چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است؟

چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است؟

یکی از مهم ترین مراحل برای اخذ ویزای آمریکا، تزریق واکسن است. تزریق برخی از واکسن ها پیش از ورود به آمریکا از گسترش بیماری های خاص در این کشور جلوگیری می کند. به این طریق، سلامت عمومی جامعه با ورود شهروندان سایر کشورها به خطر نمی افتد.

به همین دلیل است که سفارت آمریکا، حساسیت بسیار زیادی در رابطه با تزریق واکسن به خرج می دهد. از آنجایی که تزریق واکسن پیش از ورود به آمریکا اجباری است، آشنایی با فهرست این واکسن ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

چرا باید قبل از ورود به خاک آمریکا واکسن زد؟

تزریق واکسن از مراحل اصلی فرآیند مهاجرت به آمریکا به شمار می رود. با این وجود، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا باید واکسن زد؟

همانطور که می دانید، تزریق برخی از واکسن ها به منظور جلوگیری از بیمار شدن خود متقاضی و جامعه آمریکا اجباری است. در واقع، تزریق واکسن برای شهروندان غیرآمریکایی در جهت حفظ سلامت جامعه آمریکا می باشد.

تکمیل روند واکسیناسیون به یک قانون مهاجرتی مهم تبدیل شده است و رعایت آن توسط تمام افراد متقاضی ورود به آمریکا ضروری می باشد.

بی توجهی به این قانون به معنی عدم دریافت تاییدیه مدیکال آمریکا است. بنابراین، اگر می خواهید مراحل مهاجرتی خود به کشور آمریکا را بدون مشکل پشت سر بگذارید، از کامل بودن روند واکسیناسیون خود و خانواده تان اطمینان حاصل نمایید.

به این نکته توجه داشته باشید که حساسیت دولت آمریکا بر بیماری های قابل انتقال و مسری است. در واقع، اجباری بودن تزریق واکسن برای پیشگیری از شیوع این نوع بیماری هاست. در نتیجه، اگر از بیماری جسمی خاصی رنج می برید، نگران تست های مدیکال آمریکا نباشید چراکه سازمان امور مهاجرتی آمریکا هیچ گونه حساسیتی در مورد بیماری های غیرواگیردار متقاضیان ندارد.  

چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است؟

واکسن های مورد نیاز برای ویزای آمریکا و محل تزریق آن ها

به طور کلی، تزریق واکسن های زیر برای اخذ ویزای آمریکا ضروری است:

·        واکسن هپاتیت آ (Hepatitis A) و هپاتیت ب (Hepatitis B)

·        واکسن آنفولانزای فصلی (Influenza)

·        واکسن آنفولانزای نوع ب (Influenza type b)

·        واکسن سرخک (Measles)

·        واکسن اوریون (Mumps)

·        واکسن آبله مرغان (Varicella)

·        واکسن مننگوکوک (Meningococcal)

·        واکسن پنوموکوک (Penumococcal)

·         سیاه سرفه (Pertussis)

·        واکسن فلج اطفال (Polio)

·        واکسن روتاویروس (Rotavirus)

·        واکسن توکسوئید دیفتری و کزاز-دی تی (Tetanus and diphtheria toxoids)

·        واکسن سرخجه (Rubella)

برخلاف تصور عموم، تزریق این واکسن ها در داخل کشور امکان پذیر است. اکثر این واکسن ها در ایران وجود دارند و تزریق می شوند. برای تزریق واکسن های ضروری برای اخذ ویزای آمریکا می توانید به انستیتو پاستور ایران مراجعه کنید.

واکسن های تزریق شده در این مرکز در تمام جهان اعتبار دارند. در صورت عدم وجود یکی از این واکسن ها در ایران، فهرستی از مراکز مورد تایید در کشورهای همسایه توسط سفارت آمریکا در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

آیا تزریق واکسن برای همه افراد ضروری است؟

اگر قصد اخذ ویزای آمریکا و سفر به این کشور را دارید، تزریق واکسن از مهم ترین مراحل به شمار می رود. با این وجود، برخی از افراد معاف از تزریق واکسن هستند. تزریق برخی از این واکسن ها برای گروه های سنی خاصی ممنوع است و برای سلامتی فرد تهدید محسوب می شود.

در نتیجه، برخی از گروه های سنی نیازی به تزریق این واکسن ها ندارند. شرایط سنی و تعداد دفعات تزریق برخی از واکسن های ضروری برای اخذ ویزای آمریکا به شرح زیر هستند:

·        سرخک، سرخجه و اوریون: متولدین ۱۳۳۶ به بعد (دو نوبت به فاصله یک ماه از یکدیگر)

·        هپاتیت نوع ب: افراد کمتر از ۱۸ سال (سه نوبت)

·        دیفتری و کزاز: افراد بالای ۱۴ سال (تزریق دوز یادآور هر ۱۰ سال یکبار)

·        آنفولانزا: بدون محدودیت سنی (سالی یکبار در فصل های پاییز و زمستان)

·        آبله مرغان: این واکسن در حال حاضر در داخل کشور وجود ندارد.

·        ذات الریه: افراد بالای ۶۰ یا ۶۵ سال

·        فلج اطفال: همه افراد بالای ۷ سال

از سوی دیگر، سابقه پزشکی و وضعیت سلامت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از افراد به دلیل بیماری هایی که داشته اند یا دارند، نمی توانند این واکسن ها را تزریق کنند. البته، این افراد حتماً باید تاییدیه از سمت پزشک معالج خود داشته باشند.

لازم است بدانید که واکسن هایی ازقبیل: واکسن آنفولانزا به صورت فصلی تزریق می شود و همیشه در دسترس نیست. تزریق این سری از واکسن ها در برخی از فصول ضروری خواهد بود.

تزریق واکسن کرونا برای اخذ ویزای آمریکا

در سال های اخیر، واکسن کرونا نیز در فهرست واکسن های ضروری برای اخذ ویزای آمریکا قرار گرفته است. خوشبختانه، آمریکا بسیاری از واکسن های کرونای مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را قبول دارد. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        مدرنا

·        فایزر

·        جانسون اند جانسون

·        آسترازنکا

·        سینوفارم

·        بهارات بیوتک

·        نواواکس

·        سینوواک

بنابراین، نگرانی در مورد قابل قبول بودن واکسن کرونا توسط سازمان امور مهاجرتی آمریکا نخواهید داشت.

چه واکسن هایی برای ویزای آمریکا لازم است؟

هزینه تزریق واکسن های ضروری برای ویزای آمریکا

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه تزریق واکسن های ضروری برای اخذ ویزای آمریکا بر عهده چه کسی است و چقدر می شود. به این نکته توجه داشته باشید که هزینه تزریق این واکسن ها بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

اگر قصد تزریق هر یک از این واکسن ها در کشورهای خارجی را دارید، باید حدود ۲۰ دلار برای هر تزریق هزینه کنید. البته، این مبلغ با توجه به نوع واکسن و کشور مربوط تغییر می کند. با این وجود، نگران نباشید چراکه ایرانیان اکثر واکسن های ضروری برای اخذ ویزای آمریکا را در دوران کودکی تزریق کرده اند.

کارت زرد واکسیناسیون

کارت زرد واکسیناسیون که با نام کارت واکسن بین المللی نیز شناخته می شود، نوعی گواهینامه سلامتی معتبر در سراسر جهان به شمار می آید. در واقع، اطلاعات مربوط به واکسن های تزریق شده برای هر فرد در کارت زرد واکسیناسیون درج می شود. این کارت، حکم شناسنامه سلامتی هر فرد را دارد. افرادی که قصد سفر به کشور آمریکا را دارند، حتماً باید این کارت را با خود به همراه داشته باشند.

برای دریافت کارت زرد واکسیناسیون، کافی است به یکی از مراکز درمانی مورد تایید سفارت آمریکا در ایران یا کشورهای همسایه مراجعه کنید. پس از تزریق واکسن های نام برده در بخش های قبل، کارت واکسن بین المللی در اختیار شما قرار داده می شود. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات این کارت به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، کارت زرد واکسیناسیون مورد تایید سازمان جهانی بهداشت می باشد.

انستیتو پاستور به عنوان تنها مرکز معتبر برای دریافت کارت زرد واکسیناسیون در ایران شناخته می شود. البته، دریافت این کارت بدون ویزا یا برگه تاریخ مصاحبه امکان پذیر نخواهد بود. متقاضیان دریافت این کارت باید مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

·        اصل گذرنامه معتبر

·        کپی صفحه اول گذرنامه

·        کارت واکسیناسیون دوران کودکی

·        کپی ویزای دارای اعتبار و برگه تاریخ مصاحبه

به این نکته توجه داشته باشید که کارت زرد واکسیناسیون به صورت حضوری ارائه می شود.

سخن پایانی

تکمیل فرآیند واکسیناسیون، بخش مهمی از روند اخذ ویزا برای مهاجرت به کشور آمریکا به شمار می رود. این واکسن ها نه تنها سلامتی خود شما بلکه جامعه کشور مقصد را نیز تضمین می کنند. علاوه بر این، تکمیل فرآیند واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن بین المللی (کارت زرد) به عنوان یک قانون اجباری برای اخذ ویزا در نظر گرفته شده است.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از بیماری خاصی رنج می برید، لازم نیست نگران تزریق واکسن باشید. ارائه تاییدیه پزشک معالج می تواند شما را از تزریق برخی از این واکسن ها معاف کند. انستیتو پاستور، معتبرترین مرکز تزریق واکسن در ایران برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی به حساب می آید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به آمریکا

آیا به دنبال رویای مهاجرت به آمریکا هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته آمریکا بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی آمریکا، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند واکسیناسیون و اخذ ویزای آمریکا، همین امروز با ما تماس بگیرید.
موسسه مهاجرتی ادب خواه، همراه شما در راه موفقیت

منابع: travel.state , immunisationhandbook.health , cdc , uscis

 

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.