خدمات سربازی چه اثری بر گرفتن ویزای آمریکا دارد؟

خدمات سربازی چه اثری بر گرفتن ویزای آمریکا دارد؟

یکی از نگرانی های اصلی در رابطه با گرفتن ویزای آمریکا، خدمات سربازی است. بسیاری از افرادی که برای ارگان های مرتبط با سپاه پاسداران خدمت کرده اند، با مشکل اخذ ویزای آمریکا روبرو می شوند. البته، نمی توان گفت که درخواست این افراد به طور کامل رد می شود اما بررسی های امنیتی بیشتری در این زمینه صورت می گیرند.

درخواست ویزای افرادی که موفق به قبولی در این بررسی ها نشوند، رد خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثر خدمات سربازی بر گرفتن ویزای آمریکا، با ما همراه باشید.

خدمات سربازی و تاثیر آن بر اخذ ویزای آمریکا

در سال های اخیر، تحریم های امنیتی ایران بیشتر از هر زمان دیگری شده اند. این تحریم ها بر شرایط اخذ ویزای آمریکا تاثیر مستقیم می گذارند؛ به خصوص، برای افرادی که خدمت سربازی رفته اند. دولت آمریکا و افسران سازمان امور مهاجرتی این کشور کاملاً مطلع هستند که سربازی در ایرانی برای مردان ۱۸ تا ۴۰ سال اجباری است. علاوه بر این، انتخاب ارگان خدمت بر عهده خود فرد نمی باشد. در واقع، افسران کنسولگری آمریکا با در نظر گرفتن این موارد، پرونده متقاضیان را بررسی می کنند.

در صورتی که فردی ناخواسته در یکی از ارگان های مرتبط با سپاه پاسداران خدمت کرده باشد، پرونده ویزای آمریکای او نیاز به بررسی های امنیتی بیشتری خواهد داشت.

این بررسی های امنیتی می تواند زمان بر و طولانی باشند. با این وجود، فرد درخواست دهنده چاره ای جز صبر ندارد. در صورت عدم وجود مورد مشکوک در پرونده درخواست دهنده، ویزای آمریکا برای او صادر خواهد شد. در نتیجه، هیچ جای نگرانی وجود ندارد.

آشنایی با شروط رفع ممنوعیت صدور ویزا

از آنجایی که خدمت سربازی در ارگان های مرتبط با سپاه پاسداران می تواند برای بسیاری از افراد دردسرساز باشد، شروط ۱۱ گانه توسط دولت آمریکا تعیین شده اند. در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد، با درخواست ویزای او موافقت خواهد شد. ۱۱ شرط ممنوعیت صدور ویزای آمریکا به متقاضیان ایرانی به شرح زیر هستند:

  1. عدم شرکت آگاهانه و داوطلبانه درخواست دهنده در فعالیت های تروریستی ارگان مورد نظر؛
  2. درخواست دهنده به دنبال حمایت تحت قوانین مهاجرتی آمریکا باشد؛
  3. قبول شدن در تمام بررسی های امنیتی صورت گرفته توسط افسران؛
  4. شفاف سازی ماهیت حمایت مادی و معنوی درخواست دهنده از سازمان مورد نظر یا نهادهای مختلف آمریکا؛
  5. عدم تمایل به کمک مادی به سازمان های تروریستی؛
  6. عدم حمایت مادی از فعالیت های تروریستی توسط سازمان های تروریستی؛
  7. عدم حمایت مادی از فعالیت های تروریستی علیه شهروندان و غیرنظامیان آمریکایی؛
  8. عدم حمایت مادی از تهیه سلاح، مهمات، وسایل حمل و نقل نظامی، مواد منفجره و غیره؛
  9. نداشتن خطر امنیتی برای شهروندان آمریکایی؛
  10. واجد شرایط ورود به آمریکا بودن؛
  11. درخواست دهنده ویزای آمریکا نباید مشمول بندهای قانونی (B)(3)(a)212 باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که درخواست ویزای آمریکای افراد مشمول بندهای قانونی (B)(3)(a)212 در همان مرحله اول بررسی امنیتی پرونده رد خواهد شد. به عبارت دیگر، هیچگونه معافیتی در خصوص این افراد وجود ندارد. در مجموع، در صورتی که درخواست دهنده مشمول این ۱۱ شرط باشد، هیچ مشکلی با اخذ ویزای آمریکا نخواهد داشت. مدارک ارائه شده توسط درخواست دهنده و بررسی های امنیتی افسران کنسولگری آمریکا به شفاف سازی پرونده کمک بسیار زیادی می کنند.

خدمات سربازی چه اثری بر گرفتن ویزای آمریکا دارد؟

آیا بدون خدمت سربازی می توان ویزای آمریکا گرفت؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا می توان بدون خدمت سربازی یا کارت معافیت برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کرد. به این نکته توجه داشته باشید که در ایران برای افراد بالای ۱۸ سال که خدمت سربازی نرفته اند، گذرنامه صادر نمی شود. اگر هم فرد گذرنامه داشته باشید، دیگر تمدید نخواهد شد. البته، در صورت داشتن معافیت می توان گذرنامه گرفت. افرادی که گذرنامه معتبر دارند، به راحتی می توانید برای اخذ ویزای آمریکا اقدام کنند.

برای افراد بالای ۱۸ سال که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند و خدمت سربازی نرفته اند، امکان گرفتن گذرنامه با معافیت تحصیلی وجود دارد. این افراد باید از سازمان وظیفه عمومی، معرفی نامه بگیرند و این معرفی نامه را هنگام درخواست گذرنامه تحویل دهند. از سوی دیگر، قرار دادن وثیقه سربازی به منظور خروج از کشور با معافیت تحصیلی اجباری است. مبلغ وثیقه در سال های مختلف، متفاوت است. به این نکته توجه داشته باشید که مبلغ وثیقه بعد از برگشت به کشور برگردانده می شود.

آیا پنهان کردن ارگان خدمت سربازی عاقلانه است؟

بسیاری از افرادی که در ارگان های مرتبط با سپاه پاسداران خدمت کرده اند، ارگان خدمت سربازی خود را به دلیل نگرانی از رد ویزا پنهان می کنند. پنهان کردن ارگان خدمت سربازی به هیچ عنوان منطقی نخواهد بود. در واقع، یکی از مدارک مهم برای ارائه درخواست ویزای آمریکا، مدارک هویتی است. این مدارک هویتی می توانند وضعیت سربازی ازجمله: ارگان خدمت وظیفه درخواست دهنده را مشخص کنند.

از سوی دیگر، افسران کنسولگری آمریکا به خوبی می دانند که بدون داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت نمی توان گذرنامه گرفت. در نتیجه، پنهان کردن نام ارگان خدمت وظیفه نه تنها تاثیر مثبتی بر روند پرونده نخواهد داشت بلکه شانس شما برای گرفتن ویزای آمریکا را کاهش می دهد. هیچ چیزی بدتر از دروغ گفتن به افسران کنسولگری آمریکا در مورد هویت و سوابق خود نمی باشد. اگر افسری به صداقت شما شک کند، به راحتی با درخواست ویزای شما مخالفت خواهد کرد.

خدمات سربازی چه اثری بر گرفتن ویزای آمریکا دارد؟

آیا خدمت در سپاه بر اخذ ویزای آمریکا تاثیر منفی می گذارد؟

این سوالی است که توسط بسیاری از علاقمندان به مهاجرت به آمریکا که در سپاه خدمت سربازی کرده اند، مطرح می شود. اگرچه، هیچ دستورالعملی در رابطه با این موضوع توسط سفارت آمریکا ارائه نشده است اما نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد. در واقع، رد یا قبولی درخواست دهنده برای اخذ ویزای آمریکا به تصمیم افسران سفارت آمریکا و سیاست های این کشور بستگی دارد. به عبارت دیگر، قانونی مبنی بر ممنوعیت ورود افرادی که در سپاه خدمت سربازی کرده اند، به آمریکا وجود ندارد.

سخن پایانی

تحریم های اخیر آمریکا باعث شده اند تا خدمت سربازی به یکی از موانع اصلی برای اخذ ویزای آمریکا تبدیل شود. در واقع، پرونده افرادی که برای ارگان های مرتبط با سپاه پاسداران خدمت کرده اند، وارد مرحله کلیرنس می شود. در این مرحله، بررسی های امنیتی مختلف صورت می گیرند. اگر فرد واجد شرایط باشد، با درخواست ویزای او موافقت می شود. به این نکته توجه داشته باشید که هرگونه دروغ می تواند در پرونده درخواست ویزا مشکل ایجاد کند. فراموش نکنید که خدمت کردن در این ارگان ها به معنای رد درخواست ویزای آمریکا نیست.

اگر سوالی در رابطه با شرایط اخذ ویزای آمریکا دارید، همین امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند واکسیناسیون و اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.
موسسه مهاجرتی ادب خواه، همراه شما در راه موفقیت

منابع: ir.usembassy و travel.state.gov

بیشتر بخوانید:

چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.