راه های مهاجرت به آمریکا؛ معرفی تمام روش ها

راه های مهاجرت به آمریکا؛ معرفی تمام روش ها

مهاجرت به آمریکا یک جابجایی برای اقامت دائم با هدف اخذ تابعیت این کشور است. اقامت قانونی در ایالات متحده آمریکا دسترسی به بازار کار با طیف گسترده ای از مشاغل و حقوق مناسب، استفاده از خدمات پزشکی مدرن، اداره کسب و کارهای سودآور و دریافت مزایای اجتماعی را امکان پذیر می کند.

شهروندان آمریکا می توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۷۳ کشور وارد شوند و خود این کشور سطح بالایی از تولید ناخالص داخلی دارد.

برای مهاجرت به آمریکا، متقاضی باید ویزای مهاجرت و سپس گرین کارت (اجازه اقامت) دریافت کند. این نوع مجوزها در صورتی صادر می شوند که یکی از این دلایل قانونی وجود داشته باشد: برنده شدن گرین کارت، اشتغال، تحصیل، پیوستن به خانواده، سرمایه گذاری، ازدواج با یک شهروند آمریکایی و پناهندگی سیاسی.

دلایل مهاجرت به آمریکا

سیاست مهاجرت آمریکا بر جذب افراد خارجی متخصص، سرمایه گذارها، اتحاد مجدد خانواده و احیای حقوق مدنی ملت ها متمرکز است. این کشور سالانه سهمیه هایی را بر هر یک از این موارد تعیین می کند تا متقاضیان بتوانند به صورت قانونی به آمریکا مهاجرت کنند.

مهاجرت به آمریکا مزایای زیادی را به همراه دارد که عبارتند از:

  • استاندارد بالای زندگی
  • چشم انداز خوب تجاری
  • کیفیت بالای تحصیلات
  • خدمات بهداشتی سطح بالا
  • منابع طبیعی و زیست محیطی
  • فرصت های شغلی

چگونه به آمریکا مهاجرت کنید؟

  1. دلیل مناسب مهاجرت و نوع درست ویزای مهاجرتی را انتخاب کنید.
  2. مدارک مورد نیاز را تهیه و ترجمه کنید.
  3. برای مجوز ورود درخواست دهید و وقت مصاحبه بگیرید.
  4. مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارید و از نمایندگان دیپلماتیک برای ورود به آمریکا تاییدیه بگیرید.
  5. مجوز ورود را دریافت کنید.
  6. برای سفر آماده شوید. تاریخ انقضای پاسپورت را چک کنید، امور مالی خود را سروسامان دهید و در مورد محل اقامت خود در آمریکا تصمیم گیری کنید.
  7. به آمریکا سفر کنید و درخواست اقامت دائم (گرین کارت) بدهید.
راه های مهاجرت به آمریکا؛ معرفی تمام روش ها

راه های قانونی مهاجرت به آمریکا

برای مهاجرت به ایالات متحده آمریکا، باید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  • برنده شدن در لاتاری گرین کارت
  • ایجاد رابطه خانوادگی با یک شهروند آمریکایی
  • داشتن بستگان آمریکایی درجه یک
  • سرمایه گذاری مالی در اقتصاد کشور آمریکا
  • امضای قرارداد کاری با یک سازمان آمریکایی
  • ثبت نام در یک موسسه دولتی یا خصوصی برای تحصیلات تکمیلی

در ادامه، هر یک از این روش ها را به تفصیل توضیح می دهیم.

لاتاری گرین کارت

هر سال دولت آمریکا ۵۰۰۰۰ ویزای مهاجرتی گرین کارت را برای متقاضیان اعطا می کند. این لاتاری با نام برنامه ویزای مهاجرتی تنوع (DV Program) شناخته می شود و به تمام متقاضیان با هر سطح دانش زبان انگلیسی، تحصیلات و بدون بیماری جدی این فرصت را می دهد تا به صورت قانونی به آمریکا مهاجرت کنند.

متقاضیان شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا هر سال مالی در یک بازه زمانی مشخص شده ثبت نام می شوند.

برای شرکت در این لاتاری باید در وبسایت الکترونیکی ویزای تنوع (E-DV) ثبت نام کنید. درخواست تنها یکبار در اختیار متقاضی قرار می گیرد. پس از ثبت نام، یک شماره خاص به فرد داده می شود تا بتواند وضعیت پرونده خود را پیگیری کند و از نتیجه لاتاری باخبر شود.

برنده شدن در لاتاری به معنی دریافت گرین کارت آمریکا نیست. در صورت برنده شدن، باید با نماینده دیپلماتیک کشور آمریکا مصاحبه کنید. در طول مصاحبه، صحت اطلاعات شما راستی آزمایی می شود. به همین دلیل، متقاضی باید صادق، مودب و علاقمند و متعهد به مهاجرت به آمریکا باشد.

بیشتر بخوانید: پس از برنده شدن لاتاری چه باید کرد؟ ( مشاوره و مراحل اخذ اقامت)

مهاجرت کاری به آمریکا

دولت آمریکا ویزای مهاجرتی نوع E را به افراد خارجی که فعالیت هایشان مورد علاقه ایالات متحده آمریکاست و الزامات کافی برای ورود به این کشور را دارند، اعطا می کند. حد متوسط ​​مجوز ورود برای هر سال ۱۴۰۰۰۰ است. همسر و فرزندان (زیر ۲۱ سال) متقاضی نیز واجد شرایط هستند.

برای دریافت ویزا کاری آمریکا، کارفرما باید منتظر بماند تا اداره کار ویزا را تایید کند. سپس، درخواست I-140 را برای کارمند مد نظر خود ارائه دهد. در صورت تایید این درخواست، مهاجر درخواست ویزای DS-260 را تکمیل می کند و بعد از پرداخت هزینه ها، معاینه پزشکی و مصاحبه، شرایط برای ورود او مهیا می شود. بعد از ورود ب آمریکا، مهاجر می تواند برای دریافت گرین کارت اقدام نماید.

مهاجرت تجاری

مهاجرت به ایالات متحده آمریکا برای افرادی امکان پذیر است که آماده سرمایه گذاری در کسب و کارهای موجود در این کشور هستند یا می خواهند شرکت خود را راه اندازی کنند. دولت آمریکا یک ویزای خاص با نام EB-5 را برای مهاجرت تجاری در نظر گرفته است.

برای گرفتن این نوع ویزا، متقاضی باید در یک فعالیت تجاری شرکت کند که ازطریق ایجاد شغل و سرمایه گذاری به نفع اقتصاد آمریکا باشد. دو روش برای سرمایه گذاری در اقتصاد آمریکا با هدف گرفتن مجوز ورود به این کشور وجود دارد:

  1. سرمایه گذاری مستقل در یک کسب و کار فعال در آمریکا،
  2. ازطریق مراکز تجاری که وظیفه آن ها بهبود شرایط اقتصادی یک ایالت خاص است.

علاوه بر سرمایه گذاری یک مبلغ تعیین شده، سرمایه گذار باید شغل تمام وقت برای حداقل ۱۰ شهروند آمریکایی به مدت دو سال ایجاد کند. لازم به ذکر است که کارمندان او نباید از اعضای خانواده باشند.

راه های مهاجرت به آمریکا؛ معرفی تمام روش ها

مهاجرت به آمریکا برای تحصیل

افراد می توانند ازطریق ثبت نام و قبولی در موسسات آمریکایی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. در صورت داشتن شرایط زیر، می تواند برای گرفتن ویزای تحصیلی F-1 یا M-1 درخواست دهید:

  • ثبت نام در دانشگاه، کالج، مدرسه، مؤسسه آموزش زبان یا مؤسسه دیگری که توسط برنامه دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVP)، اداره مهاجرت و گمرک (ICE) تأیید شده است؛
  • دانش زبان انگلیسی یا ثبت نام در یکی از دوره های مربوطه؛
  • ارائه بودجه کافی برای حمایت مالی در دوران تحصیل؛
  • قصد ترک محل اقامت خود در خارج از کشور را نداشته باشید.

در سال اول تحصیل، دارندگان ویزای F-1 فقط می توانند در محیط دانشگاه کار کنند. سپس، با تایید نمایندگان دارای مجوز موسسه آموزشی می توانند در خارج از دانشگاه نیز مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند. دارندگان ویزای M-1 تنها بعد از دریافت مدرک تحصیلی مجوز کار کسب می کنند.

ویزای دانشجویی در ایالات متحده آمریکا از نوع غیرمهاجرتی است و اجازه اقامت دائم را به فرد نمی دهد. برای ادامه اقامت در آمریکا بعد از اتمام تحصیل، فرد باید وضعیت خود را به یکی دیگر از روش های مهاجرت به آمریکا تغییر دهد. متقاضی می تواند از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای ویزای مد نظر خود درخواست دهد.

ازدواج با یک شهروند آمریکایی

یک فرد خارجی می تواند برای ازدواج با یک شهروند آمریکایی به صورت قانونی وارد این کشور شود. این دو فرد باید حداقل یکبار طی دو سال گذشته همدیگر را ملاقات کرده باشند.

مهاجرت وقتی آغاز می شود که شهروند آمریکایی درخواست خود را ازطریق فرم I-129F برای همسر آینده خود ارائه دهد. بعد از تایید درخواست، شهروند خارجی باید برای دریافت ویزای غیرمهاجرتی K-1 اقدام کند.

متقاضی پرونده ای تهیه می کند، هزینه های ویزا را پرداخت می کند و منتظر دعوت نامه مصاحبه است. در صورتی که مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارد، ویزای K-1 به او اعطا می شود تا وارد خاک آمریکا شده و ظرف ۹۰ روز بعد از ورود با نامزد خود ازدواج کند.

پس از این که رابطه ثبت شد، فرد می تواند برای تغییر اقامت دائم قانونی (LPR) به وزارت امنیت داخلی (DHS)، خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: ویزای ازدواج آمریکا چقدر طول می کشد و عوامل موثر آن؟

پیوستن به اعضای خانواده

مهاجرت به آمریکا برای دریافت اقامت دائم برای افرادی امکان پذیر است که اعضای درجه یک خانواده آن ها اقامت دائم ایالات متحده آمریکا را دارند. اعضای خانواده در آمریکا باید فرم درخواست I-130 را به همراه حمایت مالی به USCIS ارائه دهد و تضمین کند که از مهاجر حمایت مالی خواهد کرد. بعد از ورود، مهاجر واجد شرایط گرفتن گرین کارت از نوع دائمی است.

شهروندان آمریکا می توانند برای افراد زیر درخواست ویزا دهند:

  • اعضای درجه یک خانواده: این شامل همسر، فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال و والدین. هیچ گونه محدودیتی در تعداد ویزاهای صادر شده برای اعضای خانواده شهروندان آمریکایی در هر سال مالی وجود ندارد.

دارندگان گرین کارت در آمریکا تنها می توانند برای همسر قانونی و فرزندان مجرد درخواست دهند.

پناهنده سیاسی

وضعیت پناهندگی در ایالات متحده آمریکا برای افراد خارجی در دسترس است که به صورت فیزیکی در آمریکا حضور دارند. افسران اداره مهاجرت درخواست افراد را به دلیل آزار و اذیت نژادی، مذهبی، قومیتی، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص که در معرض خطر هستند، بررسی می کنند.

متقاضی باید فرم I-589 را حداکثر ۱۲ ماه بعد از ورود به آمریکا پر کند و منتظر تصمیم USCIS بماند. اگر درخواست او تایید شد، به او پناهندگی اعطا می شود و بعد از یک سال سکونت در آمریکا واجد شرایط درخواست اقامت دائم خواهد شد.

متقاضیان همچنین می توانند با پر کردن فرم I-730 برای انتقال همسر و فرزندان خود (صغیر و مجرد) به ایالات متحده درخواست دهند. هیچ هزینه ای برای اعطای پناهندگی سیاسی دریافت نمی شود.

کلام آخر

طی سال های گذشته، تمایل به مهاجرت به آمریکا از سراسر جهان افزایش یافته است. روش های مختلفی برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارند که به طور مختصر با مهم ترین آن ها آشنا شدید.

هر فرد باید با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار دارد، نوع ویزای مناسب خود را انتخاب کند. برای این کار می توانید از موسسات و مشاوران مهاجرتی کمک بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در آژانس مهاجرتی ادب خواه در ارتباط باشید. همکاران ما آماده ارائه خدمات مهاجرت و اخذ ویزای کشورهای مختلف به شما هموطنان عزیز می باشند. کافیست با ما تماس بگیرید.

آیا تابحال برای مهاجرت به آمریکا درخواست داده اید؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: iworld

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.