برای مهاجرت به آمریکا از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت به آمریکا از کجا شروع کنم؟

آیا تصمیم گرفته اید که به آمریکا مهاجرت کنید؟ قبل از این که سفر مهاجرت خود را آغاز کنید، باید با مراحل این فرآیند آشنا شوید.

مهاجرت دائمی به آمریکا مستلزم شرایط خاصی است و شامل پرداخت هزینه های دولتی و درخواست تایید شده توسط دولت آمریکا می شود. این فرآیند می تواند هزینه بر و پیچیده باشد، بنابراین مهم است که از قبل با آن آشنا باشید.

مهاجرت به آمریکا پیچیده به نظر می آید، اما ما برای کمک به شما این مقاله را آماده کرده ایم تا همین امروز شروع کنید!

ویزای مهاجرتی در مقایسه با ویزای غیرمهاجرتی

مهاجرت به آمریکا به معنی نقل مکان دائم ازطریق دریافت گرین کارت (که به صورت رسمی با عنوان ویزای مهاجرتی یا اقامت دائمی قانونی شناخته می شود) است.

دریافت گرین کارت اجازه اشتغال بدون محدودیت را می دهد و می تواند به صورت نامحدود تمدید شود. همچنین مسیر برای دریافت شهروندی ایالات متحده آمریکا را هموار می سازد.

همه واجد شرایط دریافت گرین کارت نیستند و درخواست آن می تواند هزینه بر و زمان بر باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد از ویزای موقت برای بازدید، کار یا تحصیل در آمریکا استفاده می کنند.

چنین ویزاهایی (که با عنوان ویزاهای غیرمهاجرتی شناخته می شوند) اغلب قابل تمدید هستند و به شما اجازه می دهند چندین سال در این کشور زندگی کنید.

این راهنما بر روش های مهاجرت به آمریکا تمرکز دارد. به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد قبل از دریافت گرین کارت، ویزای موقت این کشور را دریافت کرده اند. اگر در حال حاضر واجد شرایط ویزای مهاجرتی نیستید، در مورد دریافت ویزای موقتی برای دستیابی به اهداف خود فکر کنید.

آیا آماده مهاجرت هستید؟ ادامه مطلب را بخوانید.

انواع مختلف ویزاهای مهاجرتی

به منظور مهاجرت به آمریکا،‌ باید مشخص کنید که واجد شرایط چه نوع گرین کارتی هستید. شما در صورتی می توانید گرین کارت آمریکا را دریافت کنید که واجد شرایط موارد زیر باشید:

انواع ویزاهای آمریکا

  • گرین کارت ازطریق خانواده
  • گرین کارت ازطریق استخدام
  • گرین کارت بشردوستانه
  • گرین کارت لاتاری تنوع نژادی
  • گرین کارت اقامت بلندمدت
  • سایر گرین کارت ها

در ادامه، بیشتر در مورد گرین کارت های درخواستی ازطریق خانواده و استخدام صحبت می کنیم، زیرا این دو مورد رایج ترین شیوه مهاجرت به آمریکا هستند.

  • گرین کارت ازطریق خانواده

بیشتر گرین کارت های آمریکا برای اعضای خانواده شهروندان مقیم این کشور صادر می شوند. اعضای خانواده واجد شرایط شامل همسر، بیوه، فرزندان، والدین و خواهر و برادر هستند، اما قوانین بر اساس این که اسپانسر شهروند آمریکاست یا گرین کارت دارد و ارتباط نزدیک او با درخواست دهنده گرین کارت متغیر می باشند.

  • گرین کارت ازطریق استخدام

بسیاری از مهاجران ازطریق گرین کارت مبتنی بر استخدام وارد آمریکا می شوند. این نوع گرین کارت در پنج دسته مختلف بر اساس مهارت ها یا سایر مزایایی که فرد درخواست کننده با خود به کشور می آورد، طبقه بندی می شود.

چهار دسته اول به نام های EB-1، EB-2، EB-3، و EB-4 بر مهارت های فرد تمرکز دارند.

در برخی موارد، فرد به یک کارفرمای آمریکایی برای حمایت از درخواست خود نیاز دارد و در موارد دیگر، تنها کافی است مهارت های تخصصی و آموزش های ویژه خود را ارائه دهد.

گرین کارت EB-5 کمی متفاوت است. این نوع گرین کارت به سرمایه گذارانی که بین ۵۰۰۰۰۰ الی ۱ میلیون دلار برای ایجاد شغل در جوامع آمریکایی خرج می کنند، اعطا می شود. لازم به ذکر است که نباید گرین کارت مبتنی بر استخدام را با ویزای کار اشتباه بگیرید.

  • گرین کارت بشردوستانه

گاهی اوقات، گرین کارت به پناهجویان و پناهندگان و نیز قربانیان قاچاق انسان، سوءاستفاده و جنایت اعطا می شود. دریافت ویزا به عنوان عضوی از یکی از این گروه ها می تواند پیچیده باشد، بنابراین برای این که بدانید واجد شرایط هستید یا نه با یک وکیل در این زمینه مشورت کنید.

  • گرین کارت لاتاری تنوع نژادی

ایالات متحده آمریکا یک لاتاری گرین کارت را برگزار می کند که بر اساس آن ویزای مهاجرتی به ۵۰۰۰۰ نفر داده می شود. تنها درخواست کنندگان از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به آمریکا واجد شرایط ثبت نام در این لاتاری هستند.

بیشتر بخوانید: پس از برنده شدن لاتاری چه باید کرد؟ ( مشاوره و مراحل اخذ اقامت)

  • گرین کارت اقامت بلندمدت

گرین کارت می تواند برای افرادی صادر شود که از تاریخ اول ژانویه سال ۱۹۷۲ به صورت قانونی یا غیرقانونی در آمریکا زندگی کرده اند. این افراد باید قبل از این تاریخ وارد خاک آمریکا شده باشند و از زمان ورود این کشور را ترک نکرده باشند.

  • سایر گرین کارت ها

دولت آمریکا گرین کارت های دیگری را نیز صادر می کند، ازجمله گرین کارت هایی برای مهاجران خاص. به عنوان مثال، برای فعالان رسانه ای، کارکنان مذهبی و کارمندان سازمان های بین المللی.

الزامات دریافت گرین کارت

برای بیشتر برنامه های گرین کارت، باید موارد زیر را داشته باشید:

  1. بررسی پیشینه که بر اساس آن ممکن است لازم باشد گزارش های پلیس را از محل زندگی قبلی خود ارسال کنید و به سوالات متعددی پاسخ دهید.
  2. معاینه پزشکی که طی آن سوالاتی در مورد سلامت روان، استفاده از مواد مخدر و الکل و سابقه بیماری های واگیر مطرح می شوند.

علاوه بر موارد بالا، الزامات خاصی نیز بر اساس نوع ویزایی که برای آن درخواست می دهید وجود دارند.

برای مهاجرت به آمریکا از کجا شروع کنم؟

مراحل درخواست ویزای مهاجرتی آمریکا

فرآیند درخواست گرین کارت به کشوری که در آن زندگی می کنید بستگی دارد:

  • زندگی در آیالات متحده آمریکا: اگر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید، می توانید درخواست خود را ثبت کنید و در حین رسیدگی به پرونده به اقامت خود در این کشور ادامه دهید. به این تغییر وضعیت قانونی (AOS) می گویند.
  • زندگی در خارج از ایالات متحده آمریکا: اگر در حال حاضر در خارج از خاک آمریکا زندگی می کنید، باید درخواست گرین کارت خود را از کشوری که در آن زندگی می کنید ارسال کنید و منتظر بمانید تا پرونده شما توسط سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. به این پردازش کنسولی می گویند.

بیشتر بخوانید: گرفتن وقت سفارت آلمان فوری و بدون دردسر

مزایا و معایبی برای هر یک از این موارد وجود دارد، بنابراین بسیار مهم است که تفاوت بین تغییر وضعیت قانونی و پردازش کنسولی را درک کنید. با این وجود، در هر دو مورد فرآیند درخواست گرین کارت شما مراحل مشابه ای را طی می کند. در ادامه، این مراحل را بررسی می کنیم.

مرحله ۱: اسپانسر شما درخواستی را برای شروع روند مهاجرت به مقامات ایالات متحده ارسال می کند. برای دریافت گرین کارت ازطریق خانواده این درخواست به صورت فرم I-130 است، که ارتباط خانوادگی شما با اسپانسر را شامل می شود. برای گرین کارت مبتنی بر استخدام، فرم I-140 است که از طرف شما گرین کارت برای اشتغال را درخواست می دهد.

مرحله ۲: خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) درخواست شما را بررسی کرده و امیدواریم که تایید کند. بعد از این مرحله، شما درخواست اصلی گرین کارت خود را ثبت می کنید، مگر این که قبلا ازطریق فرم I-485 برای درخواست از داخل ایالات متحده آمریکا یا فرم DS-260 برای درخواست در خارج از آمریکا این کار را انجام داده باشید. برای گرین کارت ازطریق خانواده، اسپانسر باید فرم I-864 را ارسال کرده و متعهد شود که از شما حمایت مالی خواهد کرد.

مرحله ۳: اگر از داخل ایالات متحده آمریکا درخواست می دهید، USCIS درخواست شما را پردازش کرده و جزئیات را برای ملاقات برای گرفتن عکس بیومتری تعیین می کند. اگر از خارج از ایالات متحده آمریکا درخواست می کنید، درخواست شما توسط کنسولگری محلی پردازش می شود و مصاحبه کنسولی برای شما تعیین می گردد. در هر دو مورد، باید معاینات پزشکی را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست انجام دهید.

مرحله ۴: هر دو فرآیند درخواست گرین کارت شامل یک مصاحبه حضوری می باشند. بعد از این که به درخواست شما رسیدگی شد، اطلاعیه ای در مورد تاریخ و زمان حضور در مصاحبه در دفتر USCIS (در صورت درخواست ار داخل آمریکا) یا دفتر کنسولگری (در صورت درخواست از خارج از آمریکا) برای شما ارسال می شود.

مرحله ۵: بعد از مصاحبه، به شما گفته می شود که درخواست گرین کارت تایید شده است یا نه. اگر از داخل ایالات متحده آمریکا درخواست داده اید، گرین کارت برای شما پست خواهد شد. اگر ازطریق پردازش در کنسولگری اقدام کرده اید، پاسپورت شما همراه با ویزا برگردانده می شود تا بتوانید به آمریکا سفر کنید. پس از ورود، گرین کارت به آدرس شما در ایالات متحده ارسال خواهد شد.

فرآیند درخواست برای انواع دیگر گرین کارت متفاوت است. جزئیات بیشتر را می توانید از وبسایت USCIS دریافت کنید.

سخن پایانی

مهاجرت به آمریکا فرآیند دشواری است، اما بعد از تمام تلاش های سخت و دریافت گرین کارت این کشور می توانید آزادانه در این کشور زندگی و کار کنید. همچنین، یک مسیر روشن برای دریافت شهروندی آمریکا پیش روی شما قرار دارد.

گرین کارت شما بعد از تایید به آدرس شما در ایالات متحده آمریکا ارسال خواهد شد.

این روند ممکن است تا ۳ ماه به طول انجامد، اما در همین حال اجازه زندگی و کار در این کشور را دارید. بین ۳ الی ۵ سال بعد از دریافت گرین کارت، واجد شرایط دریافت شهروندی آمریکا خواهید بود. این مرحله آخر در مسیر مهاجرت شما به آمریکاست.

آیا آماده‌اید به رؤیای زندگی در خارج از کشور دست یابید؟ همین امروز با کارشناسان موسسه مهاجرتی ادب خواه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آغاز فرآیند اخذ ویزا، فرم مشاوره آنلاین ما را پر کنید یا با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی ادب خواه، همراه مطمئن شما در مسیر مهاجرت.

منبع: boundless

بیشتر بخوانید:

راه های مهاجرت به آمریکا؛ معرفی تمام روش ها

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا، اپلای و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.