شرایط مهاجرت به هلند در انواع روش های مهاجرتی

شرایط مهاجرت به هلند در انواع روش های مهاجرتی

هلند از کشورهای مهاجرپذیر اروپا به شمار می رود. از مهم ترین دلایل مهاجرت به این کشور می توان به رفاه اجتماعی، رونق اقتصادی، نرخ پایین بیکاری و خدمات درمانی عالی اشاره کرد.

خوشبختانه، روش های متعددی برای مهاجرت به این کشور وجود دارند که البته هر یک از این روش ها دارای شرایط خاصی هستند. با این وجود، شرایط مهاجرت به هلند بسیار شبیه به سایر کشورهای اروپایی است.

اگر قصد مهاجرت به یکی از بهترین کشورهای اروپایی را دارید، با ما همراه باشید تا با شرایط آن آشنایی کامل پیدا کنید.

آشنایی با روش های مهاجرت به هلند و شرایط آن

مهم ترین نکته در مهاجرت به هلند، انتخاب مناسب ترین روش است. روش مناسب باید متناسب با شرایط متقاضی انجام شود. به عبارت دیگر، یک قانون کلی در مورد نحوه انتخاب مناسب ترین و بهترین روش مهاجرت به هلند وجود ندارد. به طور کلی، روش های رایج مهاجرت به کشور هلند عبارتند از:

در برخی از موارد، شرایط ویژه ای برای مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به کشور هلند نیز وجود دارند. در مجموع، هر یک از این روش ها دارای شرایط و پیش نیازهایی هستند. در ادامه، توضیح مختصری در رابطه با شرایط کلی مهاجرت به هلند ازطریق روش های مختلف ارائه می شود.

مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل

یکی از ساده ترین و موثرترین روش های مهاجرت به کشور هلند، تحصیل است. این روش به خصوص برای افراد جوان تر بسیار ایده آل می باشد. اگر قصد ادامه تحصیل در مدارس یا دانشگاه های خارج از کشور را دارید، هلند بهترین گزینه برای شما می باشد. سطح بالای آموزش و پایین بودن شهریه دانشگاه ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی از دلایل اصلی محبوبیت هلند برا ادامه تحصیل محسوب می شوند.

شرایط مهاجرت تحصیلی به هلند

از اصلی ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور هلند می توان به تسلط به زبان انگلیسی اشاره کرد. به همین دلیل است که متقاضی پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند باید در آزمون زبان آیلتس شرکت کند.

حداقل نمره قبولی مدرک آیلتس برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۶، ۵/۶ و ۷ است. برخی دیگر از شرایط مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل عبارتند از:

  • برخورداری از سوابق علمی و تحصیلی درخشان
  • گواهی سوء پیشینه
  • اثبات تمکن مالی

متقاضی باید اثبات کند که از پس هزینه های زندگی در هلند و شهریه دانشگاه بر می آید. برای اثبات تمکن مالی معمولاً رسید تراکنش های بانکی در چند ماه اخیر مورد بررسی قرار می گیرد.

به طور معمول، هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند به طور سالانه ۱۰ هزار دلار است که با توجه به مقطع و رشته تحصیلی کم یا زیاد می شود. با دریافت بورسیه می توان تخفیف قابل توجهی در شهریه دانشگاه گرفت.

افرادی که برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری اقدام به مهاجرت می کنند، باید توجه داشته باشند که دانشگاه های هلند تنها به افرادی پذیرش می دهند که از توانایی های بالایی برخوردار باشند.

به همین دلیل است که گرفتن پذیرش از این دانشگاه ها می تواند دشوار باشد. با این وجود، اگر برای مقطع دکتری از دانشگاه های هلند پذیرش بگیرید، می توانید به عنوان پژوهشگر حرفه ای استخدام شوید و از این راه کسب درآمد داشته باشید.

از دیگر روش های مهاجرت تحصیلی به کشور هلند می توان به مهاجرت افراد زیر ۱۸ سال اشاره کرد. این افراد می توانند در مدارس دولتی یا خصوصی کشور هلند شروع به تحصیل کنند.

کافی است یکی از نزدیکان که شهروندی هلند را دارد، به عنوان قیم دانش آموزش معرفی شود. البته، هزینه تحصیل نیز بر عهده خانواده دانش آموز خواهد بود.

مهاجرت به هلند ازطریق کار

دانشجویانی که در هلند مشغول به تحصیل هستند، مجوز کار ندارند. با این وجود، اجازه ۱۶ ساعت کار در هفته برای این دانشجویان داده شده است. در واقع، بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیل را می توان به این طریق پرداخت کرد. از سوی دیگر، امکان کار تمام وقت دانشجویان خارجی در کشور هلند در ماه های ژوئن، جولای و آگوست وجود دارد.

دانشجویان خارجی بعد از فارغ التحصیلی تا یک سال فرصت پیدا کردن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را دارند. اگر شغل مورد نظر را پیدا کردند، ویزای تحصیلی آن ها به ویزای کار تبدیل می شود.

به این ترتیب، فرآیند اخذ اقامت دائم و مهاجرت به کشور هلند آغاز می شود. در صورتی که متقاضی به مدت ۵ سال در این کشور کار کند و مالیات بپردازد، موفق به اخذ شهروندی و اقامت دائم هلند می شود.

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور هلند، گرفتن ویزای کار است. ویزای کار به افرادی اعطا می شود که از طرف کارفرمایی در هلند، پیشنهاد شغلی دارند.

البته، کارفرما باید ثابت کند که هیچ فرد دیگری در کشور نمی تواند از پس این شغل برآید. به این طریق، متقاضی به راحتی می تواند ویزای کار کشور هلند را دریافت کند.

آشنایی با انواع ویزای کار کشور هلند

ویزای کار کشور هلند دارای انواع مختلفی است. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای کار کوتاه مدت

این ویزا به افرادی اعطا می شود که قصد مهاجرت دائمی به کشور هلند را ندارند بلکه تنها خواهان استفاده از ظرفیت های شغلی و مالی این کشور هستند. در این صورت، این افراد می توانند ویزای کار کوتاه مدت را بر اساس تخصص شغلی خود دریافت کنند. ویزای کار کوتاه مدت نوعی ویزای کار فصلی به شمار می رود که برای ۳ تا ۶ ماه صادر می شود. برای دریافت این ویزا نیاز به دعوت نامه شغلی خواهد بود.

ویزای کار بلو کارت

بلو کارت، ویزای کاری است که بیشتر به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بالا یا تخصص کاری ویژه اعطا می شود. دریافت این ویزا بدون دعوت نامه از کارفرمای هلندی امکان پذیر نخواهد بود. فردی که موفق به دریافت ویزای کار بلو کارت می شود، از تمام شرایط حقوقی و مزایای شغلی بهره مند خواهد بود. از مهم ترین شرایط بلو کارت می توان به قرارداد کاری معتبر یا پیشنهاد شغلی الزام آور با حداقل حقوق برای حداقل یک سال اشاره کرد.

ویزای کار GVVA

این ویزای کار برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا در بازه زمانی ۳ ماهه قابل تمدید تا ۳ سال صادر می شود. متقاضی ویزای GVVA تنها در صورتی می تواند به کشور هلند مهاجرت کند که دعوت نامه شغلی از طرف کارفرمای هلندی داشته باشد.

ویزای کار MVV

MVV در واقع نوعی ویزای عمومی اقامت موقت کشور هلند است. افرادی که دعوت نامه رسمی ندارند اما می توانند شغل مناسبی در کشور هلند بر اساس توانایی یا تخصص خود پیدا کنند، ویزای کار MVV می گیرند. این ویزا به دلیل عدم نیاز به دعوت نامه شغلی از محبوب ترین روش های مهاجرت به کشور هلند محسوب می شود. 

شرایط مهاجرت به هلند در انواع روش های مهاجرتی

مهاجرت به هلند ازطریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری به عنوان یکی از راحت ترین و سریع ترین روش های مهاجرت به کشور هلند به شمار می رود. البته، سرمایه گذاری در هلند نیاز به تمکن مالی بسیار بالایی دارد. به طور کلی، از رایج ترین روش های سرمایه گذاری در کشور هلند می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، راه اندازی شرکت و استارتاپ اشاره کرد.

علاوه بر سرمایه اولیه (معمولاً بیشتر از ۱ میلیون یورو)، متقاضی باید طرح توجیه اقتصادی داشته باشد. ناگفته نماند که خرید ملک در هلند منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود مگر آن که تحت بیزنس پلن یک شرکت انجام شود.

طرح تجاری یا بیزنس پلن باید مورد قبول کشور هلند باشد. در صورت تایید طرح تجاری، سرمایه گذار اجازه مهاجرت به کشور هلند به همراه خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) را خواهد داشت.

سرمایه گذار می تواند بر روی طرح تجاری خود در هلند کار کند و فرزندانش هم اجازه تحصیل رایگان در این کشور را دارند. این فرآیند حدود ۲ تا ۴ ماه زمان می برد. از دیگر شرایط مهاجرت به هلند ازطریق سرمایه گذاری می توان به پرداخت هزینه مربوط به مالیات و بیمه به مدت حداقل ۵ سال اشاره کرد. البته، متقاضی باید بر زبان انگلیسی نیز تسلط کافی داشته باشد. با این وجود، ارائه مدرک زبان (آیلتس یا تافل) ضروری نخواهد بود.

بعد از ۵ سال، امکان اخذ شهروندی و اقامت دائم کشور هلند وجود دارد. البته، اخذ اقامت کشور هلند ازطریق سرمایه گذاری تنها در صورتی امکان پذیر است که طرح اقتصادی به درآمدزایی برسد.

در این صورت، ویزای سرمایه گذاری بعد از دو سال به ویزای خوداشتغالی تبدیل می شود. به طور کلی، روش های سرمایه گذاری در کشور هلند، پیش نیازهای مختلفی دارند که قبل از تصمیم گیری نهایی باید در نظر گرفته شوند.

مهاجرت به کشور هلند ازطریق ازدواج

ازدواج با اتباع هلند از ساده ترین روش های مهاجرت به این کشور به شمار می رود. در صورت ازدواج با یکی از اتباع هلندی می توان اقامت دائم این کشور را بعد از ۳ سال دریافت کرد.

البته، ازدواج با تبعه هلندی باید در یک مراسم مدنی صورت گیرد تا توسط دولت قانونی شناخته شود. از مهم ترین شرایط مهاجرت به هلند ازطریق ازدواج می توان به گذشتن ۲ سال از مدت زمان آشنایی اشاره کرد.

برای اثبات این موضوع می توان مدارکی ازقبیل: چت، عکس، اسناد مسافرت یا رفت و آمد خانوادگی را ارائه داد. در صورت تایید مدارک توسط اداره مهاجرت هلند، ویزای ۹۰ روزه این کشور به فرد اعطا می شود تا ازدواج به صورت رسمی در خاک هلند انجام گیرد.

به این نکته توجه داشته باشید که تبعه هلند باید ثابت کند که از پس هزینه های زندگی خود و همسرش در هلند بر می آید. 

مهاجرت به هلند ازطریق پناهندگی

پناهندگی به عنوان یکی از پر ریسک ترین روش های مهاجرت به کشور هلند به شمار می رود. فرد در صورتی می تواند پناهنده هلند شود که از بازگشت به کشور خود به دلایل مذهبی، دینی و سیاسی می ترسد. به این نکته توجه داشته باشید که فرد پس از اخذ پناهندگی کشور هلند دیگر نمی تواند به کشور خود بازگردد.

درخواست پناهندگی باید به اداره پلیس کشور هلند ارائه شود. فرآیند بررسی پرونده می تواند ماه ها به طول انجامد. در مجموع، فرد پناهنده بعد از ۵ سال زندگی در این هلند می تواند برای اخذ اقامت دائم و شهروندی این کشور اقدام کند.

مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان به هلند

این روش مهاجرت تنها برای افراد خاص ازجمله: ورزشکاران و هنرمندان در نظر گرفته شده است. البته، متقاضی موظف به ارائه مدارک بین المللی قابل استناد از فعالیت های خود در کشور مبدا می باشد.

ورزشکارانی واجد شرایط اخذ این ویزا هستند که در سطح جهانی و بین المللی شناخته شده باشند. در اینصورت، فرد می تواند ویزای ورزشی کشور هلند را بگیرد.

در چنین شرایطی، رشته ورزشی به عنوان شغل اصلی ورزشکار شناخته می شود. به عبارت دیگر، ورزشکار موظف به کسب درآمد ازطریق رشته ورزشی است.

هنرمندان کشورهای اروپایی و حوزه اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا می توانند برای کار و زندگی وارد کشور هلند شوند. این قانون برای هنرمندان کشورهای دیگر کاملاً متفاوت است.

هنرمندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید در قالب خوداشتغالی وارد کشور هلند شوند و زندگی کنند. این افراد باید از هنر خود درآمد ثابتی داشته باشند.

از سوی دیگر، اعتبار هنرمند و فعالیت های وی باید مورد تایید موسسات فرهنگی و هنری کشور هلند باشد. این موسسات معمولاً در شهرهای آمستردام، روتردام، دن هاگ و اوترخت قرار دارند.

هزینه مهاجرت به هلند چقدر است؟

اکنون که با روش ها و شرایط مهاجرت به کشور هلند آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که هزینه مهاجرت چقدر خواهد بود. هزینه مهاجرت به هلند نه تنها شامل هزینه های گرفتن ویزا بلکه زندگی در این کشور می باشد. خوشبختانه، هزینه زندگی در هلند در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی بسیار پایین تر است.

این یک مزیت بسیار مهم برای کسانی به شمار می رود که خواهان ادامه زندگی در هلند هستند.

هزینه روش های مختلف مهاجرت به هلند یکسان نیست. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به ترتیب ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال، ۹۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال و ۴۰۰۰ یورو در سال تخمین زده می شود.

این هزینه با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متغیر خواهد بود. اگر خواهان سرمایه گذاری در کشور هلند هستید، حداقل سرمایه مورد نیاز ۱۲۵ هزار یورو خواهد بود.

سخن پایانی

هلند از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت به شمار می رود. روش های مهاجرت به این کشور بسیار متنوع هستند. با این وجود، هر یک از این روش ها دارای شرایط ویژه ای هستند که باید در نظر گرفته شوند.

اگر می خواهید بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت به کشور هلند را انتخاب کنید، وکلای حقوقی و کارشناسان موسسه مهاجرتی ادب خواه می توانند به شما کمک کنند. با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع: immigration-netherlands

بیشتر بخوانید:

حداقل سرمایه برای مهاجرت به هلند و روش های آن

جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل فرزند چگونه است

مهاجرت به هلند ازطریق تولد فرزند چگونه است؛ قانون و شرایط

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزا، اپلای و … این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

فرم مشاوره

برای اطلاع بیشتر از شرایط اخذ ویزای و اپلای این فرم را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس حاصل فرمایند.

نام(ضروری)
لطفا سوال خود را مطرح کنید.
Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.