بهترین راه برای مهاجرت به هلند و دریافت شهروندی

بهترین راه برای مهاجرت به هلند

هلند به عنوان یکی از بهترین کشورهای اروپایی، سالانه پذیرای مهاجرانی از کشورهای مختلف است. در سال های اخیر، مهاجرت به کشور هلند در میان شهروندان ایرانی نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

مهاجرت به کشور کشور ازطریق روش های مختلف انجام می شود که از مهم ترین آن ها می توان به تحصیل، کار، سرمایه گذاری و غیره اشاره کرد.

هر یک از این روش های مهاجرتی را می توان به اقامت دائم و شهروندی کشور هلند تبدیل کرد. اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا و مرفه را دارید، با ما همراه باشید تا با بهترین روش های مهاجرت آشنا شوید.

آشنایی با روش های مهاجرت به کشور هلند

روش های مهاجرت به کشور هلند بسیار متنوع هستند. با این وجود، هر یک از این روش ها دارای شرایط منحصر به فردی هستند. به همین دلیل است که هر فرد با توجه به شرایطی که دارد، باید بهترین گزینه مهاجرتی را انتخاب کند. به طور کلی، از مهم ترین روش های مهاجرت به کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل
  • کار
  • سرمایه گذاری
  • ازدواج
  • تولد فرزند

در ادامه، توضیح مختصری در رابطه با هر یک از این روش ها داده می شود.

مهاجرت به هلند ازطریق کار

مهاجرت ازطریق کار از بهترین روش های مهاجرت به کشورهای مرفه دنیا به حساب می آید. افرادی واجد شرایط مهاجرت به کشور هلند ازطریق کار هستند که پیشنهاد شغلی از طرف یک شرکت هلندی داشته باشند.

کشور هلند به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری، بهترین گزینه برای مهاجرت ازطریق کار می باشد. رونق اقتصادی باعث شده است تا فرصت های شغلی بسیار متنوعی در اختیار متقاضیان قرار گیرد. افرادی که موفق به اخذ ویزای کار هلند می شوند، بعد از ۵ سال با پرداخت مالیات می توانند درخواست اخذ اقامت دائم این کشور را دهند.

برای مهاجرت به کشور هلند ازطریق کار باید از یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  • مجوز واحد یا GVVA: GVVA به عنوان مجوز اقامت در کشور هلند در نظر گرفته می شود. این مجوز نشان می دهد که نیروی کار خارجی که قصد کار در کشور هلند به مدت بیش از ۳ ماه را دارد، باید دارای چه شرایطی باشد.
  • مجوز مهاجرت با مهارت بالا: کارفرمایان هلندی با استفاده از این مجوز می توانند نیروی کار متخصص خارجی را استخدام کنند. افراد واجد شرایط باید حداقل مدرک لیسانس و سابقه کار داشته داشته باشند. قرارداد با حداقل درآمد ۵۰۰۸ یورو برای افراد بالای ۳۰ سال و قرارداد با حداقل درآمد ۳۶۷۲ یورو برای افراد کمتر از ۳۰ سال در نظر گرفته می شود.
  • کارت آبی اروپا: این کارت به عنوان مجوز اقامت برای استخدام نیروی کار بین المللی در اتحادیه اروپا به شمار می رود. از مهم ترین شرایط دریافت کارت آبی اروپا می توان به داشتن قرارداد کاری معتبر و پیشنهاد شغلی حداقل یک ساله با حداقل حقوق اشاره کرد. به این نکته توجه داشته باشید که حداقل حقوق برای افراد بالای ۳۰ سال ۵۰۰۸ یورو و برای افراد کمتر از ۳۰ سال ۳۶۷۲ یورو است.

مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل

سیستم آموزشی کارآمد از مهم ترین دلایل مهاجرت بسیاری از ایرانیان به کشور هلند محسوب می شود. از سوی دیگر، هزینه زندگی و تحصیل در کشور هلند به مراتب کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. به طور کلی، هزینه تحصیل در این کشور از ۸ هزار یورو آغاز می شود و تا ۲۰ هزار یورو نیز ادامه می یابد. البته، هزینه دقیق با توجه به مقطع و رشته تحصیلی تعیین می شود و گاهی اوقات، بیشتر از این رقم خواهد بود.

جالب است بدانید که کشور هلند به دانشجویان برتر کشورهای دیگر، بورسیه تحصیلی می دهد. این بورسیه تحصیلی به صورت سالانه از یکم فوریه تا یکم ماه می به مبلغ ۵ هزار یورو اعطا می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که متقاضی تحصیل در دانشگاه های هلند هستند، باید مدرک آیلتس داشته باشند. حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب ۵/۵ و ۵/۶ است.

دانشجویان مقطع کارشناسی با توجه به رشته تحصیلی موظف به پرداخت شهریه ۸ هزار یورو در سال هستند. شهریه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو در سال تخمین زده می شود. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند را دارید، باید رزومه خود را برای یافتن استاد راهنما به دانشگاه های مختلف ارسال کنید. داشتن رزومه قوی و مدرک زبان معتبر از شرایط اصلی قبولی به شمار می رود.

به این نکته توجه داشته باشید که دانشجویان خارجی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های هلند، یک سال فرصت دارند تا کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کنند. در اینصورت، ویزای تحصیلی به ویزای کار تبدیل می شود. از سوی دیگر، متقاضی بعد از ۵ سال اقامت در کشور هلند می تواند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند.

بهترین راه برای مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند ازطریق سرمایه گذاری

اگر قصد کار یا تحصیل در کشور هلند را ندارید، سرمایه گذاری بهترین روش مهاجرت محسوب می شود. سرمایه گذاری در کشور هلند به سه روش انجام می شود:

  • ثبت شرکت
  • استارتاپ یا کارآفرینی
  • خرید ملک

اگر قصد ثبت شرکت در کشور هلند را دارید، به یک بیزنس پلن یا طرح تجاری نیاز خواهید داشت. این طرح تجاری باید مورد تایید سازمان های مربوطه در کشور هلند باشد. متقاضی ثبت شرکت در کشور هلند باید مراحل زیر را به ترتیب طی کند:

  • انتقال سرمایه اولیه
  • انتخاب نام تجاری برای شرکت
  • معرفی نوع فعالیت شرکت
  • اخذ ویزای سرمایه گذاری بعد از تایید طرح تجاری

روش دیگر مهاجرت به کشور هلند ازطریق راه اندازی استارتاپ یا کارآفرینی است.

در اینصورت، متقاضی باید طرح خلاقانه و جدیدی داشته باشد. این طرح توسط بخش های ویژه ای در دولت مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت تایید، سرمایه گذار به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) می تواند به کشور هلند مهاجرت کند.

دولت هلند، اقامت موقت یک ساله به متقاضی اعطا می کند که قابل تمدید است. اگر استارتاپ بعد از گذشت دو سال به درآمدزایی رسید، ویزای سرمایه گذاری به ویزای خوداشتغالی تبدیل می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که خرید ملک های مسکونی در کشور هلند منجر به اخذ اقامت نمی شود. مهاجرت به این کشور ازطریق خرید ملک تنها در صورتی امکان پذیر است که ملک تحت بیزنس شرکت باشد.

به طور کلی، میزان سرمایه اولیه حدود ۱۲۵۰۰۰۰ یورو در نظر گرفته می شود. سرمایه گذار بعد از ۵ سال و با پرداخت مالیات می تواند اقامت دائم کشور هلند را دریافت کند.

مهاجرت به هلند ازطریق ازدواج

یکی دیگر از روش های مهاجرت به هلند، ازدواج با فردی است که تابعیت این کشور را دارد. از آنجایی که بسیاری از ازدواج ها و نامزدی ها به صورت صوری انجام می شوند، سفارت هلند شرایط سختگیرانه ای را اتخاذ کرده است.

اگر قصد دریافت ویزای نامزدی را دارید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. اول از همه، پیش از اقدام برای اخذ اقامت باید حداقل دو سال از مدت آشنایی گذشته باشد. البته، این آشنایی می تواند ازطریق روابط خانوادگی، سفر، چت یا عکس صورت گرفته باشد.

در صورت تایید، ویزایی با مدت اعتبار ۹۰ روز به متقاضی داده می شود. متقاضی باید ازدواج خود را بعد از ورود به کشور هلند رسمی کند. اگر به دنبال اخذ ویزای ازدواج هستید، شرایط کمی متفاوت خواهد بود.

تبعه هلند باید اثبات کند که می تواند از پس هزینه های زندگی خود و همسرش در کشور هلند برآید. همسر تبعه هلند بعد از گذشت ۳ سال می تواند جهت دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.  

مهاجرت به هلند ازطریق فرزند

کشور هلند از قانون خون تبعیت می کند. به عبارت دیگر، فرزند تبعه هلندی در هر کجای جهان متولد شود، می تواند تابعیت این کشور را بگیرد. مهاجرت به کشور هلند ازطریق فرزند تنها در شرایط زیر امکان پذیر است:

  • پدر و مادر تبعه هلندی که خارج از کشور صاحب فرزند می شوند؛
  • پدر تبعه هلند و مادر خارجی که در کشور هلند صاحب فرزند می شوند؛
  • مادر تبعه هلند و پدر خارجی که در کشور هلند صاحب فرزند می شوند؛
  • پدر تبعه هلند و مادر خارجی که در خارج از کشور هلند صاحب فرزند می شوند؛
  • مادر تبعه هلند و پدر خارجی که در خارج از کشور هلند صاحب فرزند می شوند؛
بهترین راه برای مهاجرت به هلند

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به هلند

صرف نظر از روشی که برای مهاجرت به کشور هلند انتخاب می کنید، جمع آوری مدارک بخش مهمی از این فرآیند به شمار می رود. مدارک جمع آوری شده باید کامل باشند. ارائه مدارک جعلی به عنوان دلیل اصلی بسیاری از ریجکتی ها در نظر گرفته می شود. در نتیجه، در جمع آوری و ارائه مدارک خود نهایت دقت را به خرج دهید. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گذرنامه معتبر (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • چند قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی سوء پیشینه
  • بیمه
  • مدارک پزشکی و واکسیناسیون

البته، متقاضی با توجه به روش مهاجرت به یکسری مدارک دیگر نیز نیاز پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، متقاضیان تحصیل در هلند باید مدرک زبان و نامه پذیرش خود را نیز تحویل سفارت دهند.

سخن پایانی

مهاجرت به کشور هلند با مزایا و معایب بسیار زیادی همراه است. از مهم ترین مزایای آن می توان به سیستم آموزشی و درمانی عالی، رونق اقتصادی، فرصت شغلی متعدد، امنیت و رفاه اجتماعی اشاره کرد.

هلند، کشور مهاجرپذیری است. اکثر مردم این کشور بر زبان انگلیسی تسلط دارند. با این وجود، اگر می خواهید در این کشور زندگی کنید، باید زبان هلند را یاد بگیرید.

از دیگر معایب مهاجرت به کشور هلند می توان به قوانین سختگیرانه سیاسی و بالا بودن قیمت خانه اشاره کرد.

در مجموع، پیش از تصمیم گیری نهایی، جوانب مختلف را سبک و سنگین کنید و از مشاوران قابل اعتماد کمک بگیرید.

آیا آماده‌اید به رؤیای زندگی در خارج از کشور دست یابید؟ همین امروز با کارشناسان موسسه مهاجرتی ادب خواه تماس بگیرید و مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر و آغاز فرآیند اخذ ویزا، فرم مشاوره آنلاین ما را پر کنید یا با شماره‌های درج شده تماس بگیرید. موسسه مهاجرتی ادب خواه، همراه مطمئن شما در مسیر مهاجرت.

منبع: government.nl و leideninternationalcentre.nl

بیشتر بخوانید:

حداقل سرمایه برای مهاجرت به هلند و روش های آن

جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل فرزند چگونه است

مهاجرت به هلند ازطریق تولد فرزند چگونه است؛ قانون و شرایط

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا، اپلای و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.