چگونه از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنیم

چگونه از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنیم

تحصیل در آمریکا چشم اندازهای خوبی را پیش روی متقاضی قرار می دهد؛ از فرصت به دست آوردن شغلی با درآمد بالا گرفته تا رشد شغلی، حمایت اجتماعی و رفاه مالی. آمریکا کشور فرصت های بیشمار است و همین امر افراد زیادی را از سراسر جهان به این کشور جذب می کند. با این وجود، مهاجرت قانونی به این کشور کار سختی است و باید ویزا و سایر اسناد را آماده کنید.

مهم ترین قدم گرفتن ویزای تحصیلی است. با داشتن ویزای تحصیلی می توانید به صورت قانونی به آمریکا مهاجرت کرده و تا ۸ سال در این کشور اقامت داشته باشید. سپس، می توانید برای ویزای کار یا اقامت این کشور درخواست دهید.

چگونه برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کنید؟

اولین مرحله از تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا، دریافت ویزای دانشجویی یا همان تحصیلی است. ویزای تحصیلی مجوز اقامت نیست، بلکه به شیوه ای قانونی به شما اجازه می دهد تا ۸ سال در این کشور تحصیل کنید و بعد از آن می توانید برای دریافت شهروندی اقدام کنید.

ویزاهای تحصیلی در آمریکا به چند نوع تقسیم بندی می شوند:

  • F: برای تحصیل آکادمیک و دوره های زبان کوتاه مدت،
  • J: انواع مختلف تحصیل، ازجمله برنامه های تبادل دانشجو،
  • M: دوره های آموزشی پیشرفته.

بهترین گزینه دریافت ویزای نوع F1 است. شما می توانید برای ویزاهای نوع J1 و M1 نیز اقدام کنید. با این وجود، تنها با داشتن ویزای نوع F1 یا J1 اجازه کار پاره وقت به شما داده می شود. چنین ویزایی ازطریق تحصیل در کالج ها، دانشگاه ها، دوره های زبان، برنامه های تابستانی مختلف و غیره به دست می آید.

در همین حال، دانشجو باید حداقل ۲۰ ساعت در هفته در هر ترم در کلاس درس حاضر شود. درنتیجه، زمان کافی برای اشتغال را نیز برای او فراهم می کند.

دوره اعتبار ویزا به مدت زمان برنامه ای که برای آن درخواست داده شده است، بستگی دارد. ویزای یک ساله باید به صورت سالانه و بدون محدودیت تمدید شود.

چگونه از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنیم

چگونه ازطریق تحصیل به آمریکا بروید؟

ویزای تحصیلی آمریکا به شهروندان کشورهای مختلفی که در موسسات آموزشی ثبت نام کرده اند، اعطا می شود. این موسسات آموزشی می توانند مدارس، کالج ها، دانشگاه ها یا برنامه های آموزشی زبان باشند.

شرایط پذیرش موسسات مختلف متفاوت است و به طور کلی هرچه موسسه آموزشی کیفیت بهتری داشته باشد، گرفتن پذیرش از آن و شرایط (آزمون ها، مدارک تحصیلی، سطح مهارت زبان انگلیسی) مورد نیاز سخت تر خواهد بود. سطح مهارت زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بدون داشتن آن نمی توانید آزمون های ورودی را پشت سر بگذارید.

لازم به ذکر است که هنگام انتخاب موسسه آموزشی، باید این حقیقت را به خاطر داشته باشید که موسسه باید در سیستم اطلاعات دانشجویی معتبر باشد و در برنامه تبادل SEVIS حضور داشته باشد.

تضمین مالی نیز مورد نیاز است. به عبارت دیگر، شما باید ثابت کنید که توانایی مالی پرداخت هزینه های تحصیل و اقامت در کشور آمریکا را دارید. برای این منظور اغلب از بورسیه ها و کمک های مالی مختلف استفاده می شود.

در مرحله بعد، باید مدارک مورد نیاز مبتنی بر پرداخت هزینه SEVIS را در وبسایت رسمی سفارت آمریکا ارائه دهید، فرم مخصوص را پر کنید، یک عکس آپلود کنید و برای مصاحبه ثبت نام کنید. در مصاحبه، باید ثابت کنید که قصد شما برای مهاجرت به آمریکا صرفا تحصیلی است و پس از اتمام تحصیل قصد بازگشت به کشور خود را دارید.

شرایط تسلط بر زبان انگلیسی برای دریافت پذیرش در دانشگاه های آمریکا

برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا، باید مدارک مهارت در زبان انگلیسی را ارائه دهید. این معمولا به معنی گذراندن یک آزمون زبان انگلیسی استاندارد با هدف تایید مهارت های ارتباطی و مکاتبه ای شماست. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS)، محبوب ترین آزمون زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت است و سالانه بیش از ۳ میلیون آزمون برگزار می شود.

نتایج آزمون آیلتس توسط بیش از ۱۱۰۰۰ سازمان ازجمله موسسات آموزشی، کارفرمایان، انجمن های حرفه ای و دولت ها و بیش از ۱۴۰ کشور در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود. موسسات آموزشی در آمریکا به حداقل نمره آیلتس ۶.۵ برای ارائه پذیرش نیاز دارند.

چگونه از طریق تحصیل به آمریکا مهاجرت کنیم

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی آمریکا

  • پاسپورت معتبر (حداقل ۶ ماه بعد از اقامت شما در آمریکا اعتبار داشته باشد)،
  • گرفتن پذیرش در موسسه آموزشی تایید شده توسط SEVP و فرم I-20،
  • درخواست ویزای غیرمهاجرتی،‌ فرم DS-160، چاپ تاییدیه فرم درخواست،
  • تاییدیه پرداخت هزینه ها،
  • چاپ ثبت نام برای مصاحبه.

برخی از مدارک اضافی که ممکن است مورد نیاز باشند:

  • مدارک آمادگی تحصیلی مانند ریزنمرات، دیپلم، مدرک تحصیلی یا گواهینامه،
  • مدارکی مبنی بر این که بودجه کافی برای زندگی در طول اقامت در آمریکا را دارید. این مدارک شامل صورتحساب بانکی، تعهد مالی توسط اسپانسر برای پوشش هزینه های اقامت و زندگی شما یا یک برنامه بورسیه است.
  • مدارکی بمنی بر این که بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازمی گردید. این می تواند بهص ورت بلیت هواپیما از مبدا آمریکا به مقصد کشور خود ارائه شود.

هزینه تحصیل در آمریکا

هزینه تحصیل به کیفیت آموزش ارائه شده بستگی دارد. شما به چیزی بین ۱۸۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰ دلار در سال برای تحصیل و هزینه های اقامت و مخارج دیگر نیاز دارید. دانشجویان دارای بورسیه تحصیلی تاحدودی هزینه کمتری را پرداخت می کنند.

چندین برنامه بورسیه تحصیلی در آمریکا وجود دارد:

  • اسپانسر (جوامع مذهبی، بنیادهای فرهنگی، کمک های مالی، ارجاع کاری از یک کارفرما)،
  • دانشگاه،
  • دولت (بر اساس کشور متفاوت است).

منظور از بورسیه تحصیلی، شهریه رایگان نیست. این نوعی تخفیف برای درخواست کننده است که کمک جزئی را در زمینه اجاره مسکن و کاریابی در اختیار او قرار می دهد.

ویزای تحصیلی F1 آمریکا

ویزای F1 رایج ترین نوع ویزا برای تحصیل در آمریکا به حساب می آید. این ویزا به شهروندان خارجی اجازه می دهد تا در یکی از ۸۰ رشته مختلف تحصیل کنند. دارندگان این نوع ویزا همچنین می توانند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته در دوره های کارآموزی، دستیار آموزشی یا کمک تحقیقاتی یا موارد مشابه کار کنند.

به منظور دریافت این ویزا، درخواست کننده باید:

  • در یک برنامه تایید شده در یک کالج یا دانشگاه در آمریکا ثبت نام کند،
  • به دنبال دریافت مدرک از یک موسسه واجد شرایط باشد و
  • به منظور تحصیل به عنوان دانشجوی تمام وقت برای یک سال تحصیلی یا معادل آن در ایالات متحده پذیرفته شده باشد (یک سال برابر با شش ماه. تمام وقت به معنای حداقل ۱۲ ساعت اعتبار در هر ترم است.)

در طول سال تحصیلی یا ترم تحصیلی که ویزا F1 برای آن درخواست داده شده است، دارنده ویزا باید تعهد تمام وقت خود به موسسه آموزشی را به طور کامل انجام دهد. در صورتی که این شرایط دستخوش تغییر شود، ویزا باطل شده و فرد دیگر واجد شرایط ویزای تحصیلی در آمریکا نخواهد بود.

کلام آخر

درخواست ویزای تحصیلی برای آمریکا زمان بر است، بنابراین بهتر است حداقل سه الی پنج ماه قبل از شروع دوره اقدام کنید. هنگام درخواست برای ویزای تحصیلی آمریکا، معمولا باید فرآیندهای متعددی را پشت سر بگذارید. از آنجایی که این روند در هر کنسولگری یا سفارت متفاوت است، بسیار مهم است که دستورالعمل های موجود بر روی وبسایت رسمی را چک کنید.

آیا تا به امروز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا اقدام کرده اید؟ لطفا تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: visitworld , idp , westhighlander

بیشتر بخوانید:

ویزای مالتیپل آمریکا چیست؛ شرایط، مدارک و محدودیت ها

ویزای لاتاری آمریکا چیست و چه افرادی واجد شرایط هستند

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.