ویزای eb3 آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و فرآیند درخواست

ویزای eb3 آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و فرآیند درخواست

ویزای eb3 به افراد اجازه می دهد تا بر اساس حمایت مالی یک شرکت آمریکایی گرین کارت دریافت کنند. به منظور دریافت گرین کارت، شرکت باید فرآیند PERM گواهی اشتغال به کار را انجام دهد. در این مقاله، به جنبه های مختلف ویزای eb3 آمریکا می پردازیم. همچنین، به شما توضیح می دهیم که چگونه می توانید از این ویزا برای دریافت گرین کارت و زندگی در آمریکا استفاده کنید.

ویزای eb3 چیست؟

ویزای eb3 به افراد واجد شرایط اقامت دائم یا گرین کارت اعطا می کند. در صورتی که یک کارگر ماهر و حرفه ای باشید، ممکن است واجد شرایط دریافت این نوع ویزا در نظر گرفته شوید. به طور تقریبی، ۴۰۰۰۰ ویزای eb3 در هر سال اعطا می شود.

ویزای eb3 یک ویزای کار تضمینی است. بنابراین، شرایط آن نسبت به ویزاهای گرین کارت eb1 و eb2 کمتر سخت گیرانه می باشد. با این وجود، ممکن است مدت زمان تکمیل مراحل آن کمی طولانی تر باشد. علاوه بر این، حداکثر ۷% از ویزاهای تایید شده می توانند به افراد با شرایط یکسان از یک کشور داده شوند. به عبارت ساده تر، اگر تعداد متقاضیان از یک کشور زیاد باشد، مدت زمان انتظار طولانی تر خواهد بود.

در حالی که سال مالی از اول اکتبر آغاز می شود، هیچ مزیتی در مورد زمان درخواست وجود ندارد. شما می توانید در هر زمانی از سال برای ویزای eb3 آمریکا درخواست دهید. ویزای eb3 مانند بیشتر گرین کارت ها، به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد. در صورت نیاز می توانید ویزا را در آن مرحله تمدید کنید.

مزایای ویزای eb3 آمریکا

دریافت ویزای eb3 آمریکا مزایای را به همراه دارد که ادامه برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

۱. اقامت دائم (گرین کارت) آمریکا را به دست می آورید

ویزای eb3 به افراد واجد شرایط مجوز اقامت دائم در ایالات متحده آمریکا را اعطا می کند. اقامت دائم مزایای زیادی برای فرد به همراه دارد. از مهم ترین آن ها می توان به امکان تغییر کارفرما و سفر آزادانه اشاره کرد.

۲. الزامات این نوع ویزا نسبت به انواع دیگر ویزای اقامت دائم کمتر سختگیرانه است

شرایط و الزامات دریافت ویزای eb3 نسبت به ویزاهای eb1 و eb2 کمتر سختگیرانه است. این بدان معنی است که برخی از افرادی که برای ویزاهای eb1 و eb2 واجد شرایط نیستند، ممکن است برای ویزای eb3 واجد شرایط باشند.

۳. همسر و فرزندان تحت تکفل شما می توانند با شما به ایالات متحده بیایند

تحت ویزای eb3، همسر و فرزندان تحت تکفل می توانند با شما به آمریکا بیایند. منظور از فرزندان تحت تکفل، فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال است. در حالی که فرزندان شما می توانند در آمریکا به مدرسه بروند، بعد از تکمیل مدارک لازم برای مجوز کارت می توانند شروع به کار کنند.

ویزای eb3 آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و فرآیند درخواست

شرایط دریافت ویزای eb3 چیست؟

شرایط مختلفی برای دریافت این ویزا نیاز است. شرایط زیر باید برای تایید دریافت ویزای eb3‌ آمریکا رعایت شوند.

۱. شما باید شرایط استخدام را داشته باشید

ویزای eb3 به افراد حرفه ای و کارگران دارای مهارت های خاص داده می شود. منظور از افراد حرفه ای، کسانی هستند که در یک رشته خاص دارای مدرک لیسانس یا معادل آن می باشند. شما نمی توانید از تجربه یا تحصیلات دیگر به جای این مدرک استفاده کنید. کارگران دارای مهارت خاص به افرادی گفته می شود که حداقل ۲ سال سابقه کار یا آموزش داشته باشند. لازم به ذکر است که این مشاغل باید ماهیت دائمی داشته باشند.

۲. کارگران آمریکایی واجد شرایط نباید وجود داشته باشند

برای این که ویزای eb3 شما تایید شود، نباید مانع از استخدام کارگران آمریکایی شوید. این بدان معنی است که شما نمی توانید در کاری مشغول شوید که یک کارگر آمریکایی برای انجام آن وجود دارد. به همین دلیل،‌ باید گواهی  اشتغال به کار تایید شده برای این منظور داشته باشید.

۳. باید یک پیشنهاد شغلی معتبر وجود داشته باشد

یک کارفرمای آمریکایی که مایل به حمایت مالی است باید یک پیشنهاد شغلی معتبر را به شهروند خارجی ارائه کرده باشد. کارفرمای آمریکایی باید بتواند ثابت کند که هیچ کارگر آمریکایی توانایی انجام آن شغل را ندارد. این از طریق گواهی اشتغال به کار تایید می شود. کارفرما باید یک رابطه معتبر کارفرما-کارمند بر اساس قوانین کار کشور داشته باشد. این بدان معنی است که کارفرما باید توانایی پرداخت و تحت پوشش قرار دادن او را داشته باشد.

ویزای eb3 آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و فرآیند درخواست

فرآیند درخواست ویزای eb3 آمریکا چگونه است؟

فرآیند درخواست ویزای eb3 آمریکا مراحل مختلفی دارد. در ادامه آن ها را فهرست کرده ایم. بعد از آن، هر یک از مراحل را به صورت مفصل توضیح می دهیم.

  • گواهی اشتغال به کار
  • فرم I-140 Petition
  • فرم DS-261
  • پزشکی
  • درخواست ویزا
  • مصاحبه ویزا
  • ورود به آمریکا

گواهی اشتغال به کار

اولین مرحله در فرآیند درخواست ویزای eb3 آمریکا توسط کارفرما انجام می شود. کارفرمای آمریکایی باید بعد از تعیین دستمزد، گواهی اشتغال به کار را از اداره کار دریافت کند. گواهی اشتغال به کار تایید می کند که هیچ کارگر آمریکایی برای انجام آن کار وجود ندارد. همچنین مشخص می کند که کارفرما دستمزد را طبق قانون کار به متقاضی ویزا پرداخت خواهد کرد.

فرم I-140 Petition

بعد از این که گواهی اشتغال به کار تایید شد، کارفرمای آمریکایی می تواند فرم درخواست را به نمایندگی از متقاضی ویزا پر کند. این درخواست در خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ثبت خواهد شد. این کار با ارسال فرم I-140 انجام می شود.

این فرم شامل اطلاعات در مورد دسته بندی ویزای eb3، درخواست کننده، متقاضی ویزا و شغل مد نظر است. کارفرما همچنین می تواند اطلاعات مالی خود را با هدف نشان دادن توانایی پرداخت دستمزد به متقاضی ویزا ارائه دهد.

فرم DS-261

متقاضی ویزا باید فرم DS-261 را پر کند. این فرم به صورت آنلاین پر می شود. در این فرم اطلاعاتی در مورد متقاضی ویزا وجود دارد و به سفارت آمریکا در کشور خود اطلاع می دهد که برای ویزای eb3 درخواست می دهد. وقتی این فرم مورد پردازش و بررسی قرار گرفت، پیام تایید به شما داده خواهد شد. قبل از گرفتن وقت ویزا در سفارت آمریکا باید این پیام را دریافت کرده باشید.

پزشکی

شما همچنین باید مجموعه ای از معاینات پزشکی را انجام دهید. این کار ازطریق مراجعه به یک پزشک تایید شده NVC انجام می شود. با این کار اطمینان حاصل می شود که تمام واکسن های ضروری و سابقه سلامتی برای ورود به آمریکا را دارید.

درخواست ویزا

بعد از دریافت تایید فرم DS-261، متقاضی ویزا باید مدارکی را در اختیار سفارت آمریکا قرار دهد. گواهی اشتغال به کار، تاییدیه فرم I-140 و تاییدیه فرم DS-261 شامل آن هاست. همچنین باید پاسپورت، سابقه پزشکی، قرارداد کاری، سوابق تحصیلی، رزومه، سوابق کیفری و یک عکس را ارسال کند. پس از ارسال این مدارک، باید از سفارت آمریکا وقت بگیرید.

مصاحبه ویزا

بعد از ارسال تمام مدارک و تعیین وقت سفارت، باید با یک افسر کنسولی ایالات متحده آمریکا مصاحبه کنید. در این مصاحبه، مدارک ارائه شده بررسی می شوند. علاوه بر این، ممکن است سوالاتی در مورد سابقه و کاری که می خواهید در آمریکا انجام دهید از شما پرسیده شوند. افسر با استفاده از این اطلاعات ویزای eb3 شما را تایید یا رد می کند.

ورود به آمریکا

درصورتی که افسر درخواست شما را تایید کرد، ویزای eb3 آمریکا به شما اعطا می شود. این بدان معنی است که می توانید با گرین کارت وارد آمریکا شوید. همچنین، می توانید در این کشور مشغول به کار شوید و از حقوق یک فرد با اقامت دائم برخوردار خواهید شد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای eb3

مدارک زیادی در طول فرآیند درخواست ویزای eb3 آمریکا مورد نیاز هستند. فهرست دقیق این مدارک به وضعیت درخواست کننده بستگی دارد. به همین دلیل، ممکن است برخی از این مدارک را نیاز نداشته باشید. همچنین ممکن است علاوه بر مدارک زیر به مدارک دیگری نیز نیاز باشد. باید تمام مدارکی که ارسال می کنید را ثبت کنید. همچنین، تمام مدارک را به مدت ۳ سال بعد از درخواست نگه دارید.

  • قرارداد نوشته شده بین کارفرما و متقاضی ویزا
  • پاسپورت معتبر برای متقاضی ویزا و افراد تحت تکفل
  • عکس
  • سوابق پزشکی و واکسیناسیون
  • سوابق تحصیلی
  • سابقه کار
  • سوابق کیفری
  • جوایز یا افتخارات مهم

هزینه ویزای eb3 آمریکا

درخواست ویزای eb3 شامل هزینه های مختلفی می شود. این هزینه ها متغیر هستند و بسته به شرایط هر فرد و کشوری که از آن درخواست را می دهد، متفاوت می باشند. همچنین، باید بدانید که کدام هزینه ها توسط کارفرما و کدام یک توسط شما پرداخت می شوند.

  • هزینه گواهی اشتغال به کار: ۲۰۰۰ – ۶۰۰۰ دلار (کارفرما)
  • هزینه ثبت فرم مهاجرتی I-140: 700 دلار (کارفرما)
  • هزینه پردازش فرم DS-261: 445 دلار (متقاضی ویزا)
  • معاینات پزشکی: ۲۷۰ دلار (متقاضی ویزا)
  • واکسیناسیون: ۲۰ – ۲۰۰ دلار (متقاضی ویزا)
  • هزینه انگشت نگاری: ۸۵ دلار (متقاضی ویزا)

لازم به ذکر است که علاوه بر موارد بالا، هزینه های ترجمه، کپی، سفر به کشورهای همسایه برای مصاحبه در سفارت آمریکا و غیره را نیز باید مد نظر قرار دهید.

مدت زمان پردازش ویزای eb3 آمریکا چقدر است؟

کل زمان پردازش ویزای eb3 آمریکا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. این فاکتورها شامل مرکز USCIS که استفاده می کنید، کشوری که از آن درخواست را ارائه می دهید و درخواست فردی شماست. این مدت زمان می تواند از یک سال الی چند سال به طول انجامد.

برای برآورد دقیق تر از مدت زمان پردازش این نوع درخواست، بهتر است با یک دفتر مهاجرتی مشورت کنید.

کلام آخر

ویزای eb3 آمریکا ویزایی است که اقامت دائم آمریکا را به افراد واجد شرایط اعطا می کند. به احتمال زیاد با خواندن این مقاله، درک کامل تری نسبت به جنبه ها و مزایای مختلف این نوع ویزا، الزامات و شرایط و مدت زمان پردازش آن دارید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد امور مهاجرتی و به طور خاص ویزای eb3 آمریکا، همین حالا با ما تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: ashoorilaw

بیشتر بخوانید:

ویزای J1 آمریکا چیست؛ انواع، مدارک مورد نیاز و مدت

ویزای f1 آمریکا چیست؛ کاربرد، شرایط و مدارک مورد نیاز آن

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.