه مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا
  • هزینه استفاده از خدماتی ازقبیل: مشاوره و کمک در تهیه مستندات
  • هزینه معاینات پزشکی

همانطور که گفته شد، هر چه مدت زمان بررسی پروند درخواست ویزا سریع تر باشد، هزینه دریافتی بالاتر خواهد بود. به طور کلی، هزینه سفارت بر اساس مدت زمان رسیدگی به پرونده اخذ ویزا به شرح زیر است:

  • مدت زمان رسیدگی به پرونده (۹ روز): ۲۰۰ دلار
  • مدت زمان رسیدگی به پرونده (۷ روز): ۲۳۰ دلار
  • مدت زمان رسیدگی به پرونده (۵ روز): ۲۵۰ دلار

به این نکته توجه داشته باشید که اخذ ویزای مولتی کشور آمریکا شامل هزینه های جانبی دیگری نیز می باشد. متقاضی برای شرکت در مصاحبه حضوری باید به یکی از کشورهای همسایه ایران (ارمنستان، ترکیه یا امارات متحده عربی) سفر کند. هزینه سفر، هواپیما و اقامت در این کشورها نیز از دیگر هزینه های جانبی اخذ ویزای آمریکا محسوب می شوند.

سخن پایانی

با وجود مزایای بسیار زیادی که ویزای مولتیپل کشور آمریکا با خود به همراه دارد، ایرانیان واجد شرایط دریافت این ویزا نیستند.

افرادی که برای مقاصد توریستی یا کاری می خواهند به کشور آمریکا سفر کنند، باید برای اخذ ویزای سینگل این کشور درخواست دهند.

دریافت ویزای سینگل آمریکا به مراتب آسان تر از ویزاهای دیگر است. با این وجود، کارشناسان مهاجرتی موسسه ادب خواه می توانند به شما در زمینه تهیه مدارک و غیره کمک کنند. به این طریق، شانس شما برای اخذ این ویزا به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: ustraveldocs و travel.state و makevisas

بیشتر بخوانید:

ویزای h1b آمریکا چیست؛ مزایا، شرایط و فرآیند درخواست

ویزای لاتاری آمریکا چیست و چه افرادی واجد شرایط هستند

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.