چگونه به هلند مهاجرت کنیم؛ معرفی انواع روش ها

چگونه به هلند مهاجرت کنیم

هلند کشور گل های لاله بیشتر به دلیل اعتبار مالی، کیفیت بالای زندگی و حقوق های بالا به یک مقصد مهاجرت محبوب تبدیل شده است. کشور هلند به عنوان منطقه مرکزی اروپا شناخته می شود. زندگی در این کشور در سطح جهانی است. به همین دلیل جذابیت های خاص خود را برای افراد خارجی دارد.

لازم به ذکر است که هزینه های زندگی ازجمله اجاره خانه در این کشور بسیار بالاتر از کشورهای دیگر است.

به همین دلیل اجاره خانه یک راه درآمد خوب برای مردم هلند به حساب می آید. شرایط کاری ایده آل و نرخ پایین بیکاری ازجمله مزایای کشور هلند برای اخذ اقامت است که نباید نادیده گرفته شوند.

انواع روش های مهاجرت به هلند

هلند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و ساکنان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند. اگر فردی برای بازدید از اعضای خانواده، کار موقت کمتر از ۹۰ روز، شرکت در کلاس های آموزشی یا تفریح قصد سفر به هلند را دارد، باید برای ویزا نوع C درخواست دهد.

این نوع ویزا برای بازه زمانی محدود به ۹۰ روز اعطا می شود و امکان تمدید آن تا ۳ ماه بیشتر نیز وجود دارد. اگر فردی برای کار موقت با این نوع ویزا به هلند سفر کند، می تواند به صورت نیروی کار موقتی مشغول به کار شود. این نوع کار کوتاه است و تغییر آن به اقامت دائم امکان پذیر نیست.

در ادامه، با روش های مختلف مهاجرت به هلند بیشتر آشنا می شویم.

چگونه به هلند مهاجرت کنیم

۱. مهاجرت تحصیلی به هلند

جالب است بدانید که در حال حاضر بهترین روش مهاجرت به کشور هلند ازطریق تحصیل است. این روش مهاجرت بدون شک ساده ترین روش نیست، اما نسبت به روش های دیگر به شرایط کمتری نیاز دارد.

سازمان های آموزشی متعددی در این کشور فرصت مطالعاتی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهند.

در حال حاضر، مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل رایج ترین نوع مهاجرت به این کشور به حساب می آید. ادامه تحصیل در هلند برای دانشجویان مقطع کارشناسی رایگان نیست و دانشجویان مقطع کارشناسی سالانه بین ۶۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو شهریه پرداخت می کنند که برای هر مقطع متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت تحصیلی به هلند:

  • CV یا رزومه
  • ترجمه رسمی از توانمندی های درخواست دهنده ویزا
  • ترجمه رسمی سوابق تحصیلی پیشین
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

تحصیل در هلند در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد. رشته های تحصیلی محبوب در این کشور عبارتند از باغبانی، مدیریت منابع آبی، عملیات هماهنگ و انرژی های تجدیدپذیر.

چگونه به هلند مهاجرت کنیم

۲. مهاجرت به هلند ازطریق کار

امروزه، مهاجرت به هلند ازطریق کار افراد زیادی را به خود جذب کرده است. همانطور که می دانید، دریافت ویزای کار به آفر شغلی از یک شرکت یا کارفرما در این کشور نیازمند است. نرخ بیکاری در کشور هلند به خصوص در ماه های اخیر تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته است.

در حال حاضر، نرخ بیکاری این کشور تقریبا ۳.۴% تخمین زده می شود که در مقایسه با نرخ بیکاری سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قابل قبول است.

این نرخ بیکاری نشانگر شرایط اقتصادی خوب کشور هلند است. بازار کار هلند ظرفیت لازم برای جذب نیروی کار حرفه ای و باتجربه را دارد. افرادی که قادر به اخذ ویزای کار کشور هلند می شوند، بعد از ۵ سال کار و پرداخت مالیات امکان اخذ اقامت دائم این کشور را خواهند داشت.

جالب است بدانید که طبق گزارش ها، دستمزد ناخالص ماهانه کارگران در هلند ۴۸۸۰ یورو است.

چگونه به هلند مهاجرت کنیم

۳. مهاجرت به هلند به واسطه سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت هلند است. سرمایه گذاری در این کشور به روش های مختلفی انجام می شود: خرید ملک، ثبت شرکت یا کارآفرینی. بسیار مهم است که بدانید خرید ملک در هلند منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود، مگر این که شرکت در هلند ثبت شده باشد و خرید ملک تحت فعالیت های آن شرکت انجام شود.

به طور کلی، برای ثبت شرکت در کشور هلند باید یک بیزینس پلن یا طرح تجاری داشته باشید. سپس، این بیزینس پلن باید تایید شود. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت در هلند ۱.۲۵۰.۰۰۰ یورو است، در صورتی که سرمایه گذاری با روش های کارآفرینی با سرمایه اولیه ۲۰۰.۰۰۰ یورو انجام می شود.

فردی که با ثبت شرکت و پرداخت بیمه و مالیات به مدت ۵ سال متوالی موفق به مهاجرت به هلند شود، می تواند برای اقامت دائم هلند اقدام کند.

سرمایه گذاری در هلند ازطریق استارت آپ امکان پذیر است، اما مراحل پیچیده ای دارد. لازم به ذکر است که صرف داشتن استارت آپ به معنی اخذ اقامت و تابعیت هلند نیست. در اصل، درخواست کننده باید یک طرح خلاقانه و جدید ارائه دهد که توسط وزارت بازرگانی و اقتصاد این کشور تایید شود.

سپس، یک شهروند یا مقیم هلند که تجربه کافی در زمینه تجارت را دارد، اسپانسر فرد درخواست کننده می شود. در چنین مواردی، به درخواست کننده اقامت موقت یک ساله داده می شود و در صورت برآورده کردن شرایط، امکان تمدید یک ساله آن نیز وجود دارد. بعد از گذشت ۵ سال، فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

۴. مهاجرت به هلند ازطریق ازدواج

ازدواج با یک شهروند یا فردی که اقامت دائم هلند را دارد، یکی از روش های مهاجرت به هلند به حساب می آید. جالب است بدانید که دو نوع ویزای ازدواج در کشور هلند وجود دارد. درخواست کنندگان ویزای هلند معمولا برای دریافت ویزا اقدام می کنند تا رسمی بودن ازدواج خود را نشان دهند. یکی از مهم ترین مدارک این است که باید حداقل ۲ سال از اولین آشنایی زوج گذشته باشد.

اثبات این آشنایی ازطریق چت ها، عکس، مدارک سفر یا رفت و آمد خانوادگی صورت می گیرد. در صورت تایید سفارت، ویزای ۹۰ روزه به درخواست کننده اعطا می شود تا وارد کشور هلند شود و ازدواج خود با شهروند هلندی را رسمی کند.

اگر فردی در خارج از کشور با یک شهروند هلندی ازدواج کرده باشد، برای دریافت ویزا باید رسمیت ازدواج خود را ثابت کند. علاوه بر این، شهروند هلندی نیز باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های خود و همسرش را دارد. در صورت تایید و مهاجرت به هلند، پس از ۳ سال می توانید برای شهروندی هلند اقدام کنید.

پس از ازدواج، می توانید با رعایت شرایط زیر برای اقامت دائم هلند اقدام کنید:

  • ازدواج شما ثبت شده باشد.
  • سن طرفین ازدواج نباید کمتر از ۲۱ سال باشد.
  • طرفین ازدواج باید ثابت کنند که مدتی است با هم زندگی می کنند.
  • طرف هلندی باید درآمد قابل قبول و ثابتی داشته باشد.
  • طرف هلندی باید حمایت خود از همسرش را تایید کند.

جمع بندی

بدون شک اگر قصد مهاجرت به کشور هلند را دارید باید ابتدا با انواع روش های موجود آشنا شوید. انتخاب بهترین روش مهاجرت بر اساس شرایط هر فرد تعیین می شود.

با این وجود، دریافت ویزای کار و تحصیلی هلند از محبوب ترین و رایج ترین روش های مهاجرت به هلند هستند. با توجه به آنچه گفته شد، روش مناسب خود را انتخاب کنید و مدارک مورد نیاز را فراهم کنید. سپس، مراحل قانونی مهاجرت را آغاز کنید. امیدواریم هرچه سریع تر زندگی خود را در هلند آغاز کنید.

موسسه مهاجرتی ادب خواه، راهنمای شما در مسیر مهاجرت به هلند

آیا به دنبال مهاجرت به هلند هستید؟ آیا می‌خواهید از فرصت‌های شغلی، تحصیلی و زندگی در کشور پیشرفته هلند بهره‌مند شوید؟
موسسه مهاجرتی ادب خواه با سال ها تجربه در زمینه اخذ ویزا، تورهای خارج کشور و گرفتن وقت سفارت، آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است. ما با داشتن کادر مجرب و متخصص، بهترین راه‌حل‌ها را برای مهاجرت شما ارائه می‌دهیم.

ما با رعایت قوانین و مقررات مهاجرتی هلند، شما را در هر مرحله از مهاجرت همراهی می‌کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای هلند، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: unicanimmigration

بیشتر بخوانید:

چه رشته هایی برای مهاجرت به آلمان خوب و پرتقاضا است

چه کشورهایی برای مهاجرت مناسب هستند؛ ۱۵ کشور برتر

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.