اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند؛ شرایط، روش ها و مدارک

فهرست مطالب
ویزای سرمایه گذاری هلند

یکی از روش های اخذ اقامت هلند، سرمایه گذاری در این کشور است. اگر شما هم به فکر گرفتن اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری هستید به طور حتم باید از شرایط و قوانین سرمایه گذاری در هلند اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به نتیجه ای که می خواهید دست پیدا کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که اخذ ویزای سرمایه گذاری هلند چه شرایطی دارد و از کجا باید شروع کنید. یکی از برنامه های جدید کشور هلند برای سرمایه گذاری ویزای طلایی است که علاوه بر سرمایه گذاری اقامت این کشور را نیز به افراد ارائه می‌دهد. ویزای طلایی هلند بین کشورهای عربی، چین و روسیه بسیار پرطرفدار است. برای آشنایی بیشتر با انواع ویزای سرمایه گذاری هلند با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های مختلف سرمایه گذاری در هلند با کارشناسان مجرب ما در مجموعه مهاجرتی ادب خواه تماس گرفته و از مشاوره رایگان مهاجرتی بهره مند شوید.

ویزای طلایی (Golden Visa) هلند

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور هلند می توانند ویزای طلایی هلند را دریافت کرده و با آن به کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. اعتبار ویزای طلایی هلند ۳ سال بوده و سرمایه گذار در صورت واجد شرایط بودن می تواند نسبت به تمدید آن و اخذ تابعیت هلند اقدام نماید.

یکی از شرایط مهم برای تمدید ویزای طلایی این است که شخص بیش از ۵ سال در هلند مشغول به کار بوده و زندگی کرده باشد. علاوه بر آن مالیات های خود را به موقع پرداخت کرده و با اداب و رسوم و زبان هلندی به خوبی آشنا شده باشد.

جهت اخذ ویزای طلایی هلند سرمایه گذار باید پلن تجاری سودده ارائه کرده و مبلغ قابل توجهی نیز برای اجرای طرح تجاری خود در اختیار داشته باشد. در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

ویزای سرمایه گذاری هلند

چرا افراد برای سرمایه گذاری کشور هلند را انتخاب می کنند؟

دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا سرمایه گذاران این کشور را برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت انتخاب می کنند. هلند کشوری اروپایی، امن و ایده آل برای زندگی است. درآمد بالا، کیفیت بالای زندگی، برخورداری از آزادی های اجتماعی مدنی، امنیت، بالا بودن سطح رفاه، پایین بودن هزینه های تحصیل از ویژگی های برجسته این کشور محسوب می شود.

همچنین به دلیل برخورداری از ثبات اقتصادی و نرخ پایین تورم و بیکاری گزینه مناسبی برای مهاجرت به شمار می رود. هلند همچنین منطقه ای استراتژیک است که به میلیون ها کاربر در غرب اروپا دسترسی دارد و شرکت های خارجی بسیاری در این کشور شعبه زده و به فعالیت مشغول هستند.

قرار داشتن بزرگترین بندر اروپایی ( بندر روتردام) در هلند نیز از دیگر دلایل جذب سرمایه گذاران به این کشور می باشد. از جمله شرکای اصلی هلند در زمینه تجارت می توان به کشورهای آلمان، بلژیک، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا اشاره کرد. در ادامه مقاله با شرایط سرمایه گذاری در هلند و فرایند آن بیشتر آشنا خواهید شد.

شرایط مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در هلند هستند باید علاوه بر مبلغ مورد نیاز به شرایط اقتصادی و میزان تولید ناخالص داخلی آن کشور نیز توجه داشته باشند. این موضوع از اهمیت ویژه ای برای سرمایه گذاران برخوردار است و بدون بررسی همه جانبه این عوامل ممکن است نتوان سرمایه گذاری موفقی را در کشورهای خارجی داشت. همچنین باید دقت کرد که کدام روش سرمایه گذاری منجر به اقامت دائم کشور هلند خواهد شد.

برای ورود به کشور هلند در ابتدا نیاز به اخذ ویزای موقت MVV  می باشد که متقاضی باید فرم درخواست ویزا را از کشور خود تکمیل کرده و همراه دیگز مدارک برای سفارت هلند ارسال نماید. پس از بررسی مدارک توسط سازمان IND ( اداره مهاجرت هلند) در صورت تایید طی ارسال ایمیلی از شما خواسته می شود که هزینه های مربوطه را واریز نمایید. این فرایند ممکن است تا سه ماه نیز به طول بیانجامد. ویزای MVV  به صورت برچسب از طرف سفارت در پاسپورت متقاضی چسبانده می شود و بدین ترتیب مجوز ورود به کشور هلند به مدت ۹۰ روز صادر می شود.

شرایط سرمایه گذاری در هلند

  • آشنایی با قوانین سرمایه گذاری و چارچوب های کسب و کار در این کشور
  • برخورداری از تمکن مالی
  • سرمایه حداقل ۱.۲۵۰.۰۰۰ یورو
  • داشتن پلن تجاری مناسب
  • کمک به اقتصاد هلند
  • سرمایه گذاری در شرکت های معتبر هلندی

قوانین و استانداردهای سرمایه گذاری در هلند

یکی از مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری که در هلند و سایر کشورهای خارجی باید بررسی شود نرخ ریسک مصادره اموال است و سرمایه گذار باید به طور دقیق ارزیابی کند که به چه میزان سرمایه اش در این کشور امنیت دارد. یکی از دلایلی هلند به عنوان یکی از بهترین کشورهای خارجی به عنوان سرمایه گذاری معرفی می شود نرخ پایین ریسک مصادره اموال در این کشور است.

ویزای سرمایه گذاری هلند

مزایای اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری

  • امکان سفر به همه کشورهای عضو شینگن
  • مجوز اقامت برای خانواده و فرزندان زیر ۲۱ سال
  • امکان تابعیت هلند پس از ۵ سال
  • سهولت انجام کسب و کار در اروپا
  • اجازه کار در هلند

پاسپورت هلند یکی از پاسپورت های معتبر و چهارمین پاسپورت قوی در جهان محسوب می شود و شما با دریافت آن می توانید به ۱۷۳ کشور جهان از جمله انگلیس و آمریکا و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون روادید سفر کنید.

انواع روش های سرمایه گذاری در هلند

جهت سرمایه گذاری در هلند در مرحله اول باید نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید و پس از آن یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید. روش های سرمایه گذاری در هلند شامل انواع مختلفی است: تمکن مالی، خرید ملک، ثبت شرکت و خرید اوراق قرضه. البته باید توجه کنید همه این روش ها منجر به دریافت اقامت دائم و شهروندی نمی شوند. در ادامه مطلب به توضیح انواع سرمایه گذاری پرداخته و شرایط هریک را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • ثبت شرکت
  • کارآفرینی
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • نوآفرینی
  • استارتاپ
  • خرید ملک
  • خود حمایتی

سرمایه گذاری در هلند از طریق ثبت شرکت

برخی افراد ترجیح می دهند علاوه بر سرمایه گذاری فعالیت تجاری هم داشته باشند که از طریق ثبت شرکت می توان به این اهداف دست یافت. ثبت شرکت در کشورهای خارجی از جمله هلند قوانین خاصی دارد و سرمایه گذار می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود اقامت هلند را اخذ نماید و پس از ۵ سال نیز برای اقامت دائم اقدام کند.

سرمایه گذاری در هلند به روش ثبت شرکت به این صورت است که سرمایه گذار می تواند یک شرکت فعال را خریداری کرده و آن را گسترش دهد. روش دیگری که پیش روی سرمایه گذار است این است که او می تواند یک فعالیت تجاری جدید را از طریق ثبت شرکت راه اندازی کند. وی ابتدا باید ایده ای خلاقانه و نو داشته باشد و با استفاده از بیزینس پلن خود ثابت کند که می تواند به رشد اقتصادی و ایجاد شغل در هلند کمک کند. بیزینس پلن شامل طرح تجاری سرمایه گذار و فعالیت های اقتصادی او در شرکت جدید است.

انواع ثبت شرکت در هلند:

  • شرکت سهامی عام: حداقل سرمایه در این شرکت باید ۴۵.۰۰۰ یورو باشد.
  • شرکت سهامی خاص: حداقل سرمایه جهت ثبت چنین شرکتی ۱۸.۰۰۰ یورو می باشد.
  • افتتاح شعبه: شخص شعبه ای از تجارت خود را در هلند راه اندازی می کند.

سرمایه گذاری در هلند از طریق کارآفرینی

از دیگر روش های سرمایه گذاری در هلند کارآفرینی می باشد و همان گونه که از نامش پیداست به معنی طرحی نوآورانه است که بتواند به اندازه کافی در این کشور ایجاد شغل کند. آغاز این طرح در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی سرمایه گذار را به هلند جذب کرد. یکی از شرایط اصلی در روش کارافرینی وارد کردن سرمایه به مبلغ ۱.۲۵۰.۰۰۰ یورو می باشد و اینکه سرمایه گذار ملزم است حداقل ۴ ماه از سال به اداره کسب و کار خود به صورت حضوری در این کشور بپردازد و پس از پنج سال نیز درخواست تابعیت و اقامت دائم هلند را نماید.

سرمایه گذاری در هلند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

همان طور که تا به اینجای مقاله عنوان کردیم می بینید که روش های بسیاری برای سرمایه گذاری در هلند وجود دارد. البته تمام این روش ها به اقامت این کشور نمی انجامد. مانند سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی که تنها متقاضی اجازه کار و ایجاد اشتغال در هلند را از این طریق می تواند داشته باشد. در این روش از سرمایه گذاری شخص باید تمکن مالی خود را ارائه داده و پس از انجام مراحل لازم، اقامت سه ساله اخذ می نماید و همچنین اجازه کار تمام وقت در هلند را نیز دارد. در صورت تمدید اقامت تا پنج سال متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

سرمایه گذاری در هلند از طریق نوافرینی

در این روش متقاضی به سرمایه زیادی نیاز ندارد و تنها ایده خلاق و جدید تجاری می تواند به او کمک کند تا به هلند مهاجرت کند. همچنین در این روش نیازی به مدرک نمی باشد اما ضروری است که سابقه کار مرتبط با طرح خود داشته باشید. طرح تجاری شما باید به اندازه ای قوی باشد که بتوانید شرکت مورد نظر را در مصاحبه  قانع کنید.

اگر طرح شما رد شود اصرار نیز فایده ای نخواهد داشت. در روش سرمایه گذاری نوآفرینی طرح تجاری شما بیشتر از سرمایه شما اهمیت دارد و شما با حداقل هزینه و سرمایه تنها با یک طرح تجاری قدرتمند می توانید جهت اخذ ویزای هلند اقدام کنید. پس از آن یک تا دو سال فرصت دارید همراه خانواده به هلند رفته و طرح خود را پیاده کنید. اگر بیزینسی که در هلند راه اندازی می شود به مدت ۵ سال فعال بوده و گردش مالی خوبی داشته باشد و ایجاد اشتغال کند سرمایه گذار در صورت پرداخت مالیات به طور مرتب می تواند نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

همسر متقاضی در این مدت اجازه کار دارد و فرزندان او نیز می توانند از تحصیل رایگان بهره مند شوند. ارائه تمکن مالی یکی از مدارک لازم و ضروری در این نوع سرمایه گذاری به حساب می آید. با کارشناسان ما تماس بگیرید. آن ها در طراحی و اجرای ایده های مختلف شما را راهنمایی خواهند کرد.

ویزای سرمایه گذاری هلند

سرمایه گذاری در هلند از طریق استارتاپ

استارتاپ به معنی یک طرح خلاقانه و سودآور برای کشور مقصد است. جهت سرمایه گذاری از طریق استارتاپ باید طرحی قوی بر پایه تکنولوژی ارائه دهید تا بتواند باعث رشد اقتصادی در کشور هلند شود. در صورتی که طرح شما توسط دولت هلند بررسی شده و مورد تایید قرار گیرد کارهای مهاجرت و اخذ ویزای شما توسط دولت پیگیری خواهد شد. سرمایه گذاری از این طریق نیاز به هزینه زیادی ندارد و حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هزار یورو کفایت می کند. علاوه بر آن سرمایه گذار می تواند همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود را نیز با خود ببرد و در آن جا به تحصیل رایگان مشغول شوند.

مجوز اقامت برای سرمایه گذار از این طریق به صورت یکساله بوده که قابل تمدید نیز می باشد. متقاضی پس از پنج سال می تواند ویزای خود را به ویزای خود اشتغالی و اقامت دائم تغییر دهد.

داشتن بیزینس پلن در سرمایه گذاری به روش استارتاپ الزامی می باشد و باید دارای شرایط زیر باشد:

  • طرح بیزینس باید خلاقانه و سود آور باشد.
  • پلن استارتاپ بایذ شفاف و دقیق بوده و جزییات مسیر استارتاپ به طور کامل مشخص باشد.

سرمایه گذاری در هلند از طریق خرید ملک

یکی از روش های پرسود و اصلی سرمایه گذاری در کشورهای خارجی خرید ملک است. کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و خرید خانه در این کشور نیز نوعی تجارت پرسود به حساب می آید. اما سرمایه گذاری به روش خرید ملک در کشورهای مختلف متفاوت بوده و همگی به اخذ اقامت منجر نمی شوند و هلند نیز به همین صورت است که مهاجرین اجازه خرید ملک در این کشور و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند اما با استفاده از آن نمی توان اقامت این کشورها را دریافت کرد. اگر بخواهیم قیمت تقریبی خانه در هلند را بررسی کنیم در مرکز شهر متری  5,673.66 یورو و در خارج شهر متری ۳,۸۹۷.۱۶ یورو می باشد.

مراحل خرید ملک در هلند:

  • امضای قرارداد خرید ملک
  • تایید قولنامه ملک به طور رسمی
  • درخواست وام مسکن توسط خریدار
  • امضای قرار داد اصلی توسط فروشنده و خریدار
  • ثبت سند ملک به اسم خریدار ( با هزینه ۱۰۰۰-۳۰۰۰ یورو)

سرمایه گذاری به روش خودحمایتی

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی روش خود حمایتی است که شخص با ارائه تمکن مالی و حساب بانکی خود ثابت می کند که پشتوانه مالی کافی برای زندگی در کشور مقصد را دارد و نیازی به کارکردن و حمایت مالی دولت ندارد. البته در این روش اجازه کار به فرد تعلق نمی گیرد اما می تواند از طریق راه اندازی کسب وکار و ثبت شرکت کسب درآمد کند. لازم به ذکر است در حال حاضر امکان سرمایه گذاری خود حمایتی در هلند وجود ندارد. اما می توان از طریق سایر روش های بیان شده در این مقاله جهت سرمایه گذاری و اخذ اقامت هلند بهره برد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری ( ویزای طلایی ) هلند

دریافت گلدن ویزا در هر کشوری ممکن است شرایط و قوانین مختلفی داشته باشد اما به طور کلی مدارک زیر مورد نیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه تمکن مالی و اسناد مالکیت
  • اطلاعات بیومتریک
  • گواهی سوابق کاری و تجاری
  • اطلاعات شخصی و وضعیت تاهل
  • گواهی سوء پیشینه و سلامت جسمی
  • اطلاعات مربوط به ارزش سرمایه‌گذاری
  • پرداخت هزینه درخواست به مبلغ حدود ۲۰۰۰ یورو

مبلغ سرمایه گذاری و اخذ اقامت هلند

جهت سرمایه گذاری در هلند نیاز به ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو سرمایه می باشد که متقاضی باید این مبلغ را در یک شرکت هلندی یا در صندوق های مشارکت این کشور سرمایه گذاری کند. سرمایه گذاری  و اخذ اقامت هلند از طریق خرید ملک امکان پذیر نمی باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ در یک حساب بانکی هلندی به صورت سپرده سرمایه گذاری می شود و شعب بانک تحت نظر بانک مرکزی هلند (DNB) قرار دارد. سپرده شما دارای ارزش افزوده است که باعث افزایش نوآوری و کمک مالی به شرکت های هلندی می شود. این فرایند ممکن است به شکل های دیگر مانند ثبت اختراع، سرمایه گذاری در خلق ایده های جدید در تکنولوژی و غیرتکنولوژی یا سرمایه گذاری در یکی از بخش های شرکت های قوی باشد. این سرمایه گذاری طی ۵ سال باید حداقل ۱۰ شغل ایجاد کند.

ویزای سرمایه گذاری هلند

مزایا و معایب سرمایه گذاری در هلند

هریک از روش های سرمایه گذاری مخصوصا در کشورهای خارجی با وجود مزایای فراوانی که دارند دارای برخی معایب نیز می باشند. هلند نیز با وجود اینکه سرمایه گذاران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است عاری از نکات منفی نمی باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • ثبت شرکت و کارآفرینی در هلند نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد.
  • اخذ اقامت هلند از طریق سرمایه گذاری روند طولانی و خسته کننده ای دارد.
  • دولت هلند حساسیت شدیدی نسبت به منابع مالی سرمایه گذاران دارد که این موضوع باعث دلسرد شدن سرمایه داران می شود.

از مزایای سرمایه گذاری در هلند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن نرخ مالیات در هلند
  • بالا بودن رشد ناخالص داخلی
  • پایین بودن نرخ مصادره اموال
  • لحاظ نشدن مالیات بر ارزش افزوده هنگام انجام معاملات و فعالیت های اقتصادی
  • سابقه درخشان شرکت های هلندی در تجارت بین المللی
  • صحبت کردن اکثر هلندی ها به زبان انگلیسی
  • کیفیت آموزشی بالا در این کشور و نیروی کار متخصص
  • برخورداری از فضای پویا و فعال تجاری در سطوح بین المللی
  • دارا بودن نظام حقوقی و قضائی سالم
  • برخورداری از ثبات سیاسی و اقتصادی و روابط خوب بین المللی
  • برابری حقوق مهاجران و اتباع هلندی

کدامیک از شهرهای هلند برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟

انتخاب بهترین شهرهای هلند برای سرمایه گذاری یکی از تصمیم های مهمی است که  سرمایه گذاران باید با در نظر گرفتن نقاط قوت اقتصادی و پتانسیل آن شهر اتخاذ نمایند. شهرهای مناسب برای سرمایه گذاری در هلند شامل موارد زیر می شوند:

  • آمستردام

آمستردام پایتخت هلند است و نوعی مرکز مالی جهانی به شمارمی رود. به همین دلیل از زیرساخت های عالی برای سرمایه گذاری و ایجاد زندگی باکیفیت برخوردار می باشد.

  • روتردام

روتردام شهری است که بزرگترین بندر اروپا را در خود جای داده است و به عنوان یک منطقه استراتژیک برای سرمایه گذاری های تجاری بسیار ایده آل می باشد. همچنین دارای فرصت هایی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و فناوری های زیست محیطی نیز می باشد.

  • اوترخت

اوترخت مرکز فناوری های در رابطه با مراقبت های بهداشتی است. مرکز این شهر گزینه مناسبی برای راه اندازی استارتاپ و کسب و کار می باشد.

  • لاهه

لاهه شهری است که دولت هلند و اکثر سازمان های بین المللی در آن قرار دارند و فرصت های بی شماری از لحاظ دیپلماسی، حقوق بین الملل و امنیت سایبری در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد.

  • دلفت

شهر دلفت با تمرکز بر مهندسی و فناوری مرتبط با هوافضا، رباتیک و… گزینه ای عالی برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

جمع بندی بهترین روش سرمایه گذاری در هلند

به عنوان بهترین روش برای سرمایه گذاری در هلند می توان استارتاپ، ثبت شرکت در هلند، کارافرینی در هلند و خرید اوراق قرضه را معرفی کرد که علاوه بر اخذ ویزای سرمایه گذاری می توان از طریق این روش ها به اقامت دائم هلند نیز دست یافت. خرید املاک نیز شرایط متفاوتی دارد و پروسه اقامتی آن متفاوت است. از بین این روش ها که کوتاه تر و کم هزینه تر نیز هست استارتاپ است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های مختلف سرمایه گذاری در هلند با کارشناسان مجرب ما در مجموعه مهاجرتی ادب خواه تماس گرفته و از مشاوره رایگان مهاجرتی بهره مند شوید.

خدمات دیگر ما در رابطه با کشور هلند:

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.