جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

اخذ ویزای هلند می تواند فرصت های طلایی را در اختیار شما و خانواده تان قرار دهد. ویزای کشور هلند دارای انواع مختلفی است که تنها به واجدین شرایط اعطا می شود. کشور هلند به دلیل نرخ بیکاری پایین، وضعیت اقتصادی عالی، رفاه اجتماعی، نظام آموزشی سطح بالا و غیره مورد توجه قرار گرفته است.

این کشور به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت در نظر گرفته می شود. اگر برای اخذ ویزای هلند اقدام کرده اید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که جواب درخواست چقدر طول می کشد. برای پاسخ به این سوال، با ما همراه باشید.

ویزای هلند به چه کسانی اعطا می شود؟

سفر به کشور هلند با اهداف مختلفی صورت می گیرد. برخی از افراد برای تحصیل به این کشور سفر می کنند و برخی دیگر برای کار. امکان گرفتن ویزای توریستی کشور هلند برای دیدار با اعضای خانواده یا دوستان نیز وجود دارد.

در مجموع، افرادی که واجد شرایط باشند، می توانند برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنند. البته، برای اخذ ویزای هلند به مدارک مشخصی نیاز خواهد بود. برای دریافت ویزای کشور هلند می توانید با وکلای مهاجرتی و کارشناسان فعال موسسه مهاجرتی ادب خواه مشورت کنید.

از مهم ترین شرایط اخذ ویزای کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل شش ماه
  • مشخص بودن هدف از سفر به کشور هلند
  • داشتن بیمه مسافرتی معتبر با پوشش مناسب
  • تمکن مالی مناسب
  • قرار نداشتن نام متقاضی در فهرست ریجکتی های هلند یا سایر کشورهای حوزه شینگن
  • نداشتن سابقه کیفری

علاوه بر این، متقاضی باید ثابت کند که بعد از مدت زمان اعتبار ویزا به کشور خود باز خواهد گشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور هلند

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای هلند با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهند بود. با این وجود، برخی از مدارک مشترک و مهم به شرح زیر هستند:

  • مدارک شناسایی ازجمله: کارت ملی و شناسنامه
  • گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه از زمان سفر
  • اصل و کپی گذرنامه های قدیمی
  • اثبات تمکن مالی (پرینت سه ماه اخیر حساب بانکی)
  • مشخصات همراه و مشخصات میزبان در کشور هلند (در صورت داشتن دعوتنامه)
  • دو قطعه عکس پرسنلی در ابعاد ۴*۳ رنگی
  • پرینت سپرده بانکی (در صورت لزوم)

افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور هلند را دارند، باید گواهی اشتغال به تحصیل و توصیه نامه از استاد دانشگاه را نیز ارائه دهند. برای اخذ ویزای کاری کشور هلند، مدارک زیر را نیز باید ضمیمه مدارک مذکور کنید:

  • حکم کارگزینی
  • اعتبار قرارداد کاری
  • معرفی نامه (شامل سمت شغلی، حقوق ماهانه و غیره)

علاوه بر این، فرم درخواست ویزا را نیز باید به دقت پر کنید و ارائه دهید. به طور کلی، کامل بودن مدارک ارائه شده می تواند روند بررسی پرونده اخذ ویزای هلند را تسریع دهد. در نتیجه، پیش از ارائه مدارک به سفارت حتماً از کامل بودن آن ها اطمینان خاطر داشته باشید.

جواب ویزای هلند چقدر طول می کشد؟

اخذ ویزای هلند چقدر هزینه دارد؟

اگر قصد دارید برای اخذ ویزای کشور هلند اقدام کنید، حتماً باید از هزینه های مرتبط با آن اطلاع کاملی داشته باشید. این هزینه ها با توجه به نوع ویزا متفاوت خواهند بود.

به عنوان مثال، اخذ ویزای شینگن حدود ۸۰ یورو هزینه دارد. البته، سفارت هلند نیز برای بررسی پرونده متقاضیان، هزینه ای دریافت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد هزینه سفارت و ویزای هلند، با ما تماس بگیرید.

جواب ویزای شینگن؛ کشور هلند

جواب قبولی یا ریجکتی ویزای شینگن کشور هلند معمولاً بین ۱۴ تا ۲۱ روز بعد از تحویل مدارک به سفارت و انگشت نگاری داده می شود. گاهی اوقات، این مدت زمان طولانی تر می شود و می تواند تا شش ماه نیز به طول انجامد. به همین دلیل است که متقاضیان اخذ ویزیا هلند باید خیلی زودتر از تاریخ سفر به این کشور اقدام کنند.

اگر درخواست شما قبول شده باشد، گذرنامه خود را تحویل خواهید گرفت. در غیر اینصورت، نامه ریجکتی همراه با گذرنامه تحویل شما داده می شود.

البته، دریافت جواب ویزای شینگن کشور هلند به صورت کاملاً حضوری در دفاتر کارگزاری یا کنسولگری انجام می شود. اگر درخواست ویزای شما ریجکت شده است، می توانید اعتراض بزنید تا پرونده تان مجدداً مورد بررسی قرار گیرد. البته، نمی توان گفت که جواب اعتراض بعد از چند روز داده می شود اما رسماً نباید بیشتر از ۱۲ هفته باشد.

زمان انتظار برای درخواست ویزای هلند

زمان انتظار برای درخواست ویزای هلند (کوتاه مدت) را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد:

  • زمان انتظار برای ملاقات با ارائه دهنده خدمات خارجی
  • زمان انتظار برای تصمیم گیری در مورد اعطای ویزای هلند به متقاضی

اخذ ویزای کشور هلند بدون ملاقات با ارائه دهنده خدمات خارجی یا VFS Global امکان پذیر نخواهد بود. این قرار ملاقات با توجه به تقویم کاری ارائه دهنده خدمات خارجی مشخص می شود. به طور معمول، زمان انتظار برای این قرار ملاقات حدود ۶ هفته یا بیشتر است. اگرچه، این مدت زمان در شرایط ایده آل باید حداکثر ۱۵ روز باشد.

با دریافت قرار ملاقات، در زمان تعیین شده به دفتر VFS Global مراجعه می کنید. فرم درخواست ویزا و مدارک مورد نیاز را باید در این قرار ملاقات ارائه دهید. به این نکته توجه داشته باشید که سازمان خدمات کنسولی (CSO) وظیفه رسیدگی به پرونده درخواست ویزای کشور هلند را بر عهده دارد. سازمان خدمات کنسولی حدود ۱۵ روز بعد از دریافت درخواست ویزای هلند وقت بررسی دارد.

در برخی از موارد، ارزیابی پرونده به زمان بیشتری نیاز دارد. در چنین شرایطی، مدت زمان تصمیم گیری در رابطه با اخذ ویزای کشور هلند تا حداکثر ۳۰ روز قابل تمدید خواهد بود. اگر به مدارک اضافی نیاز باشد، این مدت زمان را می توان تا ۶۰ روز نیز تمدید کرد. متقاضیانی که قصد اعتراض به ریجکتی ویزا را دارند، تنها ۴ هفته بعد از تاریخ رد درخواست مهلت خواهند داشت.

سخن پایانی

برای سفر به کشور زیبای هلند به ویزا نیاز خواهید داشت. ویزای این کشور تنها برای واجدین شرایط صادر می شود.

اخذ ویزای هلند، یک فرآیند زمان بر و پرهزینه است. انتظار برای دریافت پاسخ قبولی یا ریجکتی ویزای هلند می تواند آزاردهنده و طولانی باشد. عوامل بسیار زیادی بر این مدت زمان انتظار تاثیر می گذارند. از مهم ترین آن ها می توان به کامل بودن مدارک، نوع درخواست و شرایط پرونده اشاره کرد.

در مجموع، مدت زمان انتظار برای دریافت جواب ویزای هلند برای هر پرونده متفاوت است. با این وجود، جواب ویزای کوتاه مدت کشور هلند باید به طور رسمی ۱۵ روز بعد از تاریخ ارائه درخواست تحویل داده شود.

البته، این مدت زمان برای ویزای بلند مدت کشور هلند حدود ۱۰ روز کاری در نظر گرفته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای هلند و شرایط دریافت آن، با ما در تماس باشید.

منبع: netherlandsworldwide و netherlandsworldwide

بیشتر بخوانید:

مهاجرت به هلند ازطریق تحصیل فرزند چگونه است

مهاجرت به هلند ازطریق تولد فرزند چگونه است

Group (1)

موسسه مهاجرتی ادب‌خواه در سال ۱۹۹۸ با هدف مهاجرت آسان به آمریکا و اروپا راه‌اندازی شده و تا کنون به ارائه خدمات مهاجرتی مشغول است.

با ما در تماس باشید

Utah Office: 525 West 5300 south Murray 84123 UT
California Office: 23046 Avenida De La Carlota Carlota Plaza, Suite 600, Laguna Hills, CA
Netherlands Office: 3011 Xb Boompjes 40 Rotterdam
Ankara Office: Chankaya, Ashikpasha, Achin St, Adabkhah Holding
Tehran: No 16, Parsian Esteghlal hotel, Chamran Highway

+98 912 710 2887 | +1 949 933 0931 | +1 310 808 5445

© تمامی مطالب و تصاویر سایت مربوط به وب سایت موسسه مهاجرتی ادب خواه است.