آیا پاسپورت زیارتی نیاز به پایان خدمت دارد؟

آیا پاسپورت زیارتی نیاز به پایان خدمت دارد؟

کارت پایان خدمت یکی از مدارک اصلی است که آقایان جهت اخذ پاسپورت و هنگام خروج از کشور باید ارائه نمایند. در صورتی که متقاضی خروج از کشور کارت پایان خدمت نداشته باشد چه به قصد سفر سیاحتی، چه به هدف مهاجرت، باید تحت شرایط خاصی از کشور خارج شود که در این مقاله به آن پرداخته شده است. همچنین به بررسی این موضوع که آیا پاسپورت زیارتی نیاز به پایان خدمت دارد یا خیر، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

گرفتن پاسپورت زیارتی بدون پایان خدمت

برای ایرانیان که قصد دریافت پاسپورت زیارتی دارند، داشتن کارت پایان خدمت الزامی است. اما برای مشمولان خدمت سربازی که به پایان خدمت نرسیده‌اند، امکان اخذ گذرنامه زیارتی با تأمین وثیقه مالی وجود دارد.

مشمولین باید مدارکی مانند گواهی اشتغال به تحصیل و وثیقه مالی را به سازمان وظیفه عمومی ارائه دهند و پس از تأیید، می‌توانند مجوز خروج از کشور را برای سفرهای زیارتی دریافت کنند. بدین صورت که باید مراحل ثبت‌نام و تأیید مدارک خود را از طریق سامانه پلیس +۱۰ یا مراجعه به سازمان وظیفه عمومی طی نمایند.

این وثیقه برای سفرهای زیارتی کمتر از سایر سفرها (مثل تحصیلی یا سیاحتی) است. همچنین در برخی موارد خاص، مانند سفر به عراق در اربعین، مشمولان می‌توانند بدون پرداخت وثیقه و از طریق مرزهای زمینی این سفر را انجام دهند، مشروط بر اینکه غیبت نداشته باشند و مجوز خروج از کشور ( پاسپورت) را تهیه کرده باشند.

قوانین خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

آقایانی که بیشتر از ۱۸ سال سن دارند شامل قانون مشمولیت شده و برای گرفتن گذرنامه باید کارت پایان خدمت داشته باشند. در حال حاضر قوانین خاصی برای افرادی که کارت پایان خدمت ندارند اما قصد خروج از کشور را دارند تعریف شده است.

  • متقاضیان زیر ۱۸ سال هنگام خروج از کشور و گرفتن پاسپورت نیاز به دریافت مجوز ندارند.
  • دانشجویان، دانش آموزان و طلاب با اخذ گواهی اشتغال به تحصیل مجاز به خروج از کشور هستند.
  • مشمولینی که شامل غیبت در اعزام به سربازی هستند شرایط خروج از ایران ندارند.

در ادامه این مقاله روش هایی که می توان بدون کارت پایان خدمت از کشور خارج شد مورد بررسی قرار می دهیم.

روش های خروج از کشور و گرفتن پاسپورت بدون پایان خدمت

متقاضیان خروج از کشور که در سن مشمولیت هستند تنها در صورتی اجازه خروج از کشور دارند که دانشجو، دانش آموز یا طلبه بوده و در حال تحصیل باشند.

به این معنی که شامل غیبت در اعزام به خدمت نباشند. در این صورت می توانند با گذاشتن وثیقه برای سازمان وظیفه، بدون مشکل مراحل دریافت پاسپورت را پیگیری نمایند.

توجه داشته باشید در صورت فارغ التحصیلی تنها یکسال فرصت دارید جهت خدمت سربازی خود را معرفی نمایید، در غیر اینصورت غیبت خورده و اجازه گرفتن گذرنامه و خروج از کشور را نخواهید داشت.

وثیقه های موردنیاز خروج از کشور

  • پاسپورت زیارتی

جهت سفرهای زیارتی نیاز به اخذ پاسپورت زیارتی می باشد که نیاز به کارت پایان خدمت نداشته و متقاضیان سفر به کربلا، مکه و سوریه می توانند بدون مشکل از کشور خارج شوند.

  • پاسپورت توریستی

متقاضیان سفرهای تفریحی و گردشگری که کارت پایان خدمت ندارند با تامین مبلغ مشخصی وثیقه مجاز به خروج از کشور می باشند.

  • مهاجرت تحصیلی

افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و شامل غیبت نیز نمی باشند با ارائه وثیقه مورد نیاز می توانند برای تحصیل به خارج از کشور سفر کنند. قوانین اخذ پاسپورت و خروج از کشور هر ساله توسط سازمان نظام وظیفه در حال تغییر است. بنابراین قبل از هر اقدامی اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

مقدار وثیقه برای خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت

وثیقه جهت خروج از کشور در واقع نوعی تضمین برای بازگشت متقاضیان مشمول در مدت زمانی معین می باشد که پس از بازگشت به آنان عودت داده می شود. مقدار وثیقه مورد نیاز برای اهداف مختلف متفاوت بوده و مبالغ آن به صورت زیر است:

  • وثیقه خروج از کشور به قصد سفرهای زیارتی ۳ میلیون تومان است.
  • مشمولینی که به قصد سیاحت یا دیدار اقوام از کشور خارج می شوند لازم است وثیقه ۱۵ میلیونی ارائه نمایند.
  • متقاضیان ادامه تحصیل یا انجام تحقیقات در خارج از کشور نیاز به ارائه وثیقه ۸ میلیون تومانی دارند.

عواقب تاخیر و عدم بازگشت به ایران

  • توجه داشته باشید اگر فرد در بازگشت به کشور تاخیر داشته باشد و در مدت تعیین شده به کشور بازنگردد وثیقه او ضبط شده و در صورت بازگشت نیز برای مدت معینی اجازه خروج از کشور را نخواهد داشت.
  • همچنین در صورت عدم بازگشت به کشور وثیقه به نفع دولت ضبط شده و هر زمان که به کشور بازگردد برای مدت مشخصی حق خروج از کشور را نخواهد داشت.
  • توجه داشته باشید اگر به کشوربازگردید و بازگشت خود را به سازمان نظام وظیفه اعلام نکنید شامل تاخیر شده و مانند موارد ذکر شده وثیقه شما ضبط خواهد شد. اما در صورت اطلاع به سازمان نظام وظیفه وثیقه شما به طور کامل پس داده خواهد شد.
آیا پاسپورت زیارتی نیاز به پایان خدمت دارد؟

مدارک لازم برای گرفتن پاسپورت بدون کارت پایان خدمت

  • شناسنامه
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا مدرک فارغ التحصیلی
  • در صورت نیاز برگه اعزام به خدمت بدون غیبت
  • اطلاعات حساب بانکی و مبلغ موجودی حساب به عنوان وثیقه

مراحل اخذ پاسپورت بدون پایان خدمت

  • دریافت کد سخا توسط پلیس +۱۰ که نشان دهنده وضعیت مشمولین است.
  • مراجعه به سامانه انلاین نظام وظیفه و وارد کردن کد ملی و کد سخا
  • ثبت درخواست و تاریخ سفر و پرداخت هزینه رسیدگی به پرونده
  • دریافت تاییدیه سازمان نظام وظیفه پس از ۲۴ الی ۴۸ ساعت
  • پس از آن متقاضی می تواند نسبت به پرداخت وثیقه، اخذ ویزای کشور موردنظر و تهیه بلیط اقدام نماید.

جمع بندی

دراین مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را درباره شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین در مورد اخذ پاسپورت زیارتی بدون کارت پایان خدمت نیز با شما صحبت کردیم. امیدواریم مطالب ارائه شده مفید بوده و پاسخ سوالات خود را گرفته باشید.

قوانینی که در این مقاله عنوان کردیم ممکن است هر لحظه دستخوش تغییر شود. سعی ما بر این است همواره اطلاعات به روز و معتبر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با این وجود توصیه می کنیم قبل از هرگونه اقدامی جهت مشاوره و دریافت راهنمایی های لازم با کارشناسان ادب خواه تماس گرفته و از قوانین جدید در زمینه اخذ پاسپورت و ویزا مطلع شوید.

بیشتر بخوانید:

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورها راحت‌تر است؟

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.