کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می دهند؟

کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می دهند؟

یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشورهای مرفه جهان، تولد فرزند است. در سال های اخیر، بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزند خود را در خاک کشورهای دیگر به دنیا آورند.

به این طریق، فرزند می تواند پاسپورت و تابعیت آن کشور را به دست آورد. از سوی دیگر، والدین نیز می توانند برای اخذ اقامت آن کشور اقدام کنند. البته، اخذ اقامت کشورهای خارجی ازطریق تولد فرزند تابع قانون خون یا قانون خاک است. اگر می خواهید بیشتر در این زمینه بدانید، با ما همراه باشید.

شرایط اخذ اقامت و شهروندی ازطریق تولد فرزند

پیش از آن که برای تولد فرزند خود به یکی از کشورهای مطرح جهان سفر کنید، اطلاعات کاملی در مورد قوانین اخذ تابعیت ازطریق تولد فرزند آن کشور به دست آورید. قوانین اخذ تابعیت با تولد فرزند به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • اعطای تابعیت ازطریق خاک
  • اخذ شهروندی با قانون خون

در حال حاضر، بیش از ۳۰ کشور در جهان از قانون خاک تبعیت می کنند. بر اساس این قانون، هر فرزندی که در خاک یک کشور به دنیا آید، به طور خودکار تابعیت آن کشور را به دست می آورد؛ صرف نظر از تابعیت والدین. از مهم ترین کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، باربادوس، بلیز، بولیوی، برزیل، کانادا، شیلی، کاستاریکا، کوبا، دومینیکا، اکوادور، ال ‌سالوادور، فیجی، گرانادا، گواتمالا، گویان، هندوراس، جامائیکا، لسوتو، مکزیک، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، پاراگوئه، پرو، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، تووالو، ایالات متحده آمریکا، اروگوئه و ونزوئلا.

این در حالی است که برخی دیگر از کشورها از قانون خون تبعیت می کنند. بر اساس این قانون، فرزند زمانی می تواند تابعیت یک کشور را به دست آورد که حداقل یکی از والدین تبعه آن کشور باشند. به عبارت دیگر، تولد در یک کشور به هیچ عنوان نمی تواند تابعیت آن کشور را برای فرزند و والدین به همراه داشته باشد. در برخی از کشورها ازجمله لهستان، هر دو والد باید تابعیت لهستانی داشته باشند. در غیر اینصورت، فرزند نمی تواند تابعیت آن کشور را به دست آورد.

کشورهایی که با تولد فرزند اقامت می دهند؟

آشنایی با کشورهایی که با تولد فرزند تابعیت می دهند؟

کشورهای آمریکایی و اروپایی در میان محبوب ترین گزینه ها برای اخذ تابعیت ازطریق تولد فرزند به شمار می روند. در برخی از این کشورها، قوانین سختگیرانه ای وجود دارند در حالی که برخی دیگر هیچ محدودیتی برای اخذ تابعیت ازطریق تولد فرزند در نظر نگرفته اند.

دریافت اقامت در کشورهایی ازقبیل بلژیک، بلغارستان، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، لهستان، پرتغال، اسلواکی و اسپانیا به محض تولد فرزند اخذ می شود.

اقامت در کشورهایی ازقبیل کرواسی، جمهوری چک، استونی، فنلاند و اسلوونی به شرط داشتن والدین بدون تابعیت یا با تابعیت ناشناخته امکان پذیر است.

کشورهای مجارستان، لتونی و لیتوانی تنها به نوزادنی با والدین تبعه اقامت می دهند (قانون خون). این قوانین در کشورهای اتریش، دانمارک، آلمان، هلند، مالت، سوئد و انگلستان کاملاً متفاوت هستند. دریافت اقامت فرزند متولد شده در این کشورها بعد از گذشت چند سال امکان پذیر است.

کشورهای کانادا، ایالات متحده آمریکا، آرژانتین، برزیل، شیلی، مکزیک، نیکاراگوئه، پاراگوئه، پرو و اروگوئه از محبوب ترین کشورهای قاره آمریکا برای تولد فرزند و اخذ تابعیت از این طریق به حساب می آیند. البته، برخی از این کشورها دارای قوانین منحصر به فرد و شرایط ویژه ای هستند.

محبوب ترین مقاصد زایمان در جهان

صرف نظر از قوانین تابعیت ازطریق تولد فرزند، کشورهای آمریکا و کانادا از محبوب ترین مقاصد زایمان به شمار می روند. هر دو کشور از قانون خاک تبعیت می کنند.

به عبارت دیگر، نوزادانی که در خاک آمریکا یا کانادا به دنیا می آیند، شهروندی آن کشور را به دست می آورند. با برخورداری از حق شهروندی، فرزند می تواند از مزایای بسیار زیادی بهره مند شود.

به این نکته توجه داشته باشید که قوانین کانادا و ایالات متحده آمریکا بسیار شبیه به یکدیگر هستند. به همین دلیل است که بسیاری از والدین تمام تلاش خود را می کنند تا فرزندشان در خاک این دو کشور به دنیا بیاورند.

سخن پایانی

اخذ تابعیت ازطریق تولد فرزند از سیاست های مهاجرتی مهم هر کشور به شمار می رود که در کشورهای مختلف، متفاوت است. گاهی اوقات، تابعیت نوزاد به دنیا آمده در یک کشور به تابعیت والدین بستگی دارد. این در حالی است که برخی از کشورها بدون در نظر گرفتن تابعیت والدین، به فرزند به دنیا آمده در خاک خود تابعیت می دهند.

البته، هنگام انتخاب یک کشور برای تولد فرزند باید به نکات دیگر ازقبیل رفاه اجتماعی، سیستم درمانی، سیستم آموزشی، امنیت و شرایط زندگی نیز توجه کرد.

موسسه مهاجرتی ادب خواه همراه شماست تا مسیر مهاجرت را هموارتر کند. با تجربه و تخصص ما در اخذ ویزا و مهاجرت به کشورهای مختلف، می‌توانید با اطمینان و آرامش به سوی آینده‌ای بهتر قدم بردارید.

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. آینده را امروز بسازید!

برای دریافت اطلاعات بیشتر و شروع فرآیند مهاجرت، ب فرم مشاوره رایگان زیر مراجعه کنید یا با شماره تلفن ما تماس بگیرید. گام اول را با ما بردارید و رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید!

منبع: worldpopulationreview

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به هلند ازطریق تولد فرزند چگونه است؛ قانون و شرایط

چه کشورهایی برای مهاجرت مناسب هستند؛ ۱۵ کشور برتر

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.