اخذ ویزای شینگن از کدام کشورها راحت‌تر است؟

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورها راحت‌تر است؟

متقاضیان ورود به کشورهای اروپایی و حوزه شینگن با اهداف مختلف تحصیلی، کاری و توریستی نیاز به اخذ ویزای شینگن دارند. ویزای شینگن مدرکی ضروری و سندی رسمی است که قوانین سخت گیرانه ای توسط ۲۷ کشور اروپایی در آن وضع شده است.

اگر شما هم قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارید و مقصد مشخصی مد نظر شما نیست توصیه می کنیم راحت ترین کشور را جهت اخذ ویزای شینگن انتخاب نمایید.

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع ویزای شینگن آشنا کرده و مطالب مفیدی را در این باره به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین بررسی کنیم که اخذ ویزای شینگن از کدام کشور راحت تر است. با ما همراه باشید.

اخذ ویزای شینگن ۲۰۲۴

پاسپورتی که ویزای شینگن در آن مهر شده است پاسپورتی قوی محسوب شده و از اعتبار بالایی برخوردار خواهد بود. افرادی که موفق به دریافت ویزای شینگن می شوند می توانند به راحتی به کلیه کشورهای اروپایی سفر کنند.

البته توجه داشته باشید پس از اخذ ویزا در سفر اول باید ابتدا وارد کشوری شوید که ویزای شینگن خود را از طریق آن کشور دریافت کرده اید. در دفعات بعدی مجاز هستید سفر خود را از سایر کشورهای حوزه شینگن آغاز نمایید.

به عنوان مثال اگر برای دریافت ویزای شینگن از طریق کشور سوئد اقدام نمایید پس از ورود به خاک سوئد قبل از اینکه اعتبار ویزای شما تمام شود می توانید از کشورهای دیگر این منطقه نیز دیدن کنید. در ویزای شینگن کوتاه مدت، متقاضی در دوره ۱۸۰ روزه نباید بیش از ۹۰ روز در اروپا بماند.

راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن، کدام سفارت راحت تر ویزای شینگن می دهد؟

هرساله با تغییر قوانین اجتماعی و سیاسی، قوانین اخذ ویزا نیز دستخوش تغییر شده و شرایط دریافت ویزای شینگن نیز دچار تغییراتی می شود. به همین خاطر اینکه کدام کشور راحت تر ویزای شینگن دریافت می کند نیز مدام در حال تغییر است.

طبق تجربه متقاضیان و سابقه فعالیت کارشناسان ما در حوزه مهاجرت و اخذ ویزا، کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس را می توان به عنوان راحت ترین کشورها جهت اخذ ویزای شینگن معرفی کرد.

سفارت این کشورها در سال ۲۰۲۴ سخت گیری کمتری در مورد ایرانیان اعمال کرده و شرایط بهتری را فراهم کرده اند.

اخذ ویزای شینگن از کدام کشور راحت تر است؟

ایتالیا جزو کشورهایی است که بیشترین ویزا را برای ایرانیان صادر کرده است. در صورت ارائه مدارک قوی، تمکن مالی و سابقه بیمه به راحتی می توانید شانس خود را در دریافت ویزای شینگن افزایش دهید.

موضوع مهم دیگری که برای سفارت کشورهای اروپایی بسیار حائز اهمیت می باشد دلایل محکم مبنی بر بازگشت متقاضی به کشور است. بنابراین مدارک شما باید وابستگی شما به ایران را ثابت کند و بدین ترتیب مامور سفارت را نیز متقاعد می سازید که پس از اتمام ویزای شینگن به کشور بازخواهید گشت.

کشورهای سوئیس و اسپانیا هم به همین صورت شرایط چندان سختی را برای ایرانیان اعمال نمی کنند. به هر حال توصیه می کنیم جهت اقدام برای دریافت ویزای شینگن برای اولین بار بهتر است از طریق تور اروپا و به صورت گروهی اقدام نمایید.

سخت‌ترین کشورها جهت اخذ ویزای شینگن

در مورد سخت ترین کشورها برای ویزای شینگن در سال ۲۰۲۴ نیز می توان به آلمان، اتریش و هلند اشاره کرد.

کشور آلمان به دلیل افزایش تعداد پناهنده های ایرانی طی سال های اخیر سخت گیری خود را جهت اخذ ویزای شینگن برای ایرانیان چند برابر کرده است. بنابراین توصیه می کنیم اگر دوست و آشنایی در آلمان دارید حتما از طریق دعوتنامه برای ویزای شینگن اقدام کنید. در غیر اینصورت در حال حاضر آلمان کشور مناسبی جهت اقدام برای ویزای شینگن نیست.
کشورهای هلند و اتریش نیز به همین صورت مدارک سفت و سختی را از متقاضیان ویزای شینگن درخواست می کنند.

مراقب سودجویی کلاهبرداران با عنوان ویزای شینگن تضمینی و … باشید. هیچ تضمینی جهت اخذ ویزای شینگن و سایر کشورها وجود ندارد. زیرا در نهایت همه چیز به صلاحدید افسر ویزا بستگی دارد. ما قدم به قدم، از مرحله صفر تا صد ویزا در کنار شما بوده و با راهنمایی های خود مسیر اخذ ویزا را برای شما عزیزان هموار خواهیم کرد. کافیست با ما تماس بگیرید و شانس خود را جهت اخذ ویزای شینگن افزایش دهید.

اخذ ویزای شینگن از کدام کشورها راحت‌تر است؟

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن با توجه به هدف متقاضی و مدت اقامت او در کشورهای حوزه شینگن به انواع زیر دسته بندی می شود:

ویزای شینگن نوع A ( ویزای ترانزیت فرودگاهی )

این نوع ویزا مختص مسافرانی صادر می شود که برای سفر به کشورهای خارج از حوزه شینگن نیاز دارند که پرواز خود را از طریق فرودگاه های اروپا تعویض کنند. این افراد اجازه خروج از فرودگاه و وارد شدن به کشورهای حوزه شینگن را ندارند. بلکه باید در فرودگاه منتظر پرواز بعدی خود باشند.

ویزای شینگن نوع B

این ویزا نیز از نوع ویزای شینگن کوتاه مدت بوده و جهت سفرهای کمتر از ۵ روز برای متقاضیان صادر می شود.

ویزای شینگن نوع C

این نوع از ویزای شینگن بسیار متداول بوده و مخصوص اقامت های کوتاه مدت می باشد. به این صورت که به متقاضیان این امکان را می دهد در دوره ۱۸۰ روزه به مدت کمتر از ۹۰ روز آزادانه به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند.

ویزای شینگن نوع C براساس هدف متقاضی در انواع مختلف یکبار ورود ( سینگل)، دو بار ورود و چند بار ورود (مولتی پل) صادر می شود.

ویزای شینگن نوع D

این ویزا را می توان از انواع ویزاهای بلند مدت به شمار آورد و برای متقاضیانی که به قصد تحصیل، کار و مهاجرت راهی کشورهای اروپایی می شوند صادر می گردد. دارندگان ویزای نوع D این اجازه را دارند که بیش از ۹۰ روز در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

مدارکی که جهت اخذ ویزای شینگن باید آماده کنید بستگی به هدف و نوع ویزای درخواستی شما دارد. بخشی از مدارک نیز در انواع مختلف ویزا مشترک بوده که در ادامه مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید پس از گرفتن وقت سفارت باید مدارک خود را به طور کامل جمع آوری کرده و در روز مصاحبه تحویل سفارت نمایید.

  • تکمیل و امضای فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، سند ازدواج و گواهی تولد فرزند
  • انگیزه نامه و برنامه شما در سفر
  • تمکن مالی و سند مالکیت
  • رزرو بلیط برگشت
  • بیمه مسافرتی و درمانی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو

مراحل اخذ ویزای شینگن

  • تعیین نوع ویزای درخواستی
  • جمع آوری اسناد و مدارک لازم
  • تعیین محل درخواست ویزای شینگن
  • تعیین وقت سفارت و ملاقات
  • حضور در جلسه مصاحبه
  • پرداخت هزینه درخواست ویزای شینگن
  • انتظار برای جواب درخواست ویزای شینگن

نکات مربوط به راحت ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۴

در این مقاله با موضوع راحت ترین کشور برای اخذ ویزای شینگن آشنا شدیم. اما نکته قابل توجه این است عدم سخت گیری سفارت دلیل بر این نمی باشد که متقاضی مدارک خود را به درستی و کامل ارائه نکند.

بلکه شما باید کلیه مدارک خود را اعم از مدارک مالی و شغلی به صورت دقیق آماده و ترجمه نمایید. علاوه بر آن هدف شما از سفر نیز کاملا واضح باشد و در روز مصاحبه برای افسر ویزا توضیح دهید و برنامه سفر خود را مشخص نمایید.

همچنین محل اقامت و مدت اقامت شما نیز باید روشن باشد و مدارک محکمی برای بازگشت خود به کشور ارائه دهید. بدین ترتیب سفارت بهتر می تواند درباره پرونده شما تصمیم گیری کرده و در صورت تایید مدارک با درخواست ویزای شینگن موافقت نماید.

چنانچه شما هم برای اولین بار قصد سفر و دریافت ویزای شینگن را دارید توصیه می کنیم از طریق کشورهایی که سخت گیری زیادی ندارند نسبت به دریافت ویزا اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در آژانس مهاجرتی ادب خواه تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

سوالات متداول

راحت ترین کشور برای ویزای شینگن در سال ۲۰۲۴ چه کشوری است؟

کشورهای ایتالیا، اسپانیا و سوئیس در صدور ویزا برای ایرانیان کمتر سختگیری می کنند.

برای ویزای شینگن کجا باید مراجعه کنم؟

جهت اخذ ویزای شینگن باید به سفارت کشور مقصد در کشور همسایه مراجعه کرده یا از طریق دفاتر کارگزاری معتبر در ایران اقدام نمایید. همچنین جهت مشاوره و راهنمایی بهتر است قبل از هر اقدامی به موسسات معتبر مهاجرتی مراجعه کنید.

اعتبار ویزای شینگن چقدر است؟

ویزای توریستی شینگن اعتبار ۹۰ روزه دارد. شینگن تحصیلی نیز تا پایان دوره تحصیل معتبر است. ویزای شینگن از نوع مولتیپل نیز دارای اعتبار ۵ ساله می باشد.

سریع ترین راه اخذ ویزای شینگن چیست؟

اخذ ویزا پروسه ای زمان بر است و پس از تحویل مدارک باید منتظر جواب سفارت بود. اما می توانید از طریق کشورهایی اقدام کنید که برای ویزای شینگن سخت گیری چندانی ندارند و روند اخذ ویزا نیز سریع تر پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

جواب سفارت ایتالیا چند روزه میاد؟

چه کشورهایی برای مهاجرت مناسب هستند؛ ۱۵ کشور برتر

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.